Kamer wil meer geld voor binnenvaart

De Tweede Kamer wil dat de regering meer geld gaat investeren in de binnenvaart. De Kamer stemde dinsdag 6 december daarvoor met meerderheid in met een motie van Kamerlid Eric Smaling (SP), de fracties van CDA en PVV stemden tegen. Zuid-Hollandse wethouders voelen zich door de motie gesteund in hun vraag aan minister Schultz (Infrastructuur) om een stimuleringsregeling voor binnenhavens en laad- en loskades.

In de motie constateert Smaling, mede namens de Kamerleden Eppo Bruins (CU), Bettty de Boer (VVD) en Lutz Jacobi (PvdA), dat de binnenvaart te kampen heeft met een aantal knelpunten op het net van vaarwegen dat opgelost moet worden. Smaling wil daarom dat de regering meer geld uittrekt voor een betere sluisbediening en meer ligplaatsen en afloopvoorzieningen voor de binnenvaartschipper. Hij wees daarbij op het feit dat het vervoer per water goed is voor het milieu, het wegennet ontlast en er nog steeds voldoende capaciteit op de vaarwegen is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kamer wil meer geld voor binnenvaart | Schuttevaer.nl

Kamer wil meer geld voor binnenvaart

De Tweede Kamer wil dat de regering meer geld gaat investeren in de binnenvaart. De Kamer stemde dinsdag 6 december daarvoor met meerderheid in met een motie van Kamerlid Eric Smaling (SP), de fracties van CDA en PVV stemden tegen. Zuid-Hollandse wethouders voelen zich door de motie gesteund in hun vraag aan minister Schultz (Infrastructuur) om een stimuleringsregeling voor binnenhavens en laad- en loskades.

In de motie constateert Smaling, mede namens de Kamerleden Eppo Bruins (CU), Bettty de Boer (VVD) en Lutz Jacobi (PvdA), dat de binnenvaart te kampen heeft met een aantal knelpunten op het net van vaarwegen dat opgelost moet worden. Smaling wil daarom dat de regering meer geld uittrekt voor een betere sluisbediening en meer ligplaatsen en afloopvoorzieningen voor de binnenvaartschipper. Hij wees daarbij op het feit dat het vervoer per water goed is voor het milieu, het wegennet ontlast en er nog steeds voldoende capaciteit op de vaarwegen is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer