Den Bosch gaat sluis Engelen minder vaak bedienen

De gemeente Den Bosch is vanaf januari 2015 vaarwegbeheerder van het deel van de Zuid-Willemsvaart dat door de stad loopt. Die taak wordt overgenomen van Rijkswaterstaat. De gemeente wordt daarmee onder meer de baas over Sluis Engelen. Die gaat minder vaak schutten. Maar de ligplaatsen voor de beroepsvaart in de stad blijven bestaan, is het voornemen.

Den Bosch gaat sluis Engelen minder vaak bedienen

Met de openstelling van het nieuwe Máximakanaal aan de oostkant van Den Bosch komt er begin volgend jaar een einde aan de binnenvaart dwars door de stad. De gemeente Den Bosch neemt totaal 11 kilometer kanaal over, inclusief de beweegbare bruggen en twee sluizen. Dan wordt het smalste stuk kanaal midden in de stad (tussen de Brabanthallen en Sluis 0) afgesloten voor de beroepsvaart. De vier beweegbare bruggen over dit deel zullen voortaan gesloten blijven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Den Bosch gaat sluis Engelen minder vaak bedienen | Schuttevaer.nl

Den Bosch gaat sluis Engelen minder vaak bedienen

De gemeente Den Bosch is vanaf januari 2015 vaarwegbeheerder van het deel van de Zuid-Willemsvaart dat door de stad loopt. Die taak wordt overgenomen van Rijkswaterstaat. De gemeente wordt daarmee onder meer de baas over Sluis Engelen. Die gaat minder vaak schutten. Maar de ligplaatsen voor de beroepsvaart in de stad blijven bestaan, is het voornemen.

Den Bosch gaat sluis Engelen minder vaak bedienen

Met de openstelling van het nieuwe Máximakanaal aan de oostkant van Den Bosch komt er begin volgend jaar een einde aan de binnenvaart dwars door de stad. De gemeente Den Bosch neemt totaal 11 kilometer kanaal over, inclusief de beweegbare bruggen en twee sluizen. Dan wordt het smalste stuk kanaal midden in de stad (tussen de Brabanthallen en Sluis 0) afgesloten voor de beroepsvaart. De vier beweegbare bruggen over dit deel zullen voortaan gesloten blijven.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer