Ontslagen bij Icon Yachts

Bij Icon Yachts in Harlingen wil de directie 28 werknemers ontslaan. Voor 24 van hen gaat het daarbij om gedwongen ontslag. Zij hebben dat twee werkdagen voor de vakantiestop te horen gekregen.

Over deze timing schrijft FNV Bondgenoten in een brief aan de werknemers dat die ‘waardeloos’ is. Het directievoorstel ligt inmiddels bij de ondernemingsraad van het bedrijf. FNV Bondgenoten heeft het verzoek gekregen een sociaal plan op te stellen. Daarover zal tot het midden van augustus met de verschillende partijen worden gesproken.
Op 14 augustus volgt een ledenvergadering in de kantine van Icon Yachts, waarbij de FNV de resultaten van de besprekingen over hoopt te kunnen leggen. De directie van het bedrijf is wegens vakantie niet voor commentaar bereikbaar. Icon Yachts bouwt sinds enkele jaren megajachten in de hal waarin voorheen Frisian Shipyard Welgelegen was gevestigd. (JW)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Ontslagen bij Icon Yachts | Schuttevaer.nl

Ontslagen bij Icon Yachts

Bij Icon Yachts in Harlingen wil de directie 28 werknemers ontslaan. Voor 24 van hen gaat het daarbij om gedwongen ontslag. Zij hebben dat twee werkdagen voor de vakantiestop te horen gekregen.

Over deze timing schrijft FNV Bondgenoten in een brief aan de werknemers dat die ‘waardeloos’ is. Het directievoorstel ligt inmiddels bij de ondernemingsraad van het bedrijf. FNV Bondgenoten heeft het verzoek gekregen een sociaal plan op te stellen. Daarover zal tot het midden van augustus met de verschillende partijen worden gesproken.
Op 14 augustus volgt een ledenvergadering in de kantine van Icon Yachts, waarbij de FNV de resultaten van de besprekingen over hoopt te kunnen leggen. De directie van het bedrijf is wegens vakantie niet voor commentaar bereikbaar. Icon Yachts bouwt sinds enkele jaren megajachten in de hal waarin voorheen Frisian Shipyard Welgelegen was gevestigd. (JW)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer