Klaar voor het grote werk

De Amazonehaven op de Rotterdamse Maasvlakte is sinds 1 april optimaal toegankelijk voor de allergrootste containerschepen van meer dan 18.000 teu en de binnenvaart beschikt vanaf begin deze maand over acht tot twaalf nieuwe wachtplaatsen in de Amazonehaven.

Klaar voor het grote werk
  • Wachtplaatsen Amazonehaven klaar

Het 2400 meter lange havenbekken aan de zuidzijde van de ECT Delta Terminal is 55 meter verbreed van 255 meter naar 310 meter. De CMA CGM Marco Polo is het eerste grote containerschip (ruim 16.000 teu) dat 7 april het vernieuwde havenbekken is binnengevaren. Met de verbreding biedt de Amazonehaven dezelfde nautische toegankelijkheid als de andere havenbekkens op Maasvlakte 1 en 2.

De wachtplaatsen voor containervaart met en zonder gevaarlijke stoffen liggen in een gebied van 560 meter bij maximaal 50 meter aan het eind van de verbrede Amazonehaven (havennummers 8046 en 8052) op de Maasvlakte.

Het Havenbedrijf legt meer wachtplaatsen voor de binnenvaart aan in het westelijk havengebied. De afgelopen periode heeft het Havenbedrijf ook wachtplaatsen gecreëerd aan de Antarcticakade en extra ligplaatsen in het Hartelkanaal en Calandkanaal. Tevens worden in het Hartelkanaal dit jaar nog ligplaatsen voor twaalf schepen gerealiseerd.

Het totale aantal wacht- en ligplaatsen voor de binnenvaart in het westelijk havengebied van Rotterdam is door deze uitbreiding volgens het Havenbedrijf voorlopig voldoende. De werkzaamheden hebben in totaal 200 miljoen euro gekost.

 

Klaar voor het grote werk | Schuttevaer.nl

Klaar voor het grote werk

De Amazonehaven op de Rotterdamse Maasvlakte is sinds 1 april optimaal toegankelijk voor de allergrootste containerschepen van meer dan 18.000 teu en de binnenvaart beschikt vanaf begin deze maand over acht tot twaalf nieuwe wachtplaatsen in de Amazonehaven.

Klaar voor het grote werk
  • Wachtplaatsen Amazonehaven klaar

Het 2400 meter lange havenbekken aan de zuidzijde van de ECT Delta Terminal is 55 meter verbreed van 255 meter naar 310 meter. De CMA CGM Marco Polo is het eerste grote containerschip (ruim 16.000 teu) dat 7 april het vernieuwde havenbekken is binnengevaren. Met de verbreding biedt de Amazonehaven dezelfde nautische toegankelijkheid als de andere havenbekkens op Maasvlakte 1 en 2.

De wachtplaatsen voor containervaart met en zonder gevaarlijke stoffen liggen in een gebied van 560 meter bij maximaal 50 meter aan het eind van de verbrede Amazonehaven (havennummers 8046 en 8052) op de Maasvlakte.

Het Havenbedrijf legt meer wachtplaatsen voor de binnenvaart aan in het westelijk havengebied. De afgelopen periode heeft het Havenbedrijf ook wachtplaatsen gecreëerd aan de Antarcticakade en extra ligplaatsen in het Hartelkanaal en Calandkanaal. Tevens worden in het Hartelkanaal dit jaar nog ligplaatsen voor twaalf schepen gerealiseerd.

Het totale aantal wacht- en ligplaatsen voor de binnenvaart in het westelijk havengebied van Rotterdam is door deze uitbreiding volgens het Havenbedrijf voorlopig voldoende. De werkzaamheden hebben in totaal 200 miljoen euro gekost.