ECT sluit Home Terminal

Containeroverslagbedrijf ECT gaat de City Terminal in de Eemhaven van Rotterdam eind dit jaar sluiten. Een groot deel van het ladingvolume is de laatste jaren al verschoven naar de Maasvlakte.

Sinds mei is de terminal aan de Eemhaven ’s nachts en in het weekend al gesloten. De verschuiving heeft te maken met de komst van grote containerschepen. In de Eemhaven kunnen containerschepen tot maximaal 8000 teu worden afgehandeld.
De verladersorganisatie heeft met begrip gereageerd. Voor verladers is het positief dat zij voor de aan- en afvoer van hun lading minder terminals hoeven aan te doen. Zo besparen zij tijd en kosten. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat ECT goed en tijdig communiceert over wijzigingen, zodat verladers hun vervoerders naar de juiste terminal sturen.
De capaciteit die door de sluiting van de City Terminal beschikbaar komt, zowel in mensen als middelen, moet wat verladers betreft vooral worden geïnvesteerd in verbetering van de afhandeling van binnenvaartschepen.
De City Terminal, ofwel Home Terminal, is de bakermat van het bedrijf. In augustus 1967 kwam daar het eerste containerschip voor de wal, de Atlantic Span van rederij ACL. Oprichters van het overslagbedrijf waren Nedlloyd, Internatio-Müller, Pakhoed en de Nederlandse Spoorwegen. (EvH )

 

ECT sluit Home Terminal | Schuttevaer.nl

ECT sluit Home Terminal

Containeroverslagbedrijf ECT gaat de City Terminal in de Eemhaven van Rotterdam eind dit jaar sluiten. Een groot deel van het ladingvolume is de laatste jaren al verschoven naar de Maasvlakte.

Sinds mei is de terminal aan de Eemhaven ’s nachts en in het weekend al gesloten. De verschuiving heeft te maken met de komst van grote containerschepen. In de Eemhaven kunnen containerschepen tot maximaal 8000 teu worden afgehandeld.
De verladersorganisatie heeft met begrip gereageerd. Voor verladers is het positief dat zij voor de aan- en afvoer van hun lading minder terminals hoeven aan te doen. Zo besparen zij tijd en kosten. Hiervoor is het wel noodzakelijk dat ECT goed en tijdig communiceert over wijzigingen, zodat verladers hun vervoerders naar de juiste terminal sturen.
De capaciteit die door de sluiting van de City Terminal beschikbaar komt, zowel in mensen als middelen, moet wat verladers betreft vooral worden geïnvesteerd in verbetering van de afhandeling van binnenvaartschepen.
De City Terminal, ofwel Home Terminal, is de bakermat van het bedrijf. In augustus 1967 kwam daar het eerste containerschip voor de wal, de Atlantic Span van rederij ACL. Oprichters van het overslagbedrijf waren Nedlloyd, Internatio-Müller, Pakhoed en de Nederlandse Spoorwegen. (EvH )