Rederij NSB rondt eerste scheepsverbreding af

De Duitse rederij NSB in Buxtehude laat in China het containerschip MSC Geneva verbreden. Het rigoureuze verbouwingsplan werd door NSB ontwikkeld. Volgens de rederij gaat de capaciteit van het schip van 4800 naar ruim 6300 teu, terwijl de operationele kosten op hetzelfde niveau blijven.

wdn scheepsverbreding NSB

Voor de verbreding is het midden-voorschip over de complete lengte doormidden gesneden. De delen zijn vervolgens uitelkaar geschoven, waarna daartussen een nieuwe middensectie werd gebouwd. De boeg en het achterschip worden gereconstrueerd, maar brug en machinekamer bleven ongemoeid.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rederij NSB rondt eerste scheepsverbreding af | Schuttevaer.nl

Rederij NSB rondt eerste scheepsverbreding af

De Duitse rederij NSB in Buxtehude laat in China het containerschip MSC Geneva verbreden. Het rigoureuze verbouwingsplan werd door NSB ontwikkeld. Volgens de rederij gaat de capaciteit van het schip van 4800 naar ruim 6300 teu, terwijl de operationele kosten op hetzelfde niveau blijven.

wdn scheepsverbreding NSB

Voor de verbreding is het midden-voorschip over de complete lengte doormidden gesneden. De delen zijn vervolgens uitelkaar geschoven, waarna daartussen een nieuwe middensectie werd gebouwd. De boeg en het achterschip worden gereconstrueerd, maar brug en machinekamer bleven ongemoeid.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer