Dagelijkse binnenvaartshuttle naar Maasvlakte-terminals

Pieken opvangen, filedruk verminderen en efficiënter trucktransport. Daarin voorziet het BCTN Container Transferium Rotterdam-Oost, het derde Rotterdamse containergebied dat vanaf maart 2015 operationeel is.

Dagelijkse binnenvaartshuttle naar Maasvlakte-terminals

Rotterdam-Oost houdt verband met de Maasvlakte-uitbreiding en vooral het bereikbaar houden hiervan. In Rotterdam-Oost lossen en laden vrachtwagens hun containers die anders via de overbelaste A15 naar de Maasvlakte worden gereden.

Vanuit het transferium varen dagelijks binnenvaartshuttles naar de containerterminals van APMT, ECT, RWG en Euromax op de Maasvlakte. BCTN garandeert dat containers afgeleverd in Rotterdam-Oost de volgende dag worden gelost op de Maasvlakte en vice versa.

Rotterdam-Oost beschikt ook over een onderhoudsdepot voor containers. Lege containers worden er na aankomst nagekeken, gereinigd en/of gerepareerd.

Ideale locatie

Het container-transferium is volgens BCTN ‘razend interessant’ voor wegtransporteurs uit het achterland. ‘Chauffeurs kunnen er een retourtje Maasvlakte mee ontlopen (twee keer 60 kilometer). Inclusief de behandeltijd op de zeehaventerminal, scheelt dat drie tot vier uur.’

De ‘binnenvaart shuttle service’ van het transferium is tevens een alternatief voor de zogenoemde interne baan op de Maasvlakte. ‘Rotterdam-Oost gaat bijdragen aan het verder stroomlijnen van het achterlandproces van de Rotterdamse haven.’

BCTN exploiteert met terminals in Rotterdam-Oost, Den Bosch, Nijmegen, Venray en Meerhout (België) een belangrijk inland containerterminal-netwerk in de Benelux. De zeehavens Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge worden via dit netwerk hoogfrequent verbonden met het achterland. ‘Vervoer over water is niet alleen een duurzame, maar ook een goedkopere manier van transport. Sinds haar oprichting in 1987 zet BCTN zich in voor duurzaam vervoer over de Europese binnenwateren.’ (PN)

 

Dagelijkse binnenvaartshuttle naar Maasvlakte-terminals | Schuttevaer.nl

Dagelijkse binnenvaartshuttle naar Maasvlakte-terminals

Pieken opvangen, filedruk verminderen en efficiënter trucktransport. Daarin voorziet het BCTN Container Transferium Rotterdam-Oost, het derde Rotterdamse containergebied dat vanaf maart 2015 operationeel is.

Dagelijkse binnenvaartshuttle naar Maasvlakte-terminals

Rotterdam-Oost houdt verband met de Maasvlakte-uitbreiding en vooral het bereikbaar houden hiervan. In Rotterdam-Oost lossen en laden vrachtwagens hun containers die anders via de overbelaste A15 naar de Maasvlakte worden gereden.

Vanuit het transferium varen dagelijks binnenvaartshuttles naar de containerterminals van APMT, ECT, RWG en Euromax op de Maasvlakte. BCTN garandeert dat containers afgeleverd in Rotterdam-Oost de volgende dag worden gelost op de Maasvlakte en vice versa.

Rotterdam-Oost beschikt ook over een onderhoudsdepot voor containers. Lege containers worden er na aankomst nagekeken, gereinigd en/of gerepareerd.

Ideale locatie

Het container-transferium is volgens BCTN ‘razend interessant’ voor wegtransporteurs uit het achterland. ‘Chauffeurs kunnen er een retourtje Maasvlakte mee ontlopen (twee keer 60 kilometer). Inclusief de behandeltijd op de zeehaventerminal, scheelt dat drie tot vier uur.’

De ‘binnenvaart shuttle service’ van het transferium is tevens een alternatief voor de zogenoemde interne baan op de Maasvlakte. ‘Rotterdam-Oost gaat bijdragen aan het verder stroomlijnen van het achterlandproces van de Rotterdamse haven.’

BCTN exploiteert met terminals in Rotterdam-Oost, Den Bosch, Nijmegen, Venray en Meerhout (België) een belangrijk inland containerterminal-netwerk in de Benelux. De zeehavens Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge worden via dit netwerk hoogfrequent verbonden met het achterland. ‘Vervoer over water is niet alleen een duurzame, maar ook een goedkopere manier van transport. Sinds haar oprichting in 1987 zet BCTN zich in voor duurzaam vervoer over de Europese binnenwateren.’ (PN)