Doek valt alsnog voor Scheepswerf Grave

Scheepswerf Grave heeft alsnog uitstel van betaling aangevraagd, de ruim 60 medewerkers kregen dinsdagochtend van directeur Robert van Kessel ontslag aangezegd. Hoewel de gemeente vorige week het bouwen van twee 135-meterschepen nog wilde gedogen vond Van Kessel dit aanbod te weinig zekerheden bieden.

Doek valt alsnog voor Scheepswerf Grave

‘Gedogen bouw 135-meterschepen is schijnoplossing’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (16)

  • in en in triest hebben ze nou niet in de gaten dat die mensen op straat komen die ook moeten eten. de vakkenis die ze hebben enz . maar helaas wordt alles zo om zeep geholpen daar hoef je niet geleerd voor tehebben, of je nou scheepsbouwer bent boer mosselman schipper enz nou geloof me als ik dat allemaal hoort komt het best goed, maar zal er is iemand op moeten staan en al die dik nekken die dit verzinnen met de koppen tegen elkaar moeten slaan om weer een gezond nederland te krijgen. er moet weer gewoon gewerkt worden dat komt het goed, maar dat is helaas voorbij alles wordt gewoon onmogelijk gemaakt om normaal je werk tekunnen doen, als er weer verkiezingen komen laten we dan niet stemmen dat scheelt een hoop van die opvreters in den haag, want die denken lekker mee blijven leunen kassa, jongens daar in grave veel sterkte.

    Geplaatst door: jan op
  • De andere werven in de buurt zoals millingen en nijmegen,daar gaat het niet veel beter.Die hebben ook te maken met sterk teruglopende orders en zitten ook in zwaar weer.Zijn ook al mensen ontslagen.Het is wachten op de volgende werf die omvalt.

    Geplaatst door: harry op
  • Heeft deze directeur van scheepswerf Grave nooit gehoord van sectiebouw, 4 secties van 67,5 meter en alle vergunningen waren in orde.
    Mogelijkheden genoeg om in de nabijheid van Grave deze secties af te werken, denk aan Nijmegen, Millingen en/of Lobith. Geen ontslagen van vakmensen en wellicht nieuw management

    Geplaatst door: P.Bruins Slot op
  • Deze werf heeft in de goede tijd enkele jaren terug iedereen tegen zich in het harnas te gejaagd door alles vol te leggen met pass schepen.
    En heeft toen al alles moeten weg halen.
    Dit verhaaltje speelt al jaren .

    Geplaatst door: jan op
  • Wat Kees zegt zei ik ongeveer al bij het vorige bericht, toen werd ik door sommige uitgehoont.
    En ziehier helaas.
    Zoals gezegd een machtspel over de rug van de vaklui, in crisis tijd zekerheid voor 2 jaar is best wat!
    Iedereen succes en geluk.

    Geplaatst door: Pjotr op
  • Beste Krooswijk wel of geen wurgbandje , je hebt in ieder geval tot 2015 werk ik neem aan dat ze anders ook niet volgepland zijn tot 2020.Voorlopig ben je toch weer gered, ben al blij als ik tot eind 2012 kan kijken….
    Je wil je personeel toch aan het werk houden en je bedrijf overeind houden snap er niks van.
    Maar kan geen oordeel vellen is niet aan mij verbaas me aleen.

    Geplaatst door: jan op
  • Ik sluit me volledig bij je aan Kees, wat betreft je reactie! Had gewoon gaan bouwen en aan gaan tonen dat 135 m geen probleem is !!Erzal wel meer spelen denk ik.

    Geplaatst door: Koot op
  • Wat een verhaal weer zeg.
    We kunnen zeggen van deze direkteur wat we willen.
    Kunnen het met hem eens zijn of niet de ambtenaren de schuld geven.
    Maar het feit is dat de werkman van de vloer het slachtoffer is deze mansen stonden klaar voor de werf en toen het nodig was stonden ze al dan wel met vrouw en kinderen op de brest om de werf open te houden.
    Ik heb dan ook het gevoel gekregen dat deze man als een verwend kind over de rug van zijn [ex]personeel zijn zin wil doordrijven om een vergunning te krijgen voor onbepaalde tijd.
    Ik ben het met Jan eens pak het werk met beide handen aan en kijk in de tussen tijd wat je kan doen om ander werk te krijgen en of er alsnog een vergunning voor schepen tot 135 meter te krijgen is.
    Ik persoonlijk vind je ook een groote lafaard dat je je personeel per brief ontslag geeft na alles wat ze gedaan hebben om de werf te behouden.
    Hierbij wens ik de werknemers en hun familie veel succes en geluk toe bij het vinden van ander werk.

    Geplaatst door: kees op
  • Jan; misschien wil hij geen wurgbandje om zijn hals, gedogen klinkt als zoiets.

    Geplaatst door: Krooswijk op
  • Ik snap er niks dan heb je toch 2015 werk ???? Nu krijgt politiek de schuld maar werf had toch deze schepen kunnen bouwen , ik kan ook geen paar jaar voorruit kijken met mijn bedrijf. Man pak die schepen dan kan je toch weer paar jaar vooruit

    Geplaatst door: Jan op
  • een ambtenaar is de beste echtgenoot
    hij heeft de krant gelezen en is uitgerust als hij thuiskomt

    Geplaatst door: cees op
  • barend snapt er niks van!!!

    Geplaatst door: edgar op
  • Schandalig wat hier gebeurt! Een bedrijf met goede opdrachten door ambtenarij omzeep geholpen..
    Ongelofelijk in deze tijden van crisis!

    Waarom werden de 2 schepen niet in 4 delen dan 65 mtr gebouwd en op een andere werf samengesteldt? Dan valt het toch binnen de norm van de 110 mtr grens? In dat nu zo moeilijk?

    Geplaatst door: Barend Peters op
  • Dit is een voorbeeld van gedurfd ondernemerschap. Veel binnenschippers zouden hiervan wat kunnen leren. Je dreigt op tv dat je 60 medewerkers moet gaan ontslaan omdat de plaatselijke ambtenarij je dwars zit. Hiermee krijg je het voor elkaar dat de minister ingrijpt en je de bouwopdracht toch zou kunnen binnenhalen. Vervolgens vraag je toch voor 60 man ontslag aan omdat je liever een permanente toestemming wil hebben.
    Ben benieuwd wat hij met deze zet er uit kan slepen. Natuurlijk kan het ook zo maar zijn dat de werf vanwege de kostprijs al weinig kans maakte op de bouwopdracht en legt hij de schuld bij de politiek!
    Welke lessen zou de binnenvaartondernemer hier uit kunnen leren? Je bedrijfstak imago is heel belangrijk want het komt wel vaker voor dat een bedrijf moet sluiten en geen minister die ingrijpt. Wat maakt dat het ambacht om schepen te bouwen wordt geknuffeld en de producten die de werven afleveren gezien wordt als veroorzakers van lawaaihinder, luchtverontreiniging, en uitzichtbederving en veroorzakers van files bij openstaande bruggen?
    Een andere les zou kunnen zijn dat je het probleem niet op je eigen bord moet leggen, maar maak er een gezamenlijk probleem van. Daarmee maak je de politiek probleemeigenaar.

    Geplaatst door: stationchef op
  • Te triest voor woorden, gaat B&W van Grave nu die werkeloze arbeiders van de scheepswerf compenseren en hun ww aanvullen tot 100% van hun laatst verdiede salaris, tot aan hun AOW gerechtigde leeftijd?, toch super sneu dat veel 50 plussers nu heel erg de dupe zijn, want een 50 plusser komt echt niet weer aan de bak.
    Heel veel sterkte voor deze nu helaas werkloze VAKLUI!

    Geplaatst door: Arno op
  • Lang Leve de Nederladse ambtenarij

    Geplaatst door: H.Vlieger op

Reageer