IMO doet stookolie in 2020 in de ban

De zeevaart moet in rap tempo overschakelen op een schonere brandstof. Stookolie zal binnen afzienbare tijd niet meer kunnen voldoen aan de milieunormen die tussen 2012 en 2020 worden ingevoerd. Het Marine Environment Protection Committee (MEPC) van de IMO heeft vorige week in Londen unaniem ingestemd met de voorstellen van de Clean Air Working Group om het maximale zwavelgehalte in brandstof voor zeeschepen vanaf 2012 te verlagen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

IMO doet stookolie in 2020 in de ban | Schuttevaer.nl

IMO doet stookolie in 2020 in de ban

De zeevaart moet in rap tempo overschakelen op een schonere brandstof. Stookolie zal binnen afzienbare tijd niet meer kunnen voldoen aan de milieunormen die tussen 2012 en 2020 worden ingevoerd. Het Marine Environment Protection Committee (MEPC) van de IMO heeft vorige week in Londen unaniem ingestemd met de voorstellen van de Clean Air Working Group om het maximale zwavelgehalte in brandstof voor zeeschepen vanaf 2012 te verlagen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer