Padmos bouwt Franse sleper

Scheepswerf Padmos in Stellendam heeft de nieuwe havensleper TSM Loch afgebouwd voor Thomas Services Maritimes (TSM) uit Rouen. Deze Franse rederij heeft al eerder slepers bij Padmos laten afbouwen.

De TSM Loch is een zogeheten Azimuth Stern Drive (ASD) type sleper (20,35 x 8,20 x 4,20 meter). Ze is uitgerust met twee Mitsubishi S12R hoofdmotoren van elk 1040 kW bij 1650 toeren. Hiermee worden twee Rolls Royce 360 graden draaibare schroefunits aangedreven. Dit levert een trekkracht van ruim 32 ton op. Op zowel het voorschip als het werkdek achter is een sleeplier opgesteld met een trekkracht van 35 ton. Op het achterdek staat tevens een hydraulische kraan. Aan boord is accommodatie voor zes personen. De zeer wendbare TSM Loch kan behalve sleep- en duwwerk ook anker- en ploegwerk uitvoeren. Het casco is gebouwd bij Casco- en Sectiebouw Rotterdam (CSR), terwijl Padmos als hoofdaannemer de afbouw voor haar rekening nam. De sleper gaat onder Franse vlag varen en krijgt Rouen als thuishaven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Padmos bouwt Franse sleper | Schuttevaer.nl

Padmos bouwt Franse sleper

Scheepswerf Padmos in Stellendam heeft de nieuwe havensleper TSM Loch afgebouwd voor Thomas Services Maritimes (TSM) uit Rouen. Deze Franse rederij heeft al eerder slepers bij Padmos laten afbouwen.

De TSM Loch is een zogeheten Azimuth Stern Drive (ASD) type sleper (20,35 x 8,20 x 4,20 meter). Ze is uitgerust met twee Mitsubishi S12R hoofdmotoren van elk 1040 kW bij 1650 toeren. Hiermee worden twee Rolls Royce 360 graden draaibare schroefunits aangedreven. Dit levert een trekkracht van ruim 32 ton op. Op zowel het voorschip als het werkdek achter is een sleeplier opgesteld met een trekkracht van 35 ton. Op het achterdek staat tevens een hydraulische kraan. Aan boord is accommodatie voor zes personen. De zeer wendbare TSM Loch kan behalve sleep- en duwwerk ook anker- en ploegwerk uitvoeren. Het casco is gebouwd bij Casco- en Sectiebouw Rotterdam (CSR), terwijl Padmos als hoofdaannemer de afbouw voor haar rekening nam. De sleper gaat onder Franse vlag varen en krijgt Rouen als thuishaven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer