Foto 15-05-2008

Kogelkleppen of -afsluiters liggend in de onderste helft van de door Coates ontworpen gesplitste cilinderkop. In- en uitlaatafsluiters zitten vast aan twee rechte assen, die via tandwielen worden aangedreven door de krukas. Wanneer het bovenste gedeelte van de cilinderkop op het onderste deel wordt geschroefd zitten de afsluiters opgesloten in een huis. Tussen de cilinderkop en de kleppen zit een zwevende keramische koolstof afdichting. (Foto George Coates)

Foto 15-05-2008

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Foto 15-05-2008 | Schuttevaer.nl

Foto 15-05-2008

Kogelkleppen of -afsluiters liggend in de onderste helft van de door Coates ontworpen gesplitste cilinderkop. In- en uitlaatafsluiters zitten vast aan twee rechte assen, die via tandwielen worden aangedreven door de krukas. Wanneer het bovenste gedeelte van de cilinderkop op het onderste deel wordt geschroefd zitten de afsluiters opgesloten in een huis. Tussen de cilinderkop en de kleppen zit een zwevende keramische koolstof afdichting. (Foto George Coates)

Foto 15-05-2008

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer