Lady Amalia zonder doop te water

Groningen Shipyard heeft 31 mei op de Pattje-locatie bouwnummer 130 zonder ceremonieel te water gelaten. Het betreft de Lady Amalia en is het vierde schip van het type Sea River Liner 3700 dat wordt gebouwd voor rederij Wijnne Barends.

Lady Amalia zonder doop te water

De eerste twee schepen in deze serie, de Lady
Anna en Lady Anneke, zijn respectievelijk 31 januari  en 20 april opgeleverd. De Lady
Alexandra is begin juni overgedragen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • Quote:”Maar laat maar…..”Unquote

    Ik heb moeite met deze opmerking.
    Als je een mening wilt verkondigen,zeg dan,waar het op staat,en niet van dit schimmige gedoe achter een pseudo.

    Er zijn twee mogelijkheden:
    U weet,als zelf verklaard “Kenner”,op welke gevallen ik zou kunnen duiden,waarbij investeerders in W&B schepen hun geld zijn kwijtgeraakt,en niet op een beschaafde manier.
    Dan heeft het voor U geen funktie,als ik hier namen,toedracht en mijn bronnen vrijgeef.

    Of U zegt,dat ik uit mijn nek kletst,met uw naam eronder,en dan zal ik man en paard noemen….

    Een ding wil ik hier wel duidelijk stellen:Ik heb jarenlang bij W&B een goede boterham verdiend,en heb die maatschappij altijd als eerlijk en integer
    ervaren.

    Echter,het geschoemel met kleine investeerders gebeurt op wijdere schaal.Ik sta iedere keer verbaasd,als er weer sukkels intrappen.
    Daarom mijn negatieve reaktie,toen er weer eens trots met “investeerders” gepronkt werd.
    In dit geval de Poolse kapitein….
    Gr.George

    Geplaatst door: georgevan op
  • @George…dat is nu het punt. Ik heb ook het vermoeden denken te weten wie je bent. Vandaar ook mijn vraag. Maar laat maar…..

    Geplaatst door: kenner op
  • @Kenner:Zet je eigen naam hier maar bij.
    Als “kenner” zou je op de hoogte moeten zijn,daar hoef ik geen namen bij te noemen.
    Echte kenners weten in ieder geval wie ik ben!!!Gr.George

    Geplaatst door: georgevan op
  • @George: “Ik hoop dan,dat het deze eigenaars beter vergaat dan diverse andere mensen,die geld hadden in W&B schepen.”….graag ‘man en paard’ want een dergelijke opmerking is makkelijker gemaakt dan onderbouwd.

    Geplaatst door: kenner op
  • Quote:
    “niemand valt over het feit dat de Alexandra voor een Poolse kapitein is gebouwd” Unquote

    Ik hoop dan,dat het deze eigenaars beter vergaat dan diverse andere mensen,die geld hadden in W&B schepen.
    De historie is niet erg hoopgevend….Vr.gr.George

    Geplaatst door: georgevan op
  • Mannen, maak u toch niet zo druk om die zure reacties van binnenmannen die van moeder niet naar zee mochten. Valt nog mee dat niemand valt over het feit dat de Alexandra voor een Poolse kapitein is gebouwd, want dat zal hem zeker niet gegund worden.

    Geplaatst door: Jannes Brink op
  • heel goed peter en skipper!

    Geplaatst door: arjan op
  • Wat een zielige reactie\’s. Jaloezie is het enigste wat hier op uitgemaakt kan worden. Die mensen hebben WEL geld om zo\’s schip te laten bouwen. De meeste binnenvaarders hebben alles verkloot voor hun collega\’s. Dat zijn diegene die nu afgeven op anderen. Waar draaid u zelf mee, wanneer moet u SI maken, hoeveel staatsschuld heeft u zelf, kunt u alles betalen dan ?? Zomaar een aantal vragen hoor, maar haal eerst de balk uit uw eigen oog voordat u de ander wijst op een splinter. Bah, wat een stelletje zielige, eigenwijze, misgunnende mensen zeg !!

    Geplaatst door: Skipper op
  • “Mooi volk die zeemannen..zijn nog erger dan mijn binnenvaart collega’s!”

    @Schipperke :Wat een scherpe reaktie,en zo ter zake!Komplimenten!!!!!

    Geplaatst door: georgevan op
  • Mooi volk die zeemannen..zijn nog erger dan mijn binnenvaart collega’s!

    Geplaatst door: Schipperke op
  • @vrachtenkraker…hoezo ‘staatsgarantie’ ? Kun je me dat uitleggen ?

    Geplaatst door: kenner op
  • Oei, wat een zure reacties. De eerste schepen zijn inmiddels al een tijdje in de vaart en presteren naar tevredenheid. Er zijn vast al grotere inventies op andere schepen geplaatst maar wie investeert er tegenwoordig nog in de kustvaart?
    We moeten ons aanpassen aan de nieuwe tijden. Wie dat niet doet, mist de boot.
    @Gordon. Prijs verzieken is inderdaad iets waar andere rederijen zich mee bezighouden. Je zal maar kapitein/eigenaar zijn bij een andere rederij die contracten voor afbraakprijzen binnensleept.

    Geplaatst door: Peter op
  • Quote:”uitsparen van een machinist” Unquote

    Wie verwisselt dan het kooilampje van de kapitein,als dat kapot is….?
    Gr.ex-W&B-fietsenmaker.

    Geplaatst door: georgevan op
  • John, je kunt er ook zeilen op zetten, dan verbruikt tie nog minder brandstof.
    En als je de Seine op gaat dan zet je er een paard voor.
    Lastig in de winter, je kachel doet het dan niet.

    Alle gekheid op een stokje, het zijn mooie schepen en het is te hopen dat het uitsparen van een machinist d.m.v. een vrachtwagenmotortje zich niet wreekt.

    Succes ermee!

    Geplaatst door: Duh! op
  • Hier een paar termen Johan. Als je in de wind vaart heeft de motor het zwaarder dan zonder wind. Als je die pook niet terug neemt raakt motor overbelast omdat deze CAT3508 veel te licht is voor een schip als dit. Kar op de platen betekend dat hij overhaalt moet worden omdat hij aan stront gedraaid is. Paaltjes pikken betekend als het vlak van het schip(bodem) op de golven klapt tijdens slecht weer. Succes ermee.

    Geplaatst door: Gordon op
  • @John: Weet je toevallig ook voor welke kapitein eigenaar de Amalia en Anneke zijn gebouwd?

    Geplaatst door: Bob op
  • Het schip heeft verplaatsbare middenschotten.
    dat vind ik best uniek. heb ik nog niet gezien bij binnenvaart.
    hij gebruikt relatief veel minder brandstof dan zijn collega’s.
    de stuurhut en luikenwagen zijn zo geconstrueerd dat hij naar Parijs kan varen?

    de eigenaren van deze schepen zijn er zeer content mee.
    en de bouwers ook

    Geplaatst door: john op
  • Heren Gordon en Duh, help mij uit de droom. Ik heb geen ervaring op zee maar wat bedoelen je nu met overbelasting en afstoppen.
    Dat zijn toch tegenpolen? Duh. Bedoel je te zeggen dat het schip te weinig motorvermogen heeft. Wat is de “kar op de platen” Ik heb wel eens de termen van zeelieden gehoord van “paaltjes lopen” en steken bij slecht weer. Alvast bedankt voor jullie expertise.

    Geplaatst door: Johan op
  • weer eentje met staatsgarantie,hup hup holland.

    Geplaatst door: vrachtenkraker op
  • Tja, zo zijn we dat gewend van Schuttevaer. Meer een site voor historici.
    “De overdracht van de de Lady Alexandra is komende week.” Kijk op MarineTraffic en je ziet dat hij nu al bijna in Stockholm is. De overdracht is al lang achter de rug.

    Geplaatst door: Roel op
  • Dat noemen ze het laatste nieuws…. 8 dagen na de tewaterlating en door andere nieuwsvoorzieningen al lang vermeld is.
    graag een beetje bij de tijd blijven schuttevaer!!!

    Geplaatst door: arjan op
  • W&B is zo vernieuwend dat ze die verwarming via homo nu pas ontedekken. Als er 1 motor gevoelig is voor overbelasting is het een 3508. Als je dan wind op de kop krijgt moet je al afstoppen en gang zit er al niet in. Maar ja je zit wel l ekker warm met dat systeem op je motor………..

    Laat W&B maar lekker hout varen. Verder hebben ze toch geen werk. Prijs verzieken is ook al gedaan dus hoeven ze ook niet meer te doen.

    Geplaatst door: Gordon op
  • 3700 ton @ 746KW… Een stormpje op de Noordzee.. Ik wens u veel succes bij het misvaren van de booreilanden en windmolenparken als die kar op de platen ligt!

    Koelwater wordt gebruikt voor verwarming… Ja Duhhh..vernieuwend hoor!

    Geplaatst door: Duh! op

Reageer

Lady Amalia zonder doop te water | Schuttevaer.nl

Lady Amalia zonder doop te water

Groningen Shipyard heeft 31 mei op de Pattje-locatie bouwnummer 130 zonder ceremonieel te water gelaten. Het betreft de Lady Amalia en is het vierde schip van het type Sea River Liner 3700 dat wordt gebouwd voor rederij Wijnne Barends.

Lady Amalia zonder doop te water

De eerste twee schepen in deze serie, de Lady
Anna en Lady Anneke, zijn respectievelijk 31 januari  en 20 april opgeleverd. De Lady
Alexandra is begin juni overgedragen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (23)

  • Quote:”Maar laat maar…..”Unquote

    Ik heb moeite met deze opmerking.
    Als je een mening wilt verkondigen,zeg dan,waar het op staat,en niet van dit schimmige gedoe achter een pseudo.

    Er zijn twee mogelijkheden:
    U weet,als zelf verklaard “Kenner”,op welke gevallen ik zou kunnen duiden,waarbij investeerders in W&B schepen hun geld zijn kwijtgeraakt,en niet op een beschaafde manier.
    Dan heeft het voor U geen funktie,als ik hier namen,toedracht en mijn bronnen vrijgeef.

    Of U zegt,dat ik uit mijn nek kletst,met uw naam eronder,en dan zal ik man en paard noemen….

    Een ding wil ik hier wel duidelijk stellen:Ik heb jarenlang bij W&B een goede boterham verdiend,en heb die maatschappij altijd als eerlijk en integer
    ervaren.

    Echter,het geschoemel met kleine investeerders gebeurt op wijdere schaal.Ik sta iedere keer verbaasd,als er weer sukkels intrappen.
    Daarom mijn negatieve reaktie,toen er weer eens trots met “investeerders” gepronkt werd.
    In dit geval de Poolse kapitein….
    Gr.George

    Geplaatst door: georgevan op
  • @George…dat is nu het punt. Ik heb ook het vermoeden denken te weten wie je bent. Vandaar ook mijn vraag. Maar laat maar…..

    Geplaatst door: kenner op
  • @Kenner:Zet je eigen naam hier maar bij.
    Als “kenner” zou je op de hoogte moeten zijn,daar hoef ik geen namen bij te noemen.
    Echte kenners weten in ieder geval wie ik ben!!!Gr.George

    Geplaatst door: georgevan op
  • @George: “Ik hoop dan,dat het deze eigenaars beter vergaat dan diverse andere mensen,die geld hadden in W&B schepen.”….graag ‘man en paard’ want een dergelijke opmerking is makkelijker gemaakt dan onderbouwd.

    Geplaatst door: kenner op
  • Quote:
    “niemand valt over het feit dat de Alexandra voor een Poolse kapitein is gebouwd” Unquote

    Ik hoop dan,dat het deze eigenaars beter vergaat dan diverse andere mensen,die geld hadden in W&B schepen.
    De historie is niet erg hoopgevend….Vr.gr.George

    Geplaatst door: georgevan op
  • Mannen, maak u toch niet zo druk om die zure reacties van binnenmannen die van moeder niet naar zee mochten. Valt nog mee dat niemand valt over het feit dat de Alexandra voor een Poolse kapitein is gebouwd, want dat zal hem zeker niet gegund worden.

    Geplaatst door: Jannes Brink op
  • heel goed peter en skipper!

    Geplaatst door: arjan op
  • Wat een zielige reactie\’s. Jaloezie is het enigste wat hier op uitgemaakt kan worden. Die mensen hebben WEL geld om zo\’s schip te laten bouwen. De meeste binnenvaarders hebben alles verkloot voor hun collega\’s. Dat zijn diegene die nu afgeven op anderen. Waar draaid u zelf mee, wanneer moet u SI maken, hoeveel staatsschuld heeft u zelf, kunt u alles betalen dan ?? Zomaar een aantal vragen hoor, maar haal eerst de balk uit uw eigen oog voordat u de ander wijst op een splinter. Bah, wat een stelletje zielige, eigenwijze, misgunnende mensen zeg !!

    Geplaatst door: Skipper op
  • “Mooi volk die zeemannen..zijn nog erger dan mijn binnenvaart collega’s!”

    @Schipperke :Wat een scherpe reaktie,en zo ter zake!Komplimenten!!!!!

    Geplaatst door: georgevan op
  • Mooi volk die zeemannen..zijn nog erger dan mijn binnenvaart collega’s!

    Geplaatst door: Schipperke op
  • @vrachtenkraker…hoezo ‘staatsgarantie’ ? Kun je me dat uitleggen ?

