VNF biedt opening in spitsenmatenkwestie

Er lijkt een opening in de spitsenmatenkwestie in Frankrijk. Marc Papinutti, algemeen directeur van Voies Navigables de France (VNF), heeft de betrokken partijen uitgenodigd voor een vergadering over dit onderwerp.

AVO SPITSENMATEN

Begin september is in Frankrijk een aantal nieuwe vaarwegreglementen (RPP) ingevoerd, waarbij de toegestane maten voor verschillende spitsenwateren op (kleiner dan) 38,50 bij 5,05 meter zijn gesteld. Het merendeel van de spitsenvloot is echter langer en/of breder. Dat was in de voorbereidende fase al aangegeven door de Franse bonden, maar niet meegenomen door vaarwegbeheerder VNF, die de reglementen heeft opgesteld. Doordat de RPP’s al zijn gepubliceerd, hebben de Franse bonden officieel slechts twee maanden om bezwaar aan te tekenen bij de bestuursrechtbank. Dergelijke bezwaarschriften moeten echter per reglement tot in detail worden geformuleerd. De Nederlandse schippersbond ASV en het Belgische Ons Recht hebben intussen een bezwaarschrift ingediend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

VNF biedt opening in spitsenmatenkwestie | Schuttevaer.nl

VNF biedt opening in spitsenmatenkwestie

Er lijkt een opening in de spitsenmatenkwestie in Frankrijk. Marc Papinutti, algemeen directeur van Voies Navigables de France (VNF), heeft de betrokken partijen uitgenodigd voor een vergadering over dit onderwerp.

AVO SPITSENMATEN

Begin september is in Frankrijk een aantal nieuwe vaarwegreglementen (RPP) ingevoerd, waarbij de toegestane maten voor verschillende spitsenwateren op (kleiner dan) 38,50 bij 5,05 meter zijn gesteld. Het merendeel van de spitsenvloot is echter langer en/of breder. Dat was in de voorbereidende fase al aangegeven door de Franse bonden, maar niet meegenomen door vaarwegbeheerder VNF, die de reglementen heeft opgesteld. Doordat de RPP’s al zijn gepubliceerd, hebben de Franse bonden officieel slechts twee maanden om bezwaar aan te tekenen bij de bestuursrechtbank. Dergelijke bezwaarschriften moeten echter per reglement tot in detail worden geformuleerd. De Nederlandse schippersbond ASV en het Belgische Ons Recht hebben intussen een bezwaarschrift ingediend.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer