Minder WSA’s

Het aantal Duitse Wasserstraßen- und Schifffahrtsämter (WSA’s) vermindert de komende jaren van 39 tot 17 regio’s. Alle huidige vestigingen blijven wel gehandhaafd.

De nieuwe structuur bestaat straks uit de regio’s Ems-Noordzee, Weser-Jade-Noordzee, Elbe-Noordzee, Noord-Oostzee-Kanaal, Oostzee, Midden- en Beneden-Rijn, Boven-Rijn, Moezel-Saar, Neckar, Main, Main-Donau-Kanaal/Donau, de West-Duitse Kanalen, Mittellandkanaal/Elbe-Seitenkanaal, Weser, Elbe, Spree-Havel en Havel-Oder.

De Duitse staatssecretaris Enak Ferlemann van het ministerie van Verkeer en digitale infrastructuur is tevreden over de volgende fase in de herstructurering van de Wasserstraßen- und Schifffahrtsverwaltung (WSV). ‘Met de nieuwe structuur kunnen we ons werk in de regio op een hoog niveau voortzetten.’ (EvH)

Minder WSA’s | Schuttevaer.nl

Minder WSA’s

Het aantal Duitse Wasserstraßen- und Schifffahrtsämter (WSA’s) vermindert de komende jaren van 39 tot 17 regio’s. Alle huidige vestigingen blijven wel gehandhaafd.

De nieuwe structuur bestaat straks uit de regio’s Ems-Noordzee, Weser-Jade-Noordzee, Elbe-Noordzee, Noord-Oostzee-Kanaal, Oostzee, Midden- en Beneden-Rijn, Boven-Rijn, Moezel-Saar, Neckar, Main, Main-Donau-Kanaal/Donau, de West-Duitse Kanalen, Mittellandkanaal/Elbe-Seitenkanaal, Weser, Elbe, Spree-Havel en Havel-Oder.

De Duitse staatssecretaris Enak Ferlemann van het ministerie van Verkeer en digitale infrastructuur is tevreden over de volgende fase in de herstructurering van de Wasserstraßen- und Schifffahrtsverwaltung (WSV). ‘Met de nieuwe structuur kunnen we ons werk in de regio op een hoog niveau voortzetten.’ (EvH)