Doeksen bouwt twee nieuwe veerboten op LNG

Rederij Doeksen heeft de plannen voor vernieuwing en uitbreiding van de vloot gewijzigd en laat nu twee nieuwe autoveerboten op LNG bouwen. De ms Noord-Nederland blijft in haar huidige vorm als vrachtcatamaran gehandhaafd.

Doorslaggevend was volgens Doeksen dat nieuwbouw nauwelijks duurder is dan verbouwing. Aanvankelijk zou de Noord-Nederland worden verbouwd tot passagiersveerboot op LNG (capaciteit 225 passagiers en 160 lane-meters of ca. 60 personenauto’s). Daarnaast zou een nieuwe autocatamaran op LNG voor 700-900 passagiers en 72 personenauto’s worden gebouwd. Er komt nu nog een nieuwe autocatamaran op LNG bij met een capaciteit van 200-300 passagiers en circa 50 – 60 personenauto’s, plus een dubbele vracht lane.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Doeksen bouwt twee nieuwe veerboten op LNG | Schuttevaer.nl

Doeksen bouwt twee nieuwe veerboten op LNG

Rederij Doeksen heeft de plannen voor vernieuwing en uitbreiding van de vloot gewijzigd en laat nu twee nieuwe autoveerboten op LNG bouwen. De ms Noord-Nederland blijft in haar huidige vorm als vrachtcatamaran gehandhaafd.

Doorslaggevend was volgens Doeksen dat nieuwbouw nauwelijks duurder is dan verbouwing. Aanvankelijk zou de Noord-Nederland worden verbouwd tot passagiersveerboot op LNG (capaciteit 225 passagiers en 160 lane-meters of ca. 60 personenauto’s). Daarnaast zou een nieuwe autocatamaran op LNG voor 700-900 passagiers en 72 personenauto’s worden gebouwd. Er komt nu nog een nieuwe autocatamaran op LNG bij met een capaciteit van 200-300 passagiers en circa 50 – 60 personenauto’s, plus een dubbele vracht lane.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer