‘Hele’ Wilhelminakanaal Tilburg in 2016 klasse IV

Tilburg wil de gehele 9,5 kilometer Wilhelminakanaal binnen de stad toegankelijk maken voor klasse IV-schepen, dus inclusief de oostelijke helft tot aan de insteekhaven Loven. Onder andere via eenrichtingsverkeer. Streven is om dit gelijktijdig klaar te hebben met de nieuwe sluis en de verbreding – plus verdieping – van het aansluitende kanaalstuk naar het westen, medio 2016. Verkeersminister Schultz van Haegen gaf daar maandag in Tilburg tijdens een tweeledig werkbezoek het startsein voor.

Overzicht kanaalverbeteringen in Brabant

Schultz: ‘Als de vaarwegcapaciteit toch eens voor één-vijfde werd benut’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Hele’ Wilhelminakanaal Tilburg in 2016 klasse IV | Schuttevaer.nl

‘Hele’ Wilhelminakanaal Tilburg in 2016 klasse IV

Tilburg wil de gehele 9,5 kilometer Wilhelminakanaal binnen de stad toegankelijk maken voor klasse IV-schepen, dus inclusief de oostelijke helft tot aan de insteekhaven Loven. Onder andere via eenrichtingsverkeer. Streven is om dit gelijktijdig klaar te hebben met de nieuwe sluis en de verbreding – plus verdieping – van het aansluitende kanaalstuk naar het westen, medio 2016. Verkeersminister Schultz van Haegen gaf daar maandag in Tilburg tijdens een tweeledig werkbezoek het startsein voor.

Overzicht kanaalverbeteringen in Brabant

Schultz: ‘Als de vaarwegcapaciteit toch eens voor één-vijfde werd benut’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer