Laatste nieuws:
Zoek bedrijf

IJMUIDEN [UPDATE], 23 juni 2012 09:53

Amsterdams bedrijfsleven blij met keus voor zeesluis IJmuiden

Een nieuwe grote zeesluis bij IJmuiden van 500x65x18 meter (lxbxd) is haalbaar, betaalbaar en inpasbaar. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu, gedeputeerde Post van de provincie Noord-Holland en wethouder Ossel van de gemeente Amsterdam hebben hun voorkeur uitgesproken voor deze variant. Hiermee is de komst van een nieuwe zeesluis ter vervanging van de Noordersluis een stap dichterbij gekomen.

Een zeesluis met een omvang van 500 meter lengte, een breedte van 65 meter en 18 meter diep, past binnen het sluizencomplex op de beoogde locatie tussen de Noordersluis en de Middensluis. (Foto Haven Amsterdam)'
Een zeesluis met een omvang van 500 meter lengte, een breedte van 65 meter en 18 meter diep, past binnen het sluizencomplex op de beoogde locatie tussen de Noordersluis en de Middensluis. (Foto Haven Amsterdam)

 

X

Exclusief voor abonnees

Het door u opgevraagde artikel is alleen beschikbaar voor abonnees.
Abonnees dienen de eerste keer het inlogaccount te activeren.


Nog geen abonnee?

Inloggen

Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.

Gebruikersnaam :
Wachtwoord :

Wachtwoord vergeten?

Vul hier uw e-mailadres in en klik op verzend.

E-mail: :

Reacties (9)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kun u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Als het Amsterdamse bedrijfs leven zo blij is met deze nieuwe sluis hoeveel dragen zij dan bij aan de kosten????

Jan S

25-06-2012 op 11:56

Het is van groot belang voor het voortbestaan van de haven van Amsterdam dat er een tweede nieuwe sluis komt alleen al om het risico voor rederijen dat ze lopen met 1 sluis te voorkomen

harm

24-06-2012 op 18:20

Oppie, vertel.. grote toegevoegde waarde? En wat een nieuwe zeesluis daar aan toevoegt?
Wat de schipperij betreft, velen boeten persoonlijk voor die investeringen. Anders dan dan banken die wel het verlies op de samenleving afwentelen.

Duh!

24-06-2012 op 09:33

De Amsterdamse haven heeft een aantal aktiviteiten met een grote toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie. Ten opzichte van de investeringen voor de " tweede maasvlakte" waar de expliotanten elkaar de tent uitvechten valt de investering nog mee ? Je kunt natuurlijk ook niet investeren en het geld gebruiken voor uitkeringen, aan het " Nederlande schippersvolk" dat het geld wel over de balk smijt met verkeerde investeringen.

Oppie

23-06-2012 op 19:59

Tsja, het zou zomaar ineens storm kunnen lopen in Amsterdam.... Alle havens aan de Westkust concurreren elkaar de tent uit en het ziet er naar uit dat er voorlopig geen booming economische business is.

Het zal ook niemand verbazen als het niet bij die 848 miljoen blijft. Het trackrecord van de overheids bestedingen is niet best wat dat betreft.

Duh!

23-06-2012 op 19:17

Richard, het is normaal toch 2 keer per etmaal hoogwater, het gaat toch niet zo storm lopen dat er constant zulke diepe schepen in Amsterdam verwacht gaan worden ?

jan

23-06-2012 op 15:20

dat klopt wel de tunnel geeft de maximale diepgang aan op het kanaal, maar nu is het zo dat je alleen met hoog water met een diepgang van 13,80 mtr van de buitenkant de sluis in kan dus als de nieuwe sluis dieper is dan kunnen de schepen ook met laag water naar binnen

richard

23-06-2012 op 13:19

Met de Ceres terminal in het achterhoofd, geen goede achterland verbinding en een nieuwe maasvlakte naast de deur... Wordt het niet tijd om ff te reorganiseren in B.V. Nederland?

Duh!

22-06-2012 op 19:41

Waarom 18 meter diep ? De Velsertunnel blijft er toch gewoon liggen.

jan

22-06-2012 op 13:41

Nieuws per rubriek

Actueel » RSS
Schipper overlijdt na aanvaring met... (18-1-17)
Aanvaring coaster en tanker bij... (18-1-17)
Waterpolitie haalt zwaargewonde man... (17-1-17)
Grave: Schipper was nuchter (16-1-17)
Grave: Bemanning wilde aanvankelijk... (16-1-17)
Cruise- en chartervaart » RSS
BLN-Schuttevaer maakt regioagenda's... (17-1-17)
Masten onder de loep (14-12-16)
Register Holland behoudt rol als... (7-12-16)
BBZ kiest voor kennisdeling (2-12-16)
Charterkantoren willen roer om (2-12-16)
Havens en vaarwegen » RSS
Aangevaren brug Schuilenburg... (18-1-17)
Nieuwe uitbater voor Kerkschip (18-1-17)
Noodstuw 24 januari klaar,... (18-1-17)
‘Meer sluizen rijp voor... (18-1-17)
Toedracht Grave moet tot bodem... (18-1-17)
Offshore » RSS
Twee extra pijpleidingen voor... (16-1-17)
Vroon zet mes in offshorevloot (18-12-16)
Toch pijpenlegcontract voor... (14-12-16)
Maersk Supply Service stelt zich in... (9-12-16)
Massale sloop bevoorraders nodig... (30-11-16)
Scheepsbouw en reparatie » RSS
Texelstroom ramt veersteiger (18-1-17)
FIOD onderzoekt 'corruptie' bij... (18-1-17)
Modulecarrier voor BigRoll (16-1-17)
IHC laat extra zuinige Scheldt... (14-1-17)
Veka bouwt twee hybride trimarans (4-1-17)
Techniek » RSS
Gieterij Van Voorden na 105 jaar... (18-1-17)
Vliegende boten bij strijd om... (17-1-17)
Emissieloze toekomst gloort voor... (14-1-17)
Politie vindt 45 gestolen... (21-12-16)
Radio Holland viert eeuwfeest op SS... (17-12-16)
Telematica » RSS
‘Ere-award' Telematica voor... (30-12-16)
Vrachtenmarkt centraal op... (28-12-16)
Grenzeloze internetbundel tot 200Gb... (28-12-16)
BND en 4Com bundelen onbeperkt WiFi... (18-12-16)
Havenbedrijf faciliteert Wi-Fi in... (16-11-16)
Varend bestaan » RSS
Grave: OVV blijft afzijdig (19-1-17)
Grave: Zelfde schipper voer in... (19-1-17)
Schip stunt op Noord-Oostzeekanaal... (13-1-17)
Kamervragen over ‘megaboetes' in... (13-1-17)
Raad van State: tachograaf vereist... (13-1-17)
Vervoermarkt » RSS
Zand- en grindsector Maas valt... (18-1-17)
Aan de Reis: Hoofdrol voor... (18-1-17)
Zeevrachtenmarkt: Vlootcapaciteit... (18-1-17)
Iets meer binnenvaartlading (+0,4%)... (13-1-17)
Aan de Reis: Waterstand dicteert... (11-1-17)
Visserij » RSS
Megavangst Visafslag Hollands... (13-1-17)
Wrak Z-582 naar Oostende (4-1-17)
NVWA sloot koelcellen Visveiling... (22-12-16)
Brussel verhoogt visquota (21-12-16)
Visserijsector praat Kamerleden bij... (20-12-16)
Zeevaart » RSS
Cape Leonidas blokkeert Elbe (17-1-17)
Fluvius Tamar zinkt in Het Kanaal,... (14-1-17)
Zware Kees: Loopneus (13-1-17)
Seatrade opent Meridian Line (11-1-17)
Karel Doorman blijft tegen de kant (11-1-17)

Product van de maand RSS

Vacatures

Nieuwsbrief ontvangen?

 

NieuwsbriefWilt u ook 2x per week op de hoogte worden gehouden van alle actualiteiten uit de maritieme sector?

Meldt u zich dan nu hier aan voor de gratis nieuwsbrief van Schuttevaer.nl!