CBRB kraakt onderzoeksrapport

Het Centraal Bureau voor de Rijn en Binnenvaart (CBRB) is het niet eens met het 1 juli gepubliceerde rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Daarin staat dat passagiersschepen in de binnenvaart vaak onvoldoende brandveilig zijn en op het gebied van de technische eisen en veiligheidsorganisatie onvoldoende aan de wettelijke eisen voldoen.

‘Wij zijn het niet eens met deze conclusie en herkennen het geschetste beeld van een onveilige sector volstrekt niet’, zegt Maira van Helvoirt van het CBRB. ‘Alle schepen voldoen aan de wettelijke eisen, ook de oudere. De oudere schepen voldoen alleen aan andere wettelijke eisen dan de nieuwste schepen, maar daarvoor zijn wettelijk vastgestelde overgangsmaatregelen van kracht.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CBRB kraakt onderzoeksrapport | Schuttevaer.nl

CBRB kraakt onderzoeksrapport

Het Centraal Bureau voor de Rijn en Binnenvaart (CBRB) is het niet eens met het 1 juli gepubliceerde rapport van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. Daarin staat dat passagiersschepen in de binnenvaart vaak onvoldoende brandveilig zijn en op het gebied van de technische eisen en veiligheidsorganisatie onvoldoende aan de wettelijke eisen voldoen.

‘Wij zijn het niet eens met deze conclusie en herkennen het geschetste beeld van een onveilige sector volstrekt niet’, zegt Maira van Helvoirt van het CBRB. ‘Alle schepen voldoen aan de wettelijke eisen, ook de oudere. De oudere schepen voldoen alleen aan andere wettelijke eisen dan de nieuwste schepen, maar daarvoor zijn wettelijk vastgestelde overgangsmaatregelen van kracht.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer