DeltaChallenger combineert LNG-motoren met rotorzeilen

Deltamarin presenteerde tijdens Nor-Shipping 2015 het ontwerp voor het nieuwe Ro-Pax schip DeltaChallenger (200 x 30,4 meter, 7.900 ton). Het LNG-elektrische schip krijgt zes rotorzeilen. Die moeten voor 10% gaan bijdragen aan de voortstuwing.

DeltaChallenger combineert LNG-motoren met rotorzeilen

‘Met de DeltaChallenger willen we laten we zien hoe een gecombineerd passagiers/vrachtschip er in de toekomst uitziet’, zegt directeur Päivi Haikkola van de ontwikkelingsafdeling van het Finse Deltamarin. Het LNG wordt opgeslagen in door GTT (Gaztransport & Technigaz) ontwikkelde cryogene Mark III membraantanks met een inhoud van 1.200 kubieke meter. De tanks worden ingebouwd, wat voordelen biedt bij de indeling van het schip.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

DeltaChallenger combineert LNG-motoren met rotorzeilen | Schuttevaer.nl

DeltaChallenger combineert LNG-motoren met rotorzeilen

Deltamarin presenteerde tijdens Nor-Shipping 2015 het ontwerp voor het nieuwe Ro-Pax schip DeltaChallenger (200 x 30,4 meter, 7.900 ton). Het LNG-elektrische schip krijgt zes rotorzeilen. Die moeten voor 10% gaan bijdragen aan de voortstuwing.

DeltaChallenger combineert LNG-motoren met rotorzeilen

‘Met de DeltaChallenger willen we laten we zien hoe een gecombineerd passagiers/vrachtschip er in de toekomst uitziet’, zegt directeur Päivi Haikkola van de ontwikkelingsafdeling van het Finse Deltamarin. Het LNG wordt opgeslagen in door GTT (Gaztransport & Technigaz) ontwikkelde cryogene Mark III membraantanks met een inhoud van 1.200 kubieke meter. De tanks worden ingebouwd, wat voordelen biedt bij de indeling van het schip.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer