Griekse Amoureus wil ook wel een miljoentje

Schipper Bas Hoogendoorn van het ms Amoureus (135 x 11,45 meter) heeft deze week het jaargesprek met zijn bank en hij bereidde zich goed voor. Hij toverde zijn ms Amoureus met een beetje Photoshoppen om tot een Grieks schip. Hij hoopt op die manier dat zijn bank hém ook een beetje wil sponsoren.

Griekse Amoureus wil ook wel een miljoentje

Door Erik van Huizen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (47)

  • DE actie is zeer doeltreffend gedaan. Het zijn gewoon meerdere overeenkomsten tussen Griekenland het de binnenvaart nu. In Duitsland kan je al naar een aflossing achterstand failliet zijn. De gezond de bedrijven zien nu hun kapitaal verdwijnen. Dat zie ook bij de belastingbetalers van de gever landen in Europa. Die zijn ook boosheid over de de schuldenaren in het zuiden van dit continent. DAt is nu ook bij de gezond binnenvaart bedrijven een boosheid over de schuldenaren die in hun ogen geen maat hebben gehouden. De executie waarde is zo laag gezakt dat de banken dat niet kunnen uitvoeren een faillissement. De belasting kan het ook niet hoewel ze het recht hebben zo een groot verschil van aflossingen en afschrijvingen wat nu is ontstaan. Zij hebben de banken gesteun en zouden dan hun steun te niet doen als dit faillissement zouden uitvoeren. Dus we leven nu in een uitzonderlijke tijd. Wanneer het weer normaal tijd drijft te gaan worden kan het met failliet gaan snel gaan. Van jaloezie en afgunst is een complete verkeerde insteek op de gang van zaken.

    Geplaatst door: Harrie op
  • Ik had hem nog niet gezien maar ik vindt het een perfecte actie!!!
    Een geintje met een stuk sarcasme die geheel klopt.
    Wijzen naar de ondernemer lijkt me in deze geheel onrechtvaardig en respectloos.
    Het wijzen naar banken en politiek lijkt mijn meer op zijn plek.
    Ook banken worden soms door de politiek gedwongen.
    Mooi voorbeeld; De Europese commissie heeft zich uitgesproken over de reserves van banken deze moeten de aankomende jaren flink toenemen.
    En ja hoor rente,s lopen bij de banken op om deze reserves aan te vullen wie betalen deze …….. ja de particulieren.

    Even voor de mensen die negatief waren en schijnbaar niet weten hoe alles werkt.
    Ik pak even de eerste reactie, meneer Guus Geluk met het verstand van Donald Duck.
    Dit is denk ik een echte ondernemer. Bezit een prachtig schip, een mooi huis en een leuke auto. En is pas tien jaar bezig. En geen strop om z`n nek. Voor wie vaar jij?
    Er zijn zoveel factoren waardoor je de ene onderneming niet kan vergelijken met de andere onderneming.
    Losse rente,s of leningen tegen hoge vaste rente,s.
    Man vrouw bedrijfs situatie of man met personeelsleden.
    Dit kan met dezelfde hypotheek al een enorm verschil opleveren.
    Ook een zeer groot verschil zit hem in de aan en verkoop van schepen.
    Een 135 meter gebouwd of gekocht voor 3 miljoen of 7 miljoen is toch een behoorlijk verschil.
    Daarom kan je nooit zeggen die is nog maar tien jaar bezig of dit of dat.

    Zelf hebben we ook nieuw gebouwd een huis en een inmiddels oudere duitse auto en tien jaar bezig en toch geen strop om me,n nek hoor!
    In 2010 hebben wij het eerste half jaar niet afgelost omdat we met de rekening courant niet in het rood wilde belanden.
    Eerste schip gekocht aantal jaar gevaren en tegen een behoorlijke prijs verkocht , nieuw gebouwd jaar gevaren verkocht met 8 ton winst.
    En voor die tijd weer voor een redelijke prijs weer nieuw gebouwd.
    Rente,s op de leningen staan los, aflossingen op 20 jaar waarin het halfjaar die we niet afgelost hebben wordt meegenomen.
    Vrouw als stuurman en een vol matroos.
    Voor 2009 altijd keurige winsten met 2007 en 2008 als uitschieters, 2009 shit jaar ,2010 onze begroting behaald en 2011 een nette winst behaald zoals het zou horen voor een gezonde bedrijfsvoering.
    Dus Guus Geluk en andere negatieveling schieten maar!!!!
    Zijn wij die sukkels of mankeert er iets aan jullie bedenkingen.

    met vriendelijke groet 110 meter.

    Geplaatst door: 110 meter op
  • beste mensen stop toch eens met die negatieve reacties,
    Deze man doet niks verkeerd hij mag zijn hypotheekaflossing voor een bepaalde tijd stop zetten ,Wettelijk geregeld.
    En daar bij heeft hij een punt “aangezien dat het met een lach wordt gedaan” Als je slecht “presteerd” is de kans groot dat je schulden voor een bepaald percentage wordt kwijt gescholden, zie griekenland.
    Maar ja de economie is simpel we hebben vraag en aanbod en op dit moment is het aanbod groter dan de vraag en deze tijden zullen ook wel weer keren.
    En dan de mensen die schrijven dat er mensen zijn die riscio’s genomen met wat een nieuwschip bouwen??
    dat noem ik geen risico maar een toekomst inverstering.
    Dus mogen ze me wel eens uitgaan leggen waar dat risico inzit.
    En schrijf niet we moeten concurren tegen een oud goedkoop schip we hadden er vroeger zelf een en die heb netjes verkocht….

    Geplaatst door: marcovs op
  • Volgens mij moet de schuttevaer gewoon een apart onderdeel worden in de privé en zelf stoppen met deze flutartikelen waar toch niet normaal op kan worden gereageerd!

    Geplaatst door: Michael op
  • Michel, hoe oud ben je nou en waar heb je op school gezeten?

    Het word toch zielig om altijd als schipper een ander de schuld te geven. De bevrachter betaald een prijs, die de bevrachter niet bepaald, maar die bepaald word door de schepn die zich aanbieden. Of denkt U dat bevrachters soms ineens denken, ach die armne schippers zij nu zo zielig en het is laagwater, we zullen ze eens een paar euro meer betalen.Heb eens een rechte rug en weiger eens een reis. Dan kun je zien welke collega,s wel voor de prijs varen die jij weigerd!

    Geplaatst door: peter op
  • Een dikke pluim voor de moed en de humor van dit artikel.
    Wat ik wel minder vind is dat, en dat ligt niet aan Bas alleen,
    Is dat doordat schippers/ondernemers de aflossing stil hebben gelegd de vrachten nog meer gedaald zijn. Bevrachters weten dat en drukken de prijs nog meer. De bevrachters rekenen gewoon uit hoeveel iedereen nodig heeft om zijn rente en personeel te betalen en maken dan een vrachtprijs op waar je dan wel aan uitkomt. En daardoor komen meer en meer schippers/ondernemers in de problemen. En de lachende derde is de bevrachter.

    Geplaatst door: Michel op
  • Geweldig idee,met de nodige humor.Nou een dag leeg liggen,als je daar mee de vrachtprijs kan verhogen,vind ik knap! Het heeft mij na 6 weken ledig liggen,niets uitgehaald! Te weinig lading of teveel schepen,vul het maar in!

    Geplaatst door: Martin op
  • @ Eric,

    Ik heb geen frustraties tegenover kleine schepen hoor, ik respecteer iedereen zijn mening, groot of klein. Maar respecteer een ander ook en breek hem niet gelijk af.

    Geplaatst door: Fabian op
  • Ludieke aktie, die zijn er veel te weinig tegenwoordig!!
    Gelukkig niet allemaal muggenzifters die reageren, ook veel waarderende woorden. BRAVO!!

    Geplaatst door: Janxenia op
  • @ ikke. Nooit een hotelschip of een passagierschip van de Köln-Düsseldorfer op de Rijn gezien met Valletta op de kont ?
    Ik zal je helpen waar dat ligt, ongeveer 100 km. ten zuiden van Sicilië in de Middellandse zee !

    Geplaatst door: O.J.B. op
  • Bas, ik vind dat fotoshoppen niet helemaal gelukt; de schepen die ik onder Griekse vlag zie varen hebben nogal wat roeststrepen langs de boeiïng lopen enzo.(hahah)

    Geplaatst door: Simul Profecti op
  • @Fabian
    Als je het op voorhand weet en toch met frustraties zit tov.kleinere schepen(die volgens jou,het beter weten)had toch gewoon meegedaan!!dan hadden we bijna de kleuren van de benelux en griekl.erbij

    Geplaatst door: eric op
  • zou het wettelijk toegelaten zijn om onder griekse vlag te varen op de rijn?
    Het is geen rijnoeverstaat,maar hier varen toch ook polen roemenen enz…

    Geplaatst door: ikke op
  • Veel negatieve reacties, maar Bas heeft wel gelijk.Je moet niet voor elke vracht gaan varen.
    En de banken houden kunstmatig schepen in de vaart, die met varen niets meer overhouden dan met stilliggen.

    Ook het beeld van vrachten 2011. Die waren helemaal niet hoog, dat hebben we gewoon nodig.
    Maarje, in de binnenvaart doe je het nooit goed, een ander weet het altijd beter.

    En Bas heeft is je Hypo ineens 6 nullen lager ha, ha

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • Een hele goede stunt, Nu is de vraag is hij echt onder Griekse vlag gaan varen????????????

    Geplaatst door: Joske op
  • Leuk!!

    Geplaatst door: rhvdm op
  • Bas geweldig !
    Op een subtiele humorvolle manier de vinger op de zere plek leggen, namelijk de ongelijke behandeling door de banken.

    En ja als je in de binnenvaart je kop boven het maaiveld steekt word hij er meteen van af gehakt.

    Niets van aantrekken allemaal kinnesinne, zo wilden dat ze zelf zo’n stunt bedacht hadden.

    Geplaatst door: anton op
  • Als zelf een beetje humor niet kan voor collega’s is het wel heel triestig gesteld met de binnenvaart. Zoveel gefrustreerde mensen. Je zou als eigenaar van een nieuw jong schip straks schrik hebben om je schip achter te laten voor een weekend in Ijzendoorn of andere plaats. Want straks gaan “goeie”(lees jaloerse) ondernemers hem nog eigenhandig slopen.

    Geplaatst door: A. op
  • @IK, Dat zullen dan de gezonde ondernemers zijn hé!

    Geplaatst door: E. op
  • zowel het artikel ,bas en de reacties zielig en kinderachtig

    Geplaatst door: reus op
  • makkelijk lullen voor schippers die en kapiteins en matrozen op zo,n 135 mtr nog in dienst kunnen hebben

    Geplaatst door: ik op
  • Mooie stunt waarom iemand wel en iemand anders niet. Wij gaan al jaren naar Kokkari op vakantie en zal aan jullie denken als we iets drinken op de Square. Veel geluk Suc6

    Geplaatst door: Van Steen Thierry op
  • Ik was op de hoogte van de stunt voor hij in de krant hier kwam, en ik vind hem geweldig. Als elke ondernemer was zoals Bas betaalde iedereen vandaag weer zijn aflossing. Moest iedereen hier op de site niet zo liggen zeuren en zagen. Het lijkt hier wel of iedereen van een kleiner of ouder schip een goeie ondernemer is, en ééntje van een nieuwe grote per definitie een slechte ondernemer is.

    Geplaatst door: Fabian op
  • Helemaal mee eens Moon !!!

    Geplaatst door: E, op
  • Ik vind dit gewoon leuke humor,heel wat beter dan die domme reacties.Ik ken je niet Bas maar ga zo door.

    Geplaatst door: Dik op
  • Bas en Tamara, iedereen die jullie kent weet dat jullie keihard werken voor wat jullie hebben. Mensen die jullie kennen, mogen/liefhebben zijn zeer trots op jullie en laat de zielige zieltjes maar doorzeiken want dat is het enige waar ze goed in zijn… zeiken over anderen zonder naar zichzelf te kijken.. bah!

    Geplaatst door: Moon op
  • Prachtig gedaan mr Hoogendoorn.Een hele mooie stunt. Zonde dat er weer zoveel negatieve reactie uitbrengen.En daar aan zie je hoeveel jaloezie in de scheepvaart is.Ik heb niet al die reactie gelezen want ik vond dat er te veel zever in stond.niet te doen.Man man man erg hoor.Ik ken mr Hoogendoorn en ik moet zeggen dat hij zeker voor zijn zaak sta, dat kan je niet van alle schippers zeggen.

    Geplaatst door: Joske op
  • ik heb vorig jaar ook alles betaald maar vraag niet hoe en nu gaan we weer meer rente betalen over het krediet want de verliezen van griekenland die de bank heeft gemaakt kwijtschelding die moeten wij betalen blijf allemaal twee weken liggen dan is het probleem van slechte vrachten opgelost dat heb ik drie jaar geleden al gezegd een sukkelaar

    Geplaatst door: fred op
  • Het is te hopen dat hij niet bankiert bij de ING.
    Daar hebben ze een grote mond maar zonder staatssteun (ofwel ONZE BELASTINGCENTEN) waren ook zij al lang naar de kl*te geweest!

    Maar hoe dan ook, het is een mooie actie!

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Goed lezen blijft een kunst. De schipper zegt dat hij een tijdje niet heeft afgelost maar de afgelopen jaren alles netjes heeft betaald. Dat kan toch? Bijvoorbeeld zes maanden niet betalen en daarna een inhaalslag maken. Dan heb je per saldo de afgelopen jaren alles betaald.

    Geplaatst door: willem op
  • Leuk artikel Bas. Respect voor jouw en je onderneming. Nu maar hopen dat je collega’s de adviezen ter harte nemen!
    Veel geluk.

    Groeten Roel Ee….. ehh ik bedoel…..

    Geplaatst door: Gyros Zuflaki op
  • Marco, dit heeft niet altijd met het IQ te maken. Het probleem zit hem in het feit dat verschillende ondernemers onder ons, enorme risicovolle stappen hebben genomen,[dat heette destijds logische stappen] en nu toch wel een beetje kwijschelding zouden willen zoals de Grieken. Dhr Hoogendoorn maakt er een grapje van maar de situatie is wel ernstig genoeg, daar hij zijn aflossing [tijdelijk] moest stop zetten.

    Geplaatst door: johan op
  • Haha leuk gedaan door de hr Hoogendoorn,humor alleen jammer dat de schippers weer overduidelijk moeten laten merken hoe hoog het gemiddelde IQ is in de scheepvaart.

    Geplaatst door: Marco op
  • Ontgaat de humor jullie nu helemaal en kan er alleen maar gezeurd worden?

    Je kan ook op alle slakken zout leggen. Waarom moet je gelijk ernstige problemen hebben als je je aflossing even stilzet? In overleg met de bank kan je toch besluiten dat het voor de bedrijfsvoering even beter is, zonder dat de bank gelijk je schip te koop zet.

    Ik ken de dhr Hogendoorn als een hardwerkende ondernemer en het getuigt absoluut van moed om op deze wijze je persoonlijke situatie open en bloot op tafel te leggen.

    De negatieve reacties zeggen meer over de schrijvers zelf, jalouzie en afgunst ten top!

    Geplaatst door: Photoshopper op
  • wie zijn nu de oelewappers oelewapper?
    als je schrijft dat je goed gevaren hebt en geen aflossing betaald hebt , ik weet het niet hoor , maar dan gaat het toch niet goed ?
    snap dat er mensen zijn die een bepaalde tijd niet kunnen aflossen . Maar besef dan ook dat het dus niet zo goed is gegeaan , en zeg/schrijf niet dat het goed gaat.

    Geplaatst door: oelewapper? op
  • En maar weer zeiken hier… Heb die man verdorie zo z’n best gedaan op die foto, zitten jullie te zeiken over zijn betalingen. Lekker boeiend! Hoop dat de bank mij ook wat kwijtscheld, hoef ik minder af te lossen, kunnen jullie lekker over mij lopen zeiken…

    Geplaatst door: Stelletje oelewappers op
  • Griekse bevrachter,

    En binnenkort staat er op dit schip Manila en vele andere zullen volgen.

    Geplaatst door: Wen Jiabao op
  • Bij deze doe ik een oproep aan iedereen een positieve reactie te plaatsen op dit artikel!

    Het getuigt van moed om op deze wijze open kaart te spelen over je persoonlijke situatie, nota bene op een site waar je weet welke reacties je kunt verwachten.

    Ieder segment in de binnenvaart heeft zijn eigen specifieke problemen in de huidige markt. Als iedereen bereid zou zijn om op deze “ludieke” wijze zijn visie en bedrijfsfilosofie uit te dragen zouden we miscchien nog eens “met zijn allen” deze branche kunnen ontwikkelen tot een geloofwaardige vervoerspartner welke floreert.

    Mensen sta open voor de dialoog en verenig u, jullie zijn meer verbonden met elkaar dan men denkt.