    Geplaatst door: kenner op
  • Oei, wat een zure reacties. De eerste schepen zijn inmiddels al een tijdje in de vaart en presteren naar tevredenheid. Er zijn vast al grotere inventies op andere schepen geplaatst maar wie investeert er tegenwoordig nog in de kustvaart?
    We moeten ons aanpassen aan de nieuwe tijden. Wie dat niet doet, mist de boot.
    @Gordon. Prijs verzieken is inderdaad iets waar andere rederijen zich mee bezighouden. Je zal maar kapitein/eigenaar zijn bij een andere rederij die contracten voor afbraakprijzen binnensleept.

    Geplaatst door: Peter op
  • Quote:”uitsparen van een machinist” Unquote

    Wie verwisselt dan het kooilampje van de kapitein,als dat kapot is….?
    Gr.ex-W&B-fietsenmaker.

    Geplaatst door: georgevan op
  • John, je kunt er ook zeilen op zetten, dan verbruikt tie nog minder brandstof.
    En als je de Seine op gaat dan zet je er een paard voor.
    Lastig in de winter, je kachel doet het dan niet.

    Alle gekheid op een stokje, het zijn mooie schepen en het is te hopen dat het uitsparen van een machinist d.m.v. een vrachtwagenmotortje zich niet wreekt.

    Succes ermee!

    Geplaatst door: Duh! op
  • Hier een paar termen Johan. Als je in de wind vaart heeft de motor het zwaarder dan zonder wind. Als je die pook niet terug neemt raakt motor overbelast omdat deze CAT3508 veel te licht is voor een schip als dit. Kar op de platen betekend dat hij overhaalt moet worden omdat hij aan stront gedraaid is. Paaltjes pikken betekend als het vlak van het schip(bodem) op de golven klapt tijdens slecht weer. Succes ermee.

    Geplaatst door: Gordon op
  • @John: Weet je toevallig ook voor welke kapitein eigenaar de Amalia en Anneke zijn gebouwd?

    Geplaatst door: Bob op
  • Het schip heeft verplaatsbare middenschotten.
    dat vind ik best uniek. heb ik nog niet gezien bij binnenvaart.
    hij gebruikt relatief veel minder brandstof dan zijn collega’s.
    de stuurhut en luikenwagen zijn zo geconstrueerd dat hij naar Parijs kan varen?

    de eigenaren van deze schepen zijn er zeer content mee.
    en de bouwers ook

    Geplaatst door: john op
  • Heren Gordon en Duh, help mij uit de droom. Ik heb geen ervaring op zee maar wat bedoelen je nu met overbelasting en afstoppen.
    Dat zijn toch tegenpolen? Duh. Bedoel je te zeggen dat het schip te weinig motorvermogen heeft. Wat is de “kar op de platen” Ik heb wel eens de termen van zeelieden gehoord van “paaltjes lopen” en steken bij slecht weer. Alvast bedankt voor jullie expertise.

    Geplaatst door: Johan op
  • weer eentje met staatsgarantie,hup hup holland.

    Geplaatst door: vrachtenkraker op
  • Tja, zo zijn we dat gewend van Schuttevaer. Meer een site voor historici.
    “De overdracht van de de Lady Alexandra is komende week.” Kijk op MarineTraffic en je ziet dat hij nu al bijna in Stockholm is. De overdracht is al lang achter de rug.

    Geplaatst door: Roel op
  • Dat noemen ze het laatste nieuws…. 8 dagen na de tewaterlating en door andere nieuwsvoorzieningen al lang vermeld is.
    graag een beetje bij de tijd blijven schuttevaer!!!

    Geplaatst door: arjan op
  • W&B is zo vernieuwend dat ze die verwarming via homo nu pas ontedekken. Als er 1 motor gevoelig is voor overbelasting is het een 3508. Als je dan wind op de kop krijgt moet je al afstoppen en gang zit er al niet in. Maar ja je zit wel l ekker warm met dat systeem op je motor………..

    Laat W&B maar lekker hout varen. Verder hebben ze toch geen werk. Prijs verzieken is ook al gedaan dus hoeven ze ook niet meer te doen.

    Geplaatst door: Gordon op
  • 3700 ton @ 746KW… Een stormpje op de Noordzee.. Ik wens u veel succes bij het misvaren van de booreilanden en windmolenparken als die kar op de platen ligt!

    Koelwater wordt gebruikt voor verwarming… Ja Duhhh..vernieuwend hoor!

    Geplaatst door: Duh! op

Reageer