Grondige aanpak tankboot uit Faeröer bij Maaskant

Bij Maaskant Shipyards heeft het vissersvaartuig VA-218 ‘Atlantsfarid’ de afgelopen twee maanden een complete refit ondergaan. De zogenaamde tankboot heeft Midvágur als thuishaven. Dit kustdorpje ligt op het eiland Vágar dat deel uitmaakt van de Faeröer eilanden.

Grondige aanpak tankboot uit Faeröer bij Maaskant

De 56 meter lange en 11 meter brede tankboot is eigendom van North West Pelagic, waar rederij Jaczon een minderheidsbelang in heeft. Het vissersschip is ooit gebouwd in Noorwegen en in 2009 verhuist naar de Faeröer eilanden. In 2011 nam de VA-218 deel aan de visserij op pelagische soorten als haring, makreel, horsmakreel, blauwe wijting en sprot. De trawler viste vooral in span met andere vissersvaartuigen van het eiland. Bij Maaskant Shipyards in Stellendam is het schip nagenoeg volledig kaalgeplukt. De lieren zijn van boord gehaald en zowel de hoofdmotor als de hulpmotoren hebben een grondige update ondergaan. In het dok is ook de scheepsromp aangepakt. Aan het eind van de rit zal het schip in de verf gezet worden en weer als nieuw naar het eiland in het noordoostelijke deel van de Atlantische Oceaan stomen. (WdH)

 

Grondige aanpak tankboot uit Faeröer bij Maaskant | Schuttevaer.nl

Grondige aanpak tankboot uit Faeröer bij Maaskant

Bij Maaskant Shipyards heeft het vissersvaartuig VA-218 ‘Atlantsfarid’ de afgelopen twee maanden een complete refit ondergaan. De zogenaamde tankboot heeft Midvágur als thuishaven. Dit kustdorpje ligt op het eiland Vágar dat deel uitmaakt van de Faeröer eilanden.

Grondige aanpak tankboot uit Faeröer bij Maaskant

De 56 meter lange en 11 meter brede tankboot is eigendom van North West Pelagic, waar rederij Jaczon een minderheidsbelang in heeft. Het vissersschip is ooit gebouwd in Noorwegen en in 2009 verhuist naar de Faeröer eilanden. In 2011 nam de VA-218 deel aan de visserij op pelagische soorten als haring, makreel, horsmakreel, blauwe wijting en sprot. De trawler viste vooral in span met andere vissersvaartuigen van het eiland. Bij Maaskant Shipyards in Stellendam is het schip nagenoeg volledig kaalgeplukt. De lieren zijn van boord gehaald en zowel de hoofdmotor als de hulpmotoren hebben een grondige update ondergaan. In het dok is ook de scheepsromp aangepakt. Aan het eind van de rit zal het schip in de verf gezet worden en weer als nieuw naar het eiland in het noordoostelijke deel van de Atlantische Oceaan stomen. (WdH)