Glomar Wave in Den Helder

Het nieuwe windfarm accommodation vessel Glomar Wave is in thuishaven Den Helder aangekomen. Het schip is in opdracht van GloMar Offshore Wind Support in Polen op de Nauta-werf in Gdynia gebouwd. De Glomar Wave wordt gemanaged door GloMar Shipmanagement.

Glomar Wave in Den Helder

De Glomar Wave is ontworpen om personeel te accommoderen dat werkzaam is in windturbineparken offshore. Er zijn aan boord faciliteiten voor 60 personen. Onderhoudspersoneel kan met een zogeheten W2W-systeem op windturbines of transformatorplatformen worden overgezet. Volgens GloMar kan het 66,45 meter lange en 13,20 meter brede vaartuig ook worden ingezet in de olie- en gasindustrie offshore, onder meer als bevoorrader of duikondersteunings-, survey- en safety/standby-vaartuig. Voor dit laatste is de Glomar Wave uitgerust met twee snelle reddingboten. Het werkdek heeft een oppervlak van 325 vierkante meter. In de machinekamer staan twee Mitsubishi-hoofdmotoren van elk 1628 kW. Het vaartuig is geklasseerd door Lloyd’s Register en vaart onder de vlag van Panama. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Glomar Wave in Den Helder | Schuttevaer.nl

Glomar Wave in Den Helder

Het nieuwe windfarm accommodation vessel Glomar Wave is in thuishaven Den Helder aangekomen. Het schip is in opdracht van GloMar Offshore Wind Support in Polen op de Nauta-werf in Gdynia gebouwd. De Glomar Wave wordt gemanaged door GloMar Shipmanagement.

Glomar Wave in Den Helder

De Glomar Wave is ontworpen om personeel te accommoderen dat werkzaam is in windturbineparken offshore. Er zijn aan boord faciliteiten voor 60 personen. Onderhoudspersoneel kan met een zogeheten W2W-systeem op windturbines of transformatorplatformen worden overgezet. Volgens GloMar kan het 66,45 meter lange en 13,20 meter brede vaartuig ook worden ingezet in de olie- en gasindustrie offshore, onder meer als bevoorrader of duikondersteunings-, survey- en safety/standby-vaartuig. Voor dit laatste is de Glomar Wave uitgerust met twee snelle reddingboten. Het werkdek heeft een oppervlak van 325 vierkante meter. In de machinekamer staan twee Mitsubishi-hoofdmotoren van elk 1628 kW. Het vaartuig is geklasseerd door Lloyd’s Register en vaart onder de vlag van Panama. (PAS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer