Heropening Arzviller onzeker

De toekomst van het hellend vlak van Arzviller lijkt onzeker te worden. Guy Rouas, hoofd van de VNF-directie Straatsburg, zou bij een demonstratie van lokale middenstanders, die voor hun inkomsten vrezen, ‘geen ja en geen nee’ hebben geantwoord op de vraag of het hellend vlak nog in bedrijf wordt gesteld. ‘We hebben de plicht het kunstwerk te repareren, maar niet tegen elke prijs.’

Heropening Arzviller onzeker

Het hellend vlak van Arzviller in het Marne-Rijnkanaal werd 10 juli gestremd na een asbreuk. Enkele dagen later maakte vaarwegbeheerder VNF bekend dat de sluiting zeker tot eind dit jaar zou gaan duren. Volgens het Franse watersport- en binnenvaartblad Fluvial is VNF zeer zwijgzaam over het incident. Desondanks begint duidelijk te worden dat tijdens de vervanging van een as, waarbij de bak, zoals wel vaker is gebeurd, wordt opgekrikt, de constructie de andere kant op is gekanteld en verwrongen is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Heropening Arzviller onzeker | Schuttevaer.nl

Heropening Arzviller onzeker

De toekomst van het hellend vlak van Arzviller lijkt onzeker te worden. Guy Rouas, hoofd van de VNF-directie Straatsburg, zou bij een demonstratie van lokale middenstanders, die voor hun inkomsten vrezen, ‘geen ja en geen nee’ hebben geantwoord op de vraag of het hellend vlak nog in bedrijf wordt gesteld. ‘We hebben de plicht het kunstwerk te repareren, maar niet tegen elke prijs.’

Heropening Arzviller onzeker

Het hellend vlak van Arzviller in het Marne-Rijnkanaal werd 10 juli gestremd na een asbreuk. Enkele dagen later maakte vaarwegbeheerder VNF bekend dat de sluiting zeker tot eind dit jaar zou gaan duren. Volgens het Franse watersport- en binnenvaartblad Fluvial is VNF zeer zwijgzaam over het incident. Desondanks begint duidelijk te worden dat tijdens de vervanging van een as, waarbij de bak, zoals wel vaker is gebeurd, wordt opgekrikt, de constructie de andere kant op is gekanteld en verwrongen is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer