‘Traumschiff’ niet op wereldreis

Het cruiseschip Deutschland van rederij Peter Deilmann, in Duitsland beter bekend als Das Traumschiff vanwege de jarenlange gelijkdamige tv-serie, gaat eind december niet op wereldreis.

Het schip was gepland voor een cruise rond de wereld, maar de rederij verkeert in grote financiële problemen.
De Deutschland kwam de laatste jaren regelmatig in het nieuws, onder meer doordat de toenmalige kapitein Andreas Jungblut in 2012, toen het schip tijdens de Olympische spelen als hotelschip in Londen lag, de bemanning tot actie opriep tegen de mogelijke omvlagging van Duitsland naar Malta. Het kostte Jungblut zijn baan.
Tijdens de laatste thuisreis van het schip, onderweg naar de werf voor de periodieke keuring en een verbouwing, moest de verzekeraar van het schip 1,6 miljoen euro bijdragen om het laatste traject van de reis te kunnen betalen.
Inmiddels is een curator aangesteld die met een aantal gegadigden praat over de overname van het schip. De schuldenlast zou circa 50 miljoen bedragen, het personeel kan nog tot eind dit jaar worden betaald. (WdN)

‘Traumschiff’ niet op wereldreis | Schuttevaer.nl

‘Traumschiff’ niet op wereldreis

Het cruiseschip Deutschland van rederij Peter Deilmann, in Duitsland beter bekend als Das Traumschiff vanwege de jarenlange gelijkdamige tv-serie, gaat eind december niet op wereldreis.

Het schip was gepland voor een cruise rond de wereld, maar de rederij verkeert in grote financiële problemen.
De Deutschland kwam de laatste jaren regelmatig in het nieuws, onder meer doordat de toenmalige kapitein Andreas Jungblut in 2012, toen het schip tijdens de Olympische spelen als hotelschip in Londen lag, de bemanning tot actie opriep tegen de mogelijke omvlagging van Duitsland naar Malta. Het kostte Jungblut zijn baan.
Tijdens de laatste thuisreis van het schip, onderweg naar de werf voor de periodieke keuring en een verbouwing, moest de verzekeraar van het schip 1,6 miljoen euro bijdragen om het laatste traject van de reis te kunnen betalen.
Inmiddels is een curator aangesteld die met een aantal gegadigden praat over de overname van het schip. De schuldenlast zou circa 50 miljoen bedragen, het personeel kan nog tot eind dit jaar worden betaald. (WdN)