Boskalis wil groter dan Vanguard

‘De Dockwise Vanguard is goed ontvangen door de markt. We zien nog veel meer interessante mogelijkheden op de FPSO- en FLNG-markten’, zei Boskalis-directeur Peter Berdowski vorige week op de Offshore Technology Conference in het Amerikaanse Houston.

Boskalis bouwt groter dan Vanguard

Koninklijke Boskalis Westminster NV maakte tijdens de Offshore Technology Conference bekend dat het een onderzoek is gestart naar een nieuw ultragroot V-klasse schip voor zwaar zeetransport (HTV). De Dockwise Vanguard, die begin 2013 in de vaart werd genomen, is al ’s werelds grootste HTV in de V-klasse met een laadvermogen van 117.000 MT en een dekoppervlak van 270 bij 70 meter.

Het onderzoek richt zich op zowel de marktkansen als de technische eisen voor het nieuwe schip. Boskalis zal met klanten in overleg treden om inzicht te krijgen in de wijze waarop dit vaartuig de verwachte groei in de FPSO– en FLNG-markten kan opvangen, naast het transporteren over zee van ultragrote en zware maritieme structuren. Qua lengte, breedte en laadvermogen zal het nieuwe schip groter zijn dan de Dockwise Vanguard, maar het zal eveneens boegloos zijn met een asymmetrisch geplaatste accommodatie.

Door de bestaande vloot van halfafzinkbare HTV’s met nog een V-klasse vaartuig uit te breiden wil Boskalis haar leidende positie in de offshore energiesector verder uitbouwen.

Boskalis wil groter dan Vanguard | Schuttevaer.nl

Boskalis wil groter dan Vanguard

‘De Dockwise Vanguard is goed ontvangen door de markt. We zien nog veel meer interessante mogelijkheden op de FPSO- en FLNG-markten’, zei Boskalis-directeur Peter Berdowski vorige week op de Offshore Technology Conference in het Amerikaanse Houston.

Boskalis bouwt groter dan Vanguard

Koninklijke Boskalis Westminster NV maakte tijdens de Offshore Technology Conference bekend dat het een onderzoek is gestart naar een nieuw ultragroot V-klasse schip voor zwaar zeetransport (HTV). De Dockwise Vanguard, die begin 2013 in de vaart werd genomen, is al ’s werelds grootste HTV in de V-klasse met een laadvermogen van 117.000 MT en een dekoppervlak van 270 bij 70 meter.

Het onderzoek richt zich op zowel de marktkansen als de technische eisen voor het nieuwe schip. Boskalis zal met klanten in overleg treden om inzicht te krijgen in de wijze waarop dit vaartuig de verwachte groei in de FPSO– en FLNG-markten kan opvangen, naast het transporteren over zee van ultragrote en zware maritieme structuren. Qua lengte, breedte en laadvermogen zal het nieuwe schip groter zijn dan de Dockwise Vanguard, maar het zal eveneens boegloos zijn met een asymmetrisch geplaatste accommodatie.

Door de bestaande vloot van halfafzinkbare HTV’s met nog een V-klasse vaartuig uit te breiden wil Boskalis haar leidende positie in de offshore energiesector verder uitbouwen.