Concordia bouwt ‘s werelds grootste containerbinnenschip

De Concordia Group is in Paraguay begonnen met de bouw van het grootste containerbinnenvaartschip van de wereld. Het schip van 720 teu moet aan het einde van het eerste kwartaal van 2016 in de vaart komen.

Concordia bouwt ‘s werelds grootste containerbinnenschip

Concordia bouwt het schip samen met Holland Shipyards en Instalho Scheepsbouw en een aantal Nederlandse toeleveranciers en investeerders. Concordia’s Group member Rio Parana Navigation S.A. gaat het nieuwe schip inzetten op de bestaande containerdiensten van Asuncion naar Paraguay en van Montevideo naar Uruguay.

Duwboot

Concordia leverde eind september al een duwboot aan Agrifirm uit Uruguay. De Cesar Primo werd gebouwd op scheepswerf Astillero Tsuneishi Paraguay S.A. en gaat varen op de Rio Paraná. De duwboot is 43 meter lang en 18 meter breed en wordt aangedreven door vier schroeven. In de machinekamer staan vier Cummins motoren met een totaal vermogen van meer dan 6500 pk. Daarachter staan Reintjes kasten. De duwboot is voorzien van een De Waal schroefassysteem, de straalbuis is van het Canadese Nautican. De Waal leverde de stuurmachine en roeren. (EvH)

Concordia bouwt ‘s werelds grootste containerbinnenschip | Schuttevaer.nl

Concordia bouwt ‘s werelds grootste containerbinnenschip

De Concordia Group is in Paraguay begonnen met de bouw van het grootste containerbinnenvaartschip van de wereld. Het schip van 720 teu moet aan het einde van het eerste kwartaal van 2016 in de vaart komen.

Concordia bouwt ‘s werelds grootste containerbinnenschip

Concordia bouwt het schip samen met Holland Shipyards en Instalho Scheepsbouw en een aantal Nederlandse toeleveranciers en investeerders. Concordia’s Group member Rio Parana Navigation S.A. gaat het nieuwe schip inzetten op de bestaande containerdiensten van Asuncion naar Paraguay en van Montevideo naar Uruguay.

Duwboot

Concordia leverde eind september al een duwboot aan Agrifirm uit Uruguay. De Cesar Primo werd gebouwd op scheepswerf Astillero Tsuneishi Paraguay S.A. en gaat varen op de Rio Paraná. De duwboot is 43 meter lang en 18 meter breed en wordt aangedreven door vier schroeven. In de machinekamer staan vier Cummins motoren met een totaal vermogen van meer dan 6500 pk. Daarachter staan Reintjes kasten. De duwboot is voorzien van een De Waal schroefassysteem, de straalbuis is van het Canadese Nautican. De Waal leverde de stuurmachine en roeren. (EvH)