Laatste nieuws:
Zoek bedrijf

IJMUIDEN [UPDATE], 23 juni 2012 09:53

Amsterdams bedrijfsleven blij met keus voor zeesluis IJmuiden

Een nieuwe grote zeesluis bij IJmuiden van 500x65x18 meter (lxbxd) is haalbaar, betaalbaar en inpasbaar. Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu, gedeputeerde Post van de provincie Noord-Holland en wethouder Ossel van de gemeente Amsterdam hebben hun voorkeur uitgesproken voor deze variant. Hiermee is de komst van een nieuwe zeesluis ter vervanging van de Noordersluis een stap dichterbij gekomen.

Een zeesluis met een omvang van 500 meter lengte, een breedte van 65 meter en 18 meter diep, past binnen het sluizencomplex op de beoogde locatie tussen de Noordersluis en de Middensluis. (Foto Haven Amsterdam)'
Een zeesluis met een omvang van 500 meter lengte, een breedte van 65 meter en 18 meter diep, past binnen het sluizencomplex op de beoogde locatie tussen de Noordersluis en de Middensluis. (Foto Haven Amsterdam)

 

X

Exclusief voor abonnees

Het door u opgevraagde artikel is alleen beschikbaar voor abonnees.
Abonnees dienen de eerste keer het inlogaccount te activeren.


Nog geen abonnee?

Inloggen

Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op inloggen.

Gebruikersnaam :
Wachtwoord :

Wachtwoord vergeten?

Vul hier uw e-mailadres in en klik op verzend.

E-mail: :

Reacties (9)

Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kun u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

Als het Amsterdamse bedrijfs leven zo blij is met deze nieuwe sluis hoeveel dragen zij dan bij aan de kosten????

Jan S

25-06-2012 op 11:56

Het is van groot belang voor het voortbestaan van de haven van Amsterdam dat er een tweede nieuwe sluis komt alleen al om het risico voor rederijen dat ze lopen met 1 sluis te voorkomen

harm

24-06-2012 op 18:20

Oppie, vertel.. grote toegevoegde waarde? En wat een nieuwe zeesluis daar aan toevoegt?
Wat de schipperij betreft, velen boeten persoonlijk voor die investeringen. Anders dan dan banken die wel het verlies op de samenleving afwentelen.

Duh!

24-06-2012 op 09:33

De Amsterdamse haven heeft een aantal aktiviteiten met een grote toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie. Ten opzichte van de investeringen voor de " tweede maasvlakte" waar de expliotanten elkaar de tent uitvechten valt de investering nog mee ? Je kunt natuurlijk ook niet investeren en het geld gebruiken voor uitkeringen, aan het " Nederlande schippersvolk" dat het geld wel over de balk smijt met verkeerde investeringen.

Oppie

23-06-2012 op 19:59

Tsja, het zou zomaar ineens storm kunnen lopen in Amsterdam.... Alle havens aan de Westkust concurreren elkaar de tent uit en het ziet er naar uit dat er voorlopig geen booming economische business is.

Het zal ook niemand verbazen als het niet bij die 848 miljoen blijft. Het trackrecord van de overheids bestedingen is niet best wat dat betreft.

Duh!

23-06-2012 op 19:17

Richard, het is normaal toch 2 keer per etmaal hoogwater, het gaat toch niet zo storm lopen dat er constant zulke diepe schepen in Amsterdam verwacht gaan worden ?

jan

23-06-2012 op 15:20

dat klopt wel de tunnel geeft de maximale diepgang aan op het kanaal, maar nu is het zo dat je alleen met hoog water met een diepgang van 13,80 mtr van de buitenkant de sluis in kan dus als de nieuwe sluis dieper is dan kunnen de schepen ook met laag water naar binnen

richard

23-06-2012 op 13:19

Met de Ceres terminal in het achterhoofd, geen goede achterland verbinding en een nieuwe maasvlakte naast de deur... Wordt het niet tijd om ff te reorganiseren in B.V. Nederland?

Duh!

22-06-2012 op 19:41

Waarom 18 meter diep ? De Velsertunnel blijft er toch gewoon liggen.

jan

22-06-2012 op 13:41

Nieuws per rubriek

Actueel » RSS
Berging Flinterstar begint (24-5-16)
Tanker lek bij uitvaart Karlsruhe (22-5-16)
Matroos (40) overlijdt onder... (20-5-16)
Overal zicht op met Schuttevaer-app (18-5-16)
Matroos overlijdt na hartfalen op... (16-5-16)
Cruise- en chartervaart » RSS
Grootste cruiseschip ter wereld in... (24-5-16)
Máxima doopt Koningsdam (20-5-16)
Brekende mast Poolster verwondt... (15-5-16)
Bruine vloot is geuzennaam (22-4-16)
Ovation of the Seas voor korte stop... (15-4-16)
Havens en vaarwegen » RSS
Hoge scheepvaart alleen 's nachts... (25-5-16)
Deurenwissels Oostsluis Terneuzen (25-5-16)
Millingen krijgt eigen... (25-5-16)
Verruiming vaarweg... (25-5-16)
Brandbrief aan Rutte: ‘Meer geld... (24-5-16)
Offshore » RSS
Kanteloperatie in Heysehaven (11-5-16)
Eerste olie uit Goliat-veld in... (9-5-16)
Wereldboorrecord voor Maersk... (9-5-16)
Dertien doden bij helikoptercrash (1-5-16)
Sapura-project loopt ten einde (29-4-16)
Scheepsbouw en reparatie » RSS
Omzet maritieme sector stijgt met... (20-5-16)
Innovatieprijs voor... (20-5-16)
Dit jaar nog vier tot zes nieuwe... (18-5-16)
Sleper Waddenzee arriveert in... (16-5-16)
Nieuwbouwserie VOS komt in de vaart (14-5-16)
Techniek » RSS
Kleine en grote maritieme techniek... (25-5-16)
Standaard gasveren MParts snel... (24-5-16)
Duitse BDB laakt EU-besluit... (23-5-16)
Weichai demontabel met... (23-5-16)
TT-sense meet koppel en stuwkracht (22-5-16)
Telematica » RSS
Vanaf 1 mei verbaal voor niet... (13-4-16)
Dekatel overgenomen door Yes... (6-4-16)
KPN en Vodaphone verlagen mobiele... (6-4-16)
Bode volgt Veninga op als... (12-1-16)
‘Stelletje boeven' eert Van... (4-1-16)
Varend bestaan » RSS
Reddingsboei met jetvoortstuwing (23-5-16)
Scheepsvlag op de racefiets voor... (18-5-16)
Taalbarrière remt buitenlandse... (18-5-16)
Column: Los of vast? (deel 1) (16-5-16)
Inspectie SZW: duiken vaak onveilig (13-5-16)
Vervoermarkt » RSS
Sneller laden bij Yara Sluiskil (25-5-16)
Vervoer droge bulk kalft af (25-5-16)
Aan de Reis: Ladingaanbod stijgt... (25-5-16)
Zeevrachtenmarkt: Daling komt tot... (25-5-16)
NPRC en Wijgula winnen... (20-5-16)
Visserij » RSS
Terug uit Zuid-Afrika (24-5-16)
Katwijkers nemen Franse... (23-5-16)
Vis zwemt door Afsluitdijk (22-5-16)
Laatste Enkhuizer garnalenkotter... (16-5-16)
Garnalenvangsten schraal maar... (15-5-16)
Zeevaart » RSS
Minder Nederlandse vlag op... (25-5-16)
Nederlands-Belgische marinegroep... (22-5-16)
Flinter ontslaat alle zeevarenden... (20-5-16)
Zeevrachtenmarkt: Chinese schepen... (18-5-16)
Zeecontainervaart sluit 'THE... (17-5-16)

Product van de maand RSS

Vacatures

Nieuwsbrief ontvangen?

 

NieuwsbriefWilt u ook 2x per week op de hoogte worden gehouden van alle actualiteiten uit de maritieme sector?

Meldt u zich dan nu hier aan voor de gratis nieuwsbrief van Schuttevaer.nl!