Geen lieslaarzen meer bij Drenth

Scheepsreparatiebedrijf Drenth in Zwartsluis heeft haar dokcapaciteit aangepast tot 420 ton en onderscheidt zich daarmee van de andere scheepswerven voor binnenvaart in Noord-Nederland. ‘Van hier tot Amsterdam kun je nergens zo zwaar dokken.’

Geen lieslaarzen meer bij Drenth

Werfdirecteur Chiel Drenth verlengde zijn dok tien jaar geleden al, maar wat hij toen niet aandurfde deed hij nu wel. Hij verdiepte het dok met een meter, waardoor het zeventig ton extra getild kan worden. Een gok voor de werf, want bij een lage waterstand zouden problemen kunnen ontstaan met de diepgang. Maar het dok zakt desnoods in de zachte veengrond.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Geen lieslaarzen meer bij Drenth | Schuttevaer.nl

Geen lieslaarzen meer bij Drenth

Scheepsreparatiebedrijf Drenth in Zwartsluis heeft haar dokcapaciteit aangepast tot 420 ton en onderscheidt zich daarmee van de andere scheepswerven voor binnenvaart in Noord-Nederland. ‘Van hier tot Amsterdam kun je nergens zo zwaar dokken.’

Geen lieslaarzen meer bij Drenth

Werfdirecteur Chiel Drenth verlengde zijn dok tien jaar geleden al, maar wat hij toen niet aandurfde deed hij nu wel. Hij verdiepte het dok met een meter, waardoor het zeventig ton extra getild kan worden. Een gok voor de werf, want bij een lage waterstand zouden problemen kunnen ontstaan met de diepgang. Maar het dok zakt desnoods in de zachte veengrond.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer