‘Relatie Havenbedrijf Rotterdam met binnenvaart soms moeizaam’

Havenmeester René de Vries van Rotterdam heeft met de binnenvaart ‘een wat moeizame relatie op de punten van walstroom en beperking van de vaarsnelheden’. Maar het regelmatige overleg met directeuren van binnenvaartorganisaties en in de Werkgroep Binnenvaartbelangen Rotterdam (WBR) lijdt er niet onder, zei De Vries vorige week bij de presentatie van zijn nautisch jaarverslag 2010.

Mooie schepen en banen in de haven van Rotterdam

Door Dirk van der Meulen
De handhaving van het generatorverbod op plaatsen waar schippers kunnen aansluiten op walstroom is volgens De Vries nog niet al te streng zolang er nog kinderziektes aan het systeem kleven. Het Havenbedrijf heeft zich in 2010 vooral toegelegd op voorlichting en deelde vijfmaal een proces-verbaal uit. ‘Als we dichtbij het centrum willen liggen, zullen we helaas maatregelen moeten nemen.’ Hij zei nog geen verschuiving te merken in de ligplaatsvoorkeur van schippers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Relatie Havenbedrijf Rotterdam met binnenvaart soms moeizaam’ | Schuttevaer.nl

‘Relatie Havenbedrijf Rotterdam met binnenvaart soms moeizaam’

Havenmeester René de Vries van Rotterdam heeft met de binnenvaart ‘een wat moeizame relatie op de punten van walstroom en beperking van de vaarsnelheden’. Maar het regelmatige overleg met directeuren van binnenvaartorganisaties en in de Werkgroep Binnenvaartbelangen Rotterdam (WBR) lijdt er niet onder, zei De Vries vorige week bij de presentatie van zijn nautisch jaarverslag 2010.

Mooie schepen en banen in de haven van Rotterdam

Door Dirk van der Meulen
De handhaving van het generatorverbod op plaatsen waar schippers kunnen aansluiten op walstroom is volgens De Vries nog niet al te streng zolang er nog kinderziektes aan het systeem kleven. Het Havenbedrijf heeft zich in 2010 vooral toegelegd op voorlichting en deelde vijfmaal een proces-verbaal uit. ‘Als we dichtbij het centrum willen liggen, zullen we helaas maatregelen moeten nemen.’ Hij zei nog geen verschuiving te merken in de ligplaatsvoorkeur van schippers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer