Laatste nieuws:
Zoek bedrijf

IJMUIDEN [UPDATE], 23 juni 2012 09:53

Amsterdams bedrijfsleven blij met keus voor zeesluis IJmuiden

Een nieuwe grote zeesluis bij IJmuiden van 500x65x18 meter (lxbxd) is haalbaar, betaalbaar en inpasbaar. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu, gedeputeerde Post van de provincie Noord-Holland en wethouder Ossel van de gemeente Amsterdam hebben hun voorkeur uitgesproken voor deze variant. Hiermee is de komst van een nieuwe zeesluis ter vervanging van de Noordersluis een stap dichterbij gekomen.

Een zeesluis met een omvang van 500 meter lengte, een breedte van 65 meter en 18 meter diep, past binnen het sluizencomplex op de beoogde locatie tussen de Noordersluis en de Middensluis. (Foto Haven Amsterdam)'
Een zeesluis met een omvang van 500 meter lengte, een breedte van 65 meter en 18 meter diep, past binnen het sluizencomplex op de beoogde locatie tussen de Noordersluis en de Middensluis. (Foto Haven Amsterdam)

 

X

Exclusief voor abonnees

Het door u opgevraagde artikel is alleen beschikbaar voor abonnees.
Abonnees dienen de eerste keer het inlogaccount te activeren.


Nog geen abonnee?

Inloggen

Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.

Gebruikersnaam :
Wachtwoord :

Wachtwoord vergeten?

Vul hier uw e-mailadres in en klik op verzend.

E-mail: :

Reacties (9)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kun u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Als het Amsterdamse bedrijfs leven zo blij is met deze nieuwe sluis hoeveel dragen zij dan bij aan de kosten????

Jan S

25-06-2012 op 11:56

Het is van groot belang voor het voortbestaan van de haven van Amsterdam dat er een tweede nieuwe sluis komt alleen al om het risico voor rederijen dat ze lopen met 1 sluis te voorkomen

harm

24-06-2012 op 18:20

Oppie, vertel.. grote toegevoegde waarde? En wat een nieuwe zeesluis daar aan toevoegt?
Wat de schipperij betreft, velen boeten persoonlijk voor die investeringen. Anders dan dan banken die wel het verlies op de samenleving afwentelen.

Duh!

24-06-2012 op 09:33

De Amsterdamse haven heeft een aantal aktiviteiten met een grote toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie. Ten opzichte van de investeringen voor de " tweede maasvlakte" waar de expliotanten elkaar de tent uitvechten valt de investering nog mee ? Je kunt natuurlijk ook niet investeren en het geld gebruiken voor uitkeringen, aan het " Nederlande schippersvolk" dat het geld wel over de balk smijt met verkeerde investeringen.

Oppie

23-06-2012 op 19:59

Tsja, het zou zomaar ineens storm kunnen lopen in Amsterdam.... Alle havens aan de Westkust concurreren elkaar de tent uit en het ziet er naar uit dat er voorlopig geen booming economische business is.

Het zal ook niemand verbazen als het niet bij die 848 miljoen blijft. Het trackrecord van de overheids bestedingen is niet best wat dat betreft.

Duh!

23-06-2012 op 19:17

Richard, het is normaal toch 2 keer per etmaal hoogwater, het gaat toch niet zo storm lopen dat er constant zulke diepe schepen in Amsterdam verwacht gaan worden ?

jan

23-06-2012 op 15:20

dat klopt wel de tunnel geeft de maximale diepgang aan op het kanaal, maar nu is het zo dat je alleen met hoog water met een diepgang van 13,80 mtr van de buitenkant de sluis in kan dus als de nieuwe sluis dieper is dan kunnen de schepen ook met laag water naar binnen

richard

23-06-2012 op 13:19

Met de Ceres terminal in het achterhoofd, geen goede achterland verbinding en een nieuwe maasvlakte naast de deur... Wordt het niet tijd om ff te reorganiseren in B.V. Nederland?

Duh!

22-06-2012 op 19:41

Waarom 18 meter diep ? De Velsertunnel blijft er toch gewoon liggen.

jan

22-06-2012 op 13:41

Nieuws per rubriek

Actueel » RSS
Accuman breekt ribben en schouder... (5-2-16)
Veerhaven III scalpeert Damiano (8... (3-2-16)
Vuurzee op cruiseschip bij Den... (3-2-16)
Tanker aan de grond (26-1-16)
Oplossing Bertus week 5 (25-1-16)
Cruise- en chartervaart » RSS
Fenna wordt kapitein op een... (26-1-16)
Slaapschepen Eurosonic verstoren... (20-1-16)
Amandi na 50 jaar bevrijd (11-1-16)
WinterWelVaart wint prijs en... (21-12-15)
Charterkantoren Harlingen:... (13-12-15)
Havens en vaarwegen » RSS
Doorgang IJsselbrug Doesburg... (6-2-16)
Weer aanvaring Waterbus en... (5-2-16)
Restauratie Mexicobrug (5-2-16)
Sluizen IJmuiden al maanden... (5-2-16)
Hoe de stad en het leven... (5-2-16)
Offshore » RSS
Recessie slaat toe in Den Helder (4-2-16)
Maersk Guardian wordt hoteleiland (31-1-16)
Giant 7 wordt installatievaartuig (30-1-16)
Doek valt voor Castoro 7 (29-1-16)
NAM kleedt platformen uit (27-1-16)
Scheepsbouw en reparatie » RSS
Lady Alida als nummer negen te... (5-2-16)
Iran steekt 120 miljard in opbouw... (5-2-16)
Scheepsbouw rekent op dip (29-1-16)
Volharding leverde Stolberg... (29-1-16)
Scheepswerf Nederlof verandert van... (26-1-16)
Techniek » RSS
Geen Nederlandse schepen meer naar... (5-2-16)
Shell kiest bevoorraders op LNG (29-1-16)
AlphaEye brengt extra paar ogen aan... (29-1-16)
Meten aan de pijp in ‘Green Deal... (27-1-16)
Boven water uitstekende schroef is... (12-1-16)
Telematica » RSS
Bode volgt Veninga op als... (12-1-16)
‘Stelletje boeven' eert Van... (4-1-16)
Schuttevaer Panel: ‘Waar blijft... (30-12-15)
Losgeld voor navigatiecomputer (25-11-15)
‘Internet van schepen' via Den... (6-11-15)
Varend bestaan » RSS
‘SAB-balie nog wel even nodig... (29-1-16)
INGEZONDEN: UFO, de scheepskok en... (29-1-16)
Gasolieheffing kan niet omlaag (27-1-16)
Maritieme Academie zoekt docenten (25-1-16)
‘Springkussens' die de reder het... (25-1-16)
Vervoermarkt » RSS
Einde aan kostendaling binnenvaart (5-2-16)
Minder lading, niet minder gevaren... (3-2-16)
Aan de Reis: Moeizaam onderhandelen (3-2-16)
Schip zinkt bij laden schroot (1-2-16)
Centraal Boeking Platform wil... (29-1-16)
Visserij » RSS
Ministerie houdt WR-289 werkloos... (30-1-16)
Jaczon neemt Zeevisserijbedrijf... (30-1-16)
Verzet tegen beperking... (29-1-16)
Aanvoer tongdiscards gering (22-1-16)
UK-5 weer boomkorkotter (22-1-16)
Zeevaart » RSS
CSCL Indian Ocean 19.000 teu nog... (5-2-16)
Meer politieke druk op bescherming... (5-2-16)
Droge bulk moet helft oude schepen... (5-2-16)
Zware Kees: Safe manning (5-2-16)
Modern Express op weg naar Bilbao (3-2-16)






Product van de maand RSS

Vacatures

Nieuwsbrief ontvangen?

 

NieuwsbriefWilt u ook 2x per week op de hoogte worden gehouden van alle actualiteiten uit de maritieme sector?

Meldt u zich dan nu hier aan voor de gratis nieuwsbrief van Schuttevaer.nl!