Heropening kanaal Sambre-Oise op agenda Seine-Nordproject

Het Canal de la Sambre à l’Oise zou tegelijk met Seine-Nord open kunnen gaan. Dat heeft Remi Pauvros, coördinator van het Seine-Nordproject en gedeputeerde van de het departement Nord, afgelopen week op een regionale vergadering over de Sambre-Oiseverbinding gezegd.

Heropening kanaal Sambre-Oise op agenda Seine-Nordproject

Het Canal de la Sambre à l’Oise is sinds 2006 gestremd voor de doorgaande vaart omdat de aquaducten van Vadencourt en Macquigny op instorten staan. De kosten om deze route weer bevaarbaar te maken zijn begroot op 12 miljoen euro. Hiervan wil de Franse staat de helft betalen, de andere helft moet door lokale overheden worden opgebracht. Daarnaast wordt nog eens op zeven miljoen euro voor bijkomende werkzaamheden gerekend. Het is ook de bedoeling jaagpaden en pleziervaartvoorzieningen op te knappen, om het toerisme te bevorderen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Heropening kanaal Sambre-Oise op agenda Seine-Nordproject | Schuttevaer.nl

Heropening kanaal Sambre-Oise op agenda Seine-Nordproject

Het Canal de la Sambre à l’Oise zou tegelijk met Seine-Nord open kunnen gaan. Dat heeft Remi Pauvros, coördinator van het Seine-Nordproject en gedeputeerde van de het departement Nord, afgelopen week op een regionale vergadering over de Sambre-Oiseverbinding gezegd.

Heropening kanaal Sambre-Oise op agenda Seine-Nordproject

Het Canal de la Sambre à l’Oise is sinds 2006 gestremd voor de doorgaande vaart omdat de aquaducten van Vadencourt en Macquigny op instorten staan. De kosten om deze route weer bevaarbaar te maken zijn begroot op 12 miljoen euro. Hiervan wil de Franse staat de helft betalen, de andere helft moet door lokale overheden worden opgebracht. Daarnaast wordt nog eens op zeven miljoen euro voor bijkomende werkzaamheden gerekend. Het is ook de bedoeling jaagpaden en pleziervaartvoorzieningen op te knappen, om het toerisme te bevorderen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer