Imperial bestelt LPG-tankers bij Veka

Imperial Logistics International heeft twee nieuwe LPG-tankers voor de binnenvaart besteld bij de Veka Group in Werkendam.

Veka Imperal nieuwbouworder

De order werd 13 oktober geformaliseerd op het hoofdkantoor van Imperial in Duisburg. Veka gaat de schepen in de tweede helft van 2016 leveren. Ze dienen ter vervanging van oudere schepen, die uit de vloot worden gehaald.

In een persbericht melden de bedrijven gezamenlijk dat het om innovatieve schepen gaat. Zo krijgen de casco’s een botsbestendige Scheldehuid en worden ze uitgerust met een geheel nieuw type roerpropellers. Bovendien worden ze voorzien van een online-managementprogramma, dat gegevens als positie, snelheid, brandstofverbruik en ladingconditie doorgeeft aan het vlootcontrole-centrum van rederijdivisie Imperial Gas Barging.

Volgens managing director Anke Bestmann van Imperial Gas Barging zijn de schepen grensverleggend waar het gaat om energie-efficiency en laadcapaciteit. ‘Ze gaan veel economischer vervoeren dan onze vorige generatie gastankers.’  

Het tweetal krijgt de standaardafmetingen 110 x 11,45 meter en kan 2850 kuub vloeibaar gas vervoeren in zes ladingtanks. Daarbij beschikken ze over zes deepwell-pompen met een totale loscapaciteit van 350 kuub per uur.

Als onderdeel van Imperial Logistics International GmbH beredert Imperial Gas Barging momenteel een vloot van 17 gastankers. De Europese vestiging van het Zuid-Afrikaanse concern, dat zich richt op zowel vervoer over water als wegtransport, biedt ruim 8000 mensen werk en is goed voor een omzet van 1,6 miljard euro. (PN)

Imperial bestelt LPG-tankers bij Veka | Schuttevaer.nl

Imperial bestelt LPG-tankers bij Veka

Imperial Logistics International heeft twee nieuwe LPG-tankers voor de binnenvaart besteld bij de Veka Group in Werkendam.

Veka Imperal nieuwbouworder

De order werd 13 oktober geformaliseerd op het hoofdkantoor van Imperial in Duisburg. Veka gaat de schepen in de tweede helft van 2016 leveren. Ze dienen ter vervanging van oudere schepen, die uit de vloot worden gehaald.

In een persbericht melden de bedrijven gezamenlijk dat het om innovatieve schepen gaat. Zo krijgen de casco’s een botsbestendige Scheldehuid en worden ze uitgerust met een geheel nieuw type roerpropellers. Bovendien worden ze voorzien van een online-managementprogramma, dat gegevens als positie, snelheid, brandstofverbruik en ladingconditie doorgeeft aan het vlootcontrole-centrum van rederijdivisie Imperial Gas Barging.

Volgens managing director Anke Bestmann van Imperial Gas Barging zijn de schepen grensverleggend waar het gaat om energie-efficiency en laadcapaciteit. ‘Ze gaan veel economischer vervoeren dan onze vorige generatie gastankers.’  

Het tweetal krijgt de standaardafmetingen 110 x 11,45 meter en kan 2850 kuub vloeibaar gas vervoeren in zes ladingtanks. Daarbij beschikken ze over zes deepwell-pompen met een totale loscapaciteit van 350 kuub per uur.

Als onderdeel van Imperial Logistics International GmbH beredert Imperial Gas Barging momenteel een vloot van 17 gastankers. De Europese vestiging van het Zuid-Afrikaanse concern, dat zich richt op zowel vervoer over water als wegtransport, biedt ruim 8000 mensen werk en is goed voor een omzet van 1,6 miljard euro. (PN)