    Geplaatst door: Optimist op
  • het druipt weer van jalouzie en afgunst. Als iemand zijn zaken redelijk voor elkaar heeft wordt hij met man en macht de grond in geboord. Ik ken de heer Hoogendoorn als zijnde een zeer capabele ondernemer die staat voor zijn werk.
    Menig ander zou daar eens een voorbeeld aan kunnen nemen i.p.v. zulke domme reacties te plaatsen.

    Geplaatst door: griekse bevrachter op
  • Kijk BELG door mensen zoals jij gaat het zo lekker in de binnenvaart!

    Geplaatst door: kapitein op
  • Hoewel Hoogendoorn wel last heeft van de crisis en zijn aflossing ook een poosje heeft stilgestaan, vindt hij dat hijzelf niet ernstig in problemen is. ‘Ik heb echt geen strop om mijn nek. Ik heb de afgelopen jaren alles keurig kunnen betalen.

    Blijkbaar niet anders had je aflossing niet stilgestaan. afschrijving gaat door.

    Geplaatst door: henk op
  • aan 6.75 naar Ensdorf kan ik wel varen met huidige gasolieprijzen ,kan ook aan jullie ligge hé die hier commentaar opgeven he .mag ik nog zelf 8 dagen mee bezig zijn maar we doen dat meestal sneller . sorry mag ook maar 14 uur maar doe er wel meer maar zeker ni dag en nacht .

    Geplaatst door: belg op
  • ik vind deze krant soms bijna net zo dom als mijn colega`s die rond dobberen! damm lees je verhaal eens na voor je wat afdrukt!staar super dom zn verhaal met 2 kanten. ook al heeft waarschijnlijk de schipper dit ook zo wel verteld.eene moment ik kan het niet betalen mn rente en aflossing maar andere moment.. vast in de tussentijd een reis aangenomen voor 6,75 naar ennsdorf…. ik kan alles weer betalen hoor!!

    Geplaatst door: ikke op
  • ik vind hem geweldig , mooie stunt
    nu noch maar afwachten of de banken ook goeie humor belonen

    Geplaatst door: fixutmaris op
  • Ik vaar me he schompes en heb alles kunnen betalen… behalve je aflossing wat toch wel het belangerijkste is! en als je je het schompes vaart zal dat toch wel niet het probleem zijn, of toch te weinig vracht? Laten we even terzeide over het aantal vaaruren per dag en bemanning die je aan boord heb.

    Dat zeggen nou al die grote nieuwe met mij gaat het financieel goed, maar ondertussen al jaren geen aflossing en soms geen rente ook betaald.

    Geplaatst door: kapitein op
  • Hoogendoorn zegt dat zijn aflossing een tijdje stil heeft gestaan en dat hij toch alles keurig heeft kunnen betalen,,,,,,,,????????

    Geplaatst door: leenboerenbank op
  • Dit is denk ik een echte ondernemer. Bezit een prachtig schip, een mooi huis en een leuke auto. En is pas tien jaar bezig. En geen strop om z`n nek. Voor wie vaar jij?

    Geplaatst door: Guus Geluk op

Reageer

Griekse Amoureus wil ook wel een miljoentje | Schuttevaer.nl

Griekse Amoureus wil ook wel een miljoentje

Schipper Bas Hoogendoorn van het ms Amoureus (135 x 11,45 meter) heeft deze week het jaargesprek met zijn bank en hij bereidde zich goed voor. Hij toverde zijn ms Amoureus met een beetje Photoshoppen om tot een Grieks schip. Hij hoopt op die manier dat zijn bank hém ook een beetje wil sponsoren.

Griekse Amoureus wil ook wel een miljoentje

Door Erik van Huizen

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (47)

  • DE actie is zeer doeltreffend gedaan. Het zijn gewoon meerdere overeenkomsten tussen Griekenland het de binnenvaart nu. In Duitsland kan je al naar een aflossing achterstand failliet zijn. De gezond de bedrijven zien nu hun kapitaal verdwijnen. Dat zie ook bij de belastingbetalers van de gever landen in Europa. Die zijn ook boosheid over de de schuldenaren in het zuiden van dit continent. DAt is nu ook bij de gezond binnenvaart bedrijven een boosheid over de schuldenaren die in hun ogen geen maat hebben gehouden. De executie waarde is zo laag gezakt dat de banken dat niet kunnen uitvoeren een faillissement. De belasting kan het ook niet hoewel ze het recht hebben zo een groot verschil van aflossingen en afschrijvingen wat nu is ontstaan. Zij hebben de banken gesteun en zouden dan hun steun te niet doen als dit faillissement zouden uitvoeren. Dus we leven nu in een uitzonderlijke tijd. Wanneer het weer normaal tijd drijft te gaan worden kan het met failliet gaan snel gaan. Van jaloezie en afgunst is een complete verkeerde insteek op de gang van zaken.

    Geplaatst door: Harrie op
  • Ik had hem nog niet gezien maar ik vindt het een perfecte actie!!!
    Een geintje met een stuk sarcasme die geheel klopt.
    Wijzen naar de ondernemer lijkt me in deze geheel onrechtvaardig en respectloos.
    Het wijzen naar banken en politiek lijkt mijn meer op zijn plek.
    Ook banken worden soms door de politiek gedwongen.
    Mooi voorbeeld; De Europese commissie heeft zich uitgesproken over de reserves van banken deze moeten de aankomende jaren flink toenemen.
    En ja hoor rente,s lopen bij de banken op om deze reserves aan te vullen wie betalen deze …….. ja de particulieren.

    Even voor de mensen die negatief waren en schijnbaar niet weten hoe alles werkt.
    Ik pak even de eerste reactie, meneer Guus Geluk met het verstand van Donald Duck.
    Dit is denk ik een echte ondernemer. Bezit een prachtig schip, een mooi huis en een leuke auto. En is pas tien jaar bezig. En geen strop om z`n nek. Voor wie vaar jij?
    Er zijn zoveel factoren waardoor je de ene onderneming niet kan vergelijken met de andere onderneming.
    Losse rente,s of leningen tegen hoge vaste rente,s.
    Man vrouw bedrijfs situatie of man met personeelsleden.
    Dit kan met dezelfde hypotheek al een enorm verschil opleveren.
    Ook een zeer groot verschil zit hem in de aan en verkoop van schepen.
    Een 135 meter gebouwd of gekocht voor 3 miljoen of 7 miljoen is toch een behoorlijk verschil.
    Daarom kan je nooit zeggen die is nog maar tien jaar bezig of dit of dat.

    Zelf hebben we ook nieuw gebouwd een huis en een inmiddels oudere duitse auto en tien jaar bezig en toch geen strop om me,n nek hoor!
    In 2010 hebben wij het eerste half jaar niet afgelost omdat we met de rekening courant niet in het rood wilde belanden.
    Eerste schip gekocht aantal jaar gevaren en tegen een behoorlijke prijs verkocht , nieuw gebouwd jaar gevaren verkocht met 8 ton winst.
    En voor die tijd weer voor een redelijke prijs weer nieuw gebouwd.
    Rente,s op de leningen staan los, aflossingen op 20 jaar waarin het halfjaar die we niet afgelost hebben wordt meegenomen.
    Vrouw als stuurman en een vol matroos.
    Voor 2009 altijd keurige winsten met 2007 en 2008 als uitschieters, 2009 shit jaar ,2010 onze begroting behaald en 2011 een nette winst behaald zoals het zou horen voor een gezonde bedrijfsvoering.
    Dus Guus Geluk en andere negatieveling schieten maar!!!!
    Zijn wij die sukkels of mankeert er iets aan jullie bedenkingen.

    met vriendelijke groet 110 meter.

    Geplaatst door: 110 meter op
  • beste mensen stop toch eens met die negatieve reacties,
    Deze man doet niks verkeerd hij mag zijn hypotheekaflossing voor een bepaalde tijd stop zetten ,Wettelijk geregeld.
    En daar bij heeft hij een punt “aangezien dat het met een lach wordt gedaan” Als je slecht “presteerd” is de kans groot dat je schulden voor een bepaald percentage wordt kwijt gescholden, zie griekenland.
    Maar ja de economie is simpel we hebben vraag en aanbod en op dit moment is het aanbod groter dan de vraag en deze tijden zullen ook wel weer keren.
    En dan de mensen die schrijven dat er mensen zijn die riscio’s genomen met wat een nieuwschip bouwen??
    dat noem ik geen risico maar een toekomst inverstering.
    Dus mogen ze me wel eens uitgaan leggen waar dat risico inzit.
    En schrijf niet we moeten concurren tegen een oud goedkoop schip we hadden er vroeger zelf een en die heb netjes verkocht….

    Geplaatst door: marcovs op
  • Volgens mij moet de schuttevaer gewoon een apart onderdeel worden in de privé en zelf stoppen met deze flutartikelen waar toch niet normaal op kan worden gereageerd!

    Geplaatst door: Michael op
  • Michel, hoe oud ben je nou en waar heb je op school gezeten?

    Het word toch zielig om altijd als schipper een ander de schuld te geven. De bevrachter betaald een prijs, die de bevrachter niet bepaald, maar die bepaald word door de schepn die zich aanbieden. Of denkt U dat bevrachters soms ineens denken, ach die armne schippers zij nu zo zielig en het is laagwater, we zullen ze eens een paar euro meer betalen.Heb eens een rechte rug en weiger eens een reis. Dan kun je zien welke collega,s wel voor de prijs varen die jij weigerd!

    Geplaatst door: peter op
  • Een dikke pluim voor de moed en de humor van dit artikel.
    Wat ik wel minder vind is dat, en dat ligt niet aan Bas alleen,
    Is dat doordat schippers/ondernemers de aflossing stil hebben gelegd de vrachten nog meer gedaald zijn. Bevrachters weten dat en drukken de prijs nog meer. De bevrachters rekenen gewoon uit hoeveel iedereen nodig heeft om zijn rente en personeel te betalen en maken dan een vrachtprijs op waar je dan wel aan uitkomt. En daardoor komen meer en meer schippers/ondernemers in de problemen. En de lachende derde is de bevrachter.

    Geplaatst door: Michel op
  • Geweldig idee,met de nodige humor.Nou een dag leeg liggen,als je daar mee de vrachtprijs kan verhogen,vind ik knap! Het heeft mij na 6 weken ledig liggen,niets uitgehaald! Te weinig lading of teveel schepen,vul het maar in!

    Geplaatst door: Martin op
  • @ Eric,

    Ik heb geen frustraties tegenover kleine schepen hoor, ik respecteer iedereen zijn mening, groot of klein. Maar respecteer een ander ook en breek hem niet gelijk af.

    Geplaatst door: Fabian op
  • Ludieke aktie, die zijn er veel te weinig tegenwoordig!!
    Gelukkig niet allemaal muggenzifters die reageren, ook veel waarderende woorden. BRAVO!!

    Geplaatst door: Janxenia op
  • @ ikke. Nooit een hotelschip of een passagierschip van de Köln-Düsseldorfer op de Rijn gezien met Valletta op de kont ?
    Ik zal je helpen waar dat ligt, ongeveer 100 km. ten zuiden van Sicilië in de Middellandse zee !

    Geplaatst door: O.J.B. op
  • Bas, ik vind dat fotoshoppen niet helemaal gelukt; de schepen die ik onder Griekse vlag zie varen hebben nogal wat roeststrepen langs de boeiïng lopen enzo.(hahah)

    Geplaatst door: Simul Profecti op
  • @Fabian
    Als je het op voorhand weet en toch met frustraties zit tov.kleinere schepen(die volgens jou,het beter weten)had toch gewoon meegedaan!!dan hadden we bijna de kleuren van de benelux en griekl.erbij

    Geplaatst door: eric op
  • zou het wettelijk toegelaten zijn om onder griekse vlag te varen op de rijn?
    Het is geen rijnoeverstaat,maar hier varen toch ook polen roemenen enz…

    Geplaatst door: ikke op
  • Veel negatieve reacties, maar Bas heeft wel gelijk.Je moet niet voor elke vracht gaan varen.
    En de banken houden kunstmatig schepen in de vaart, die met varen niets meer overhouden dan met stilliggen.

    Ook het beeld van vrachten 2011. Die waren helemaal niet hoog, dat hebben we gewoon nodig.
    Maarje, in de binnenvaart doe je het nooit goed, een ander weet het altijd beter.

    En Bas heeft is je Hypo ineens 6 nullen lager ha, ha

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • Een hele goede stunt, Nu is de vraag is hij echt onder Griekse vlag gaan varen????????????

    Geplaatst door: Joske op
  • Leuk!!

    Geplaatst door: rhvdm op
  • Bas geweldig !
    Op een subtiele humorvolle manier de vinger op de zere plek leggen, namelijk de ongelijke behandeling door de banken.

    En ja als je in de binnenvaart je kop boven het maaiveld steekt word hij er meteen van af gehakt.

    Niets van aantrekken allemaal kinnesinne, zo wilden dat ze zelf zo’n stunt bedacht hadden.

    Geplaatst door: anton op
  • Als zelf een beetje humor niet kan voor collega’s is het wel heel triestig gesteld met de binnenvaart. Zoveel gefrustreerde mensen. Je zou als eigenaar van een nieuw jong schip straks schrik hebben om je schip achter te laten voor een weekend in Ijzendoorn of andere plaats. Want straks gaan “goeie”(lees jaloerse) ondernemers hem nog eigenhandig slopen.

    Geplaatst door: A. op
  • @IK, Dat zullen dan de gezonde ondernemers zijn hé!

    Geplaatst door: E. op
  • zowel het artikel ,bas en de reacties zielig en kinderachtig

    Geplaatst door: reus op
  • makkelijk lullen voor schippers die en kapiteins en matrozen op zo,n 135 mtr nog in dienst kunnen hebben

    Geplaatst door: ik op
  • Mooie stunt waarom iemand wel en iemand anders niet. Wij gaan al jaren naar Kokkari op vakantie en zal aan jullie denken als we iets drinken op de Square. Veel geluk Suc6

    Geplaatst door: Van Steen Thierry op
  • Ik was op de hoogte van de stunt voor hij in de krant hier kwam, en ik vind hem geweldig. Als elke ondernemer was zoals Bas betaalde iedereen vandaag weer zijn aflossing. Moest iedereen hier op de site niet zo liggen zeuren en zagen. Het lijkt hier wel of iedereen van een kleiner of ouder schip een goeie ondernemer is, en ééntje van een nieuwe grote per definitie een slechte ondernemer is.

    Geplaatst door: Fabian op
  • Helemaal mee eens Moon !!!

    Geplaatst door: E, op
  • Ik vind dit gewoon leuke humor,heel wat beter dan die domme reacties.Ik ken je niet Bas maar ga zo door.

    Geplaatst door: Dik op
  • Bas en Tamara, iedereen die jullie kent weet dat jullie keihard werken voor wat jullie hebben. Mensen die jullie kennen, mogen/liefhebben zijn zeer trots op jullie en laat de zielige zieltjes maar doorzeiken want dat is het enige waar ze goed in zijn… zeiken over anderen zonder naar zichzelf te kijken.. bah!

    Geplaatst door: Moon op
  • Prachtig gedaan mr Hoogendoorn.Een hele mooie stunt. Zonde dat er weer zoveel negatieve reactie uitbrengen.En daar aan zie je hoeveel jaloezie in de scheepvaart is.Ik heb niet al die reactie gelezen want ik vond dat er te veel zever in stond.niet te doen.Man man man erg hoor.Ik ken mr Hoogendoorn en ik moet zeggen dat hij zeker voor zijn zaak sta, dat kan je niet van alle schippers zeggen.

    Geplaatst door: Joske op
  • ik heb vorig jaar ook alles betaald maar vraag niet hoe en nu gaan we weer meer rente betalen over het krediet want de verliezen van griekenland die de bank heeft gemaakt kwijtschelding die moeten wij betalen blijf allemaal twee weken liggen dan is het probleem van slechte vrachten opgelost dat heb ik drie jaar geleden al gezegd een sukkelaar

    Geplaatst door: fred op
  • Het is te hopen dat hij niet bankiert bij de ING.
    Daar hebben ze een grote mond maar zonder staatssteun (ofwel ONZE BELASTINGCENTEN) waren ook zij al lang naar de kl*te geweest!

    Maar hoe dan ook, het is een mooie actie!

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Goed lezen blijft een kunst. De schipper zegt dat hij een tijdje niet heeft afgelost maar de afgelopen jaren alles netjes heeft betaald. Dat kan toch? Bijvoorbeeld zes maanden niet betalen en daarna een inhaalslag maken. Dan heb je per saldo de afgelopen jaren alles betaald.

    Geplaatst door: willem op
  • Leuk artikel Bas. Respect voor jouw en je onderneming. Nu maar hopen dat je collega’s de adviezen ter harte nemen!
    Veel geluk.

    Groeten Roel Ee….. ehh ik bedoel…..

    Geplaatst door: Gyros Zuflaki op
  • Marco, dit heeft niet altijd met het IQ te maken. Het probleem zit hem in het feit dat verschillende ondernemers onder ons, enorme risicovolle stappen hebben genomen,[dat heette destijds logische stappen] en nu toch wel een beetje kwijschelding zouden willen zoals