Rijkswaterstaat informeert naar toekomstwensen Volkeraksluizen

De Volkeraksluizen, het drukste en grootste binnenvaartsluizencomplex van Europa, vormen het grootste knelpunt op de scheepvaartverbinding tussen de Schelde en de Rijn. De norm van 30 minuten wachttijd wordt regelmatig overschreden en dat zal in de toekomst alleen maar vaker voorkomen. Rijkswaterstaat voert daarom een verkenning uit naar de capaciteit en mogelijke oplossingen.

Met een laatste inloopavond, gehouden op 19 januari in het bedieningsgebouw van de sluizen, nadert deze verkenning de afronding. De schippers, omwonenden en andere belangstellenden konden een-op-een hun mening geven aan mensen van Rijkswaterstaat over de Notitie Reikwijdte en Detailniveau. Deze keuzenotitie draagt drie oplossingsvarianten aan, namelijk de aanpassing van de huidige infrastructuur, een nieuwe schutsluis of een semi-open verbinding.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rijkswaterstaat informeert naar toekomstwensen Volkeraksluizen | Schuttevaer.nl

Rijkswaterstaat informeert naar toekomstwensen Volkeraksluizen

De Volkeraksluizen, het drukste en grootste binnenvaartsluizencomplex van Europa, vormen het grootste knelpunt op de scheepvaartverbinding tussen de Schelde en de Rijn. De norm van 30 minuten wachttijd wordt regelmatig overschreden en dat zal in de toekomst alleen maar vaker voorkomen. Rijkswaterstaat voert daarom een verkenning uit naar de capaciteit en mogelijke oplossingen.

Met een laatste inloopavond, gehouden op 19 januari in het bedieningsgebouw van de sluizen, nadert deze verkenning de afronding. De schippers, omwonenden en andere belangstellenden konden een-op-een hun mening geven aan mensen van Rijkswaterstaat over de Notitie Reikwijdte en Detailniveau. Deze keuzenotitie draagt drie oplossingsvarianten aan, namelijk de aanpassing van de huidige infrastructuur, een nieuwe schutsluis of een semi-open verbinding.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer