Midden-Rijn wordt gebaggerd

De Duitse regering is bezig met de concrete invulling van geplande verbeteringen aan de vaarwegen volgens het Bundesverkehrswegeplan (BVWP) 2030.

Het gaat in totaal om 11 lopende plannen en 24 nieuwe plannen voor de vaarwegen, waaraan volgens de Bondsdag dringend behoefte is. Verdieping van de vaargeulen in de Midden-Rijn en de Beneden-Main tot Aschaffenburg, de uitbouw van de Donau tussen Straubing en Vilshofen, de verlenging van de Neckarsluizen en de bouw van tweede sluiskolken op de Moezel. De storingsgevoelige schepenlift Scharnebeck op het Elbe-Seitenkanaal staat ook op de lijst om met spoed te worden vervangen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Midden-Rijn wordt gebaggerd | Schuttevaer.nl

Midden-Rijn wordt gebaggerd

De Duitse regering is bezig met de concrete invulling van geplande verbeteringen aan de vaarwegen volgens het Bundesverkehrswegeplan (BVWP) 2030.

Het gaat in totaal om 11 lopende plannen en 24 nieuwe plannen voor de vaarwegen, waaraan volgens de Bondsdag dringend behoefte is. Verdieping van de vaargeulen in de Midden-Rijn en de Beneden-Main tot Aschaffenburg, de uitbouw van de Donau tussen Straubing en Vilshofen, de verlenging van de Neckarsluizen en de bouw van tweede sluiskolken op de Moezel. De storingsgevoelige schepenlift Scharnebeck op het Elbe-Seitenkanaal staat ook op de lijst om met spoed te worden vervangen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer