Hybride Multratug 28 bespaart 30% brandstof

Damen Shipyards heeft de Multratug 28 opgeleverd aan sleep- en bergingsbedrijf Multraship uit Terneuzen. Het is een hybride sleper van het type ASD 2810 Hybrid (28 x 10 meter).

Hybride Multratug 28 bespaart 30% brandstof

De sleper is gebouwd bij Damen Shipyards Galati in Roemenië. Ze kan dieseldirect, dieselelektrisch of volledig door accu’s worden aangedreven. Deze configuratie levert Multraship een brandstofbesparing van zo’n 30% op en een emissie-afname van 60%. Het is de tweede sleepboot van dit type tot nu toe gebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hybride Multratug 28 bespaart 30% brandstof | Schuttevaer.nl

Hybride Multratug 28 bespaart 30% brandstof

Damen Shipyards heeft de Multratug 28 opgeleverd aan sleep- en bergingsbedrijf Multraship uit Terneuzen. Het is een hybride sleper van het type ASD 2810 Hybrid (28 x 10 meter).

Hybride Multratug 28 bespaart 30% brandstof

De sleper is gebouwd bij Damen Shipyards Galati in Roemenië. Ze kan dieseldirect, dieselelektrisch of volledig door accu’s worden aangedreven. Deze configuratie levert Multraship een brandstofbesparing van zo’n 30% op en een emissie-afname van 60%. Het is de tweede sleepboot van dit type tot nu toe gebouwd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer