Sapura Esmeralda naar Heysehaven

Het gloednieuwe pijpenlegvaartuig Sapura Esmeralda, dat bij IHC Offshore & Marine in Hardinxveld-Giessendam is gebouwd, is onlangs door de slepers En Avant 1 en Albatros verhaald naar de Rotterdamse Heysehaven.

Sapura Esmeralda naar Heysehaven

Het 133 meter lange en 24 meter brede vaartuig is afgemeerd bij de werf van Franklin Offshore Europe, waar op dat moment ook het zusterschip Sapura Ônix lag. De Sapura Esmeralda wordt in de Heysehaven voorzien van een 300-tons pijpenleginstallatie. Het is de vierde pijpenlegger op rij die IHC Offshore & Marine voor Sapura Navegação Marítima bouwt. Op stapel staan nu nog de Sapura Jade en Sapura Rubi die beide in 2016 worden opgeleverd. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Sapura Esmeralda naar Heysehaven | Schuttevaer.nl

Sapura Esmeralda naar Heysehaven

Het gloednieuwe pijpenlegvaartuig Sapura Esmeralda, dat bij IHC Offshore & Marine in Hardinxveld-Giessendam is gebouwd, is onlangs door de slepers En Avant 1 en Albatros verhaald naar de Rotterdamse Heysehaven.

Sapura Esmeralda naar Heysehaven

Het 133 meter lange en 24 meter brede vaartuig is afgemeerd bij de werf van Franklin Offshore Europe, waar op dat moment ook het zusterschip Sapura Ônix lag. De Sapura Esmeralda wordt in de Heysehaven voorzien van een 300-tons pijpenleginstallatie. Het is de vierde pijpenlegger op rij die IHC Offshore & Marine voor Sapura Navegação Marítima bouwt. Op stapel staan nu nog de Sapura Jade en Sapura Rubi die beide in 2016 worden opgeleverd. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer