Philips Roosendaal kiest voor binnenvaart

Grote milieuwinst, meldt het Havenbedrijf Rotterdam. Philips Lighting vervoert al zijn exportcontainers die vanuit haar distributiecentrum in Roosendaal met Maersk Line overzee gaan voortaan per binnenvaartschip naar de Rotterdamse haven.

Het gaat om circa 600 containers op jaarbasis. Deze modal shift vanaf de weg bespaart het concern 80.000 wegkilometers en voorkomt 200 ton CO2-uitstoot. Ter compensatie zou anders een bos met 5000 bomen, zo groot als 24 voetbalvelden nodig zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Philips Roosendaal kiest voor binnenvaart | Schuttevaer.nl

Philips Roosendaal kiest voor binnenvaart

Grote milieuwinst, meldt het Havenbedrijf Rotterdam. Philips Lighting vervoert al zijn exportcontainers die vanuit haar distributiecentrum in Roosendaal met Maersk Line overzee gaan voortaan per binnenvaartschip naar de Rotterdamse haven.

Het gaat om circa 600 containers op jaarbasis. Deze modal shift vanaf de weg bespaart het concern 80.000 wegkilometers en voorkomt 200 ton CO2-uitstoot. Ter compensatie zou anders een bos met 5000 bomen, zo groot als 24 voetbalvelden nodig zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer