Grote vertragingen in Hamburg

Expediteurs met als voornaamste bestemming de terminals van de Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) aan de Burchardkade maken zich grote zorgen over de manier waarop de afhandeling van containertrucks en -treinen daar de laatste weken verloopt.

In Die Welt zegt expediteur Gert Tews van Contibridge, tevens voorzitter van de sectie export van de vereniging van Hamburgse expediteurs dat de wachttijden voor vrachtwagens zijn opgelopen van gemiddeld vijf uur tot 14 uur en meer. Bij treinen was de afgelopen weken sprake van vertragingen van 22 tot 29 uur. Treinen moesten her en der in Duitsland worden geparkeerd, terwijl alle beschikbare sporen rondom Hamburg ook vol stonden. Bij het spoorwegknooppunt Kornwestheim bij Stuttgart gold vorige week een aantal dagen een aannamestop voor containers met bestemming Burchardkade. ‘Er zijn inmiddels expediteurs die, als ze het enigszins kunnen vermijden, geen vrachten voor Hamburg aannemen’, aldus Tews.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Grote vertragingen in Hamburg | Schuttevaer.nl

Grote vertragingen in Hamburg

Expediteurs met als voornaamste bestemming de terminals van de Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) aan de Burchardkade maken zich grote zorgen over de manier waarop de afhandeling van containertrucks en -treinen daar de laatste weken verloopt.

In Die Welt zegt expediteur Gert Tews van Contibridge, tevens voorzitter van de sectie export van de vereniging van Hamburgse expediteurs dat de wachttijden voor vrachtwagens zijn opgelopen van gemiddeld vijf uur tot 14 uur en meer. Bij treinen was de afgelopen weken sprake van vertragingen van 22 tot 29 uur. Treinen moesten her en der in Duitsland worden geparkeerd, terwijl alle beschikbare sporen rondom Hamburg ook vol stonden. Bij het spoorwegknooppunt Kornwestheim bij Stuttgart gold vorige week een aantal dagen een aannamestop voor containers met bestemming Burchardkade. ‘Er zijn inmiddels expediteurs die, als ze het enigszins kunnen vermijden, geen vrachten voor Hamburg aannemen’, aldus Tews.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer