‘Regio moet nu vragen om Twente-Mittellandkanaal’

De Duitse Europarlementariër Markus Pieper heeft tijdens een vergadering van de Euregioraad in het Duitse Norhorn een dringende oproep gedaan aan regionale bestuurders om in Brussel een aanvraag in te dienen voor het verbetering van de infrastructuur.

Behalve voor weg- en spoorverbindingen heeft Brussel ook geld beschikbaar voor waterwegen. In totaal gaat het in het kader van de verbetering van het Transnationale Verkeersnet om 50 miljard euro voor de periode 2014 tot 2020.
Volgens Pieper zijn er goede kansen voor projecten in de corridor tussen Amsterdam en Berlijn. Deze corridor is een van de 10 die door het Europees parlement worden opgevoerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Regio moet nu vragen om Twente-Mittellandkanaal’ | Schuttevaer.nl

‘Regio moet nu vragen om Twente-Mittellandkanaal’

De Duitse Europarlementariër Markus Pieper heeft tijdens een vergadering van de Euregioraad in het Duitse Norhorn een dringende oproep gedaan aan regionale bestuurders om in Brussel een aanvraag in te dienen voor het verbetering van de infrastructuur.

Behalve voor weg- en spoorverbindingen heeft Brussel ook geld beschikbaar voor waterwegen. In totaal gaat het in het kader van de verbetering van het Transnationale Verkeersnet om 50 miljard euro voor de periode 2014 tot 2020.
Volgens Pieper zijn er goede kansen voor projecten in de corridor tussen Amsterdam en Berlijn. Deze corridor is een van de 10 die door het Europees parlement worden opgevoerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer