‘Twente-Mittellandkanaal loont niet’

De aanleg van een verbinding tussen het Twentekanaal en het Mittellandkanaal in Duitsland is vanuit een regionaal financieel-economisch perspectief niet haalbaar. Dit blijkt uit een quick scan onderzoek in opdracht van EUREGIO en tien betrokken partners. De kosten voor de aanleg van de ongeveer 50 km lange verbinding wordt in de quick scan geschat op €1,2 tot €1,3 miljard, terwijl de geschatte baten tot 2060 slechts 18% van deze investering zijn.

'Twente-Mittellandkanaal niet lonend'

Kosten-baten-analyse voor de aanleg van een TMK levert negatief resultaat op

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Twente-Mittellandkanaal loont niet’ | Schuttevaer.nl

‘Twente-Mittellandkanaal loont niet’

De aanleg van een verbinding tussen het Twentekanaal en het Mittellandkanaal in Duitsland is vanuit een regionaal financieel-economisch perspectief niet haalbaar. Dit blijkt uit een quick scan onderzoek in opdracht van EUREGIO en tien betrokken partners. De kosten voor de aanleg van de ongeveer 50 km lange verbinding wordt in de quick scan geschat op €1,2 tot €1,3 miljard, terwijl de geschatte baten tot 2060 slechts 18% van deze investering zijn.

'Twente-Mittellandkanaal niet lonend'

Kosten-baten-analyse voor de aanleg van een TMK levert negatief resultaat op

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer