Aannemer keersluis Limmel houdt schepen graag gaande

Dankzij een slim contract met aannemer BESIX ondervindt de scheepvaart minder hinder van de bouwwerkzaamheden bij keerschutsluis Limmel in het Julianakanaal dan verwacht. Rijkswaterstaat is in Limburg druk bezig met verruiming van de capaciteit van de Maasroute.

Aannemer keersluis Limmel houdt schepen graag gaande

Dat gebeurt onder meer door verdieping van de rivier, verbreding van het Julianakanaal en verhoging van een aantal bruggen. De route tussen Weurt en Maastricht wordt daarmee geschikt gemaakt voor vaarwegklasse Vb (maximaal 190 x 11,40 meter, diepgang 3,50 meter).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aannemer keersluis Limmel houdt schepen graag gaande | Schuttevaer.nl

Aannemer keersluis Limmel houdt schepen graag gaande

Dankzij een slim contract met aannemer BESIX ondervindt de scheepvaart minder hinder van de bouwwerkzaamheden bij keerschutsluis Limmel in het Julianakanaal dan verwacht. Rijkswaterstaat is in Limburg druk bezig met verruiming van de capaciteit van de Maasroute.

Aannemer keersluis Limmel houdt schepen graag gaande

Dat gebeurt onder meer door verdieping van de rivier, verbreding van het Julianakanaal en verhoging van een aantal bruggen. De route tussen Weurt en Maastricht wordt daarmee geschikt gemaakt voor vaarwegklasse Vb (maximaal 190 x 11,40 meter, diepgang 3,50 meter).

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer