Bemanningslid bezwijkt aan hoofdwond

Het bemanningslid dat dinsdag hielp bij het lostornen van een vastgelopen Nederlands koppelverband op de Rijn, is vrijdagavond in het ziekenhuis in Frankfurt aan zijn verwondingen overleden. De 50-jarige man werd tijdens het oplossen van het koppelverband geraakt door een dik staaldraad, dat brak en tegen zijn hoofd aankwam. Een van de bergingswerkers overleed al tijdens de werkzaamheden rond het schip, waarschijnlijk aan de gevolgen van een hartinfarct.

Het koppelverband liep maandag 6 januari aan de grond op de Rijn bij Lorchhausen (Bacharach).De Rijn werd gestremd tussen Bingen en St. Goar. Dinsdagavond kon de overige vaart weer met beperkingen passeren. Woensdagmiddag 8 januari werd het schip naar Lorchhausen gesleept en werd de Rijn weer helemaal vrijgegeven voor het scheepvaartverkeer. 
Het 180 meter lange koppelverband was met 5300 ton kolen in de bergvaart en werd door een ander schip opgelopen. Daarbij raakte het koppelverband, dat met een voorspanboot voer, uit de vaargeul en liep vast. Volgens de Wasserschutzpolizei waarschijnlijk als gevolg van een stuurfout.

Het koppelverband werd in Lorchhausen weer geladen en zette de reis in de richting van Mannheim voort.

Bemanningslid bezwijkt aan hoofdwond | Schuttevaer.nl

Bemanningslid bezwijkt aan hoofdwond

Het bemanningslid dat dinsdag hielp bij het lostornen van een vastgelopen Nederlands koppelverband op de Rijn, is vrijdagavond in het ziekenhuis in Frankfurt aan zijn verwondingen overleden. De 50-jarige man werd tijdens het oplossen van het koppelverband geraakt door een dik staaldraad, dat brak en tegen zijn hoofd aankwam. Een van de bergingswerkers overleed al tijdens de werkzaamheden rond het schip, waarschijnlijk aan de gevolgen van een hartinfarct.

Het koppelverband liep maandag 6 januari aan de grond op de Rijn bij Lorchhausen (Bacharach).De Rijn werd gestremd tussen Bingen en St. Goar. Dinsdagavond kon de overige vaart weer met beperkingen passeren. Woensdagmiddag 8 januari werd het schip naar Lorchhausen gesleept en werd de Rijn weer helemaal vrijgegeven voor het scheepvaartverkeer. 
Het 180 meter lange koppelverband was met 5300 ton kolen in de bergvaart en werd door een ander schip opgelopen. Daarbij raakte het koppelverband, dat met een voorspanboot voer, uit de vaargeul en liep vast. Volgens de Wasserschutzpolizei waarschijnlijk als gevolg van een stuurfout.

Het koppelverband werd in Lorchhausen weer geladen en zette de reis in de richting van Mannheim voort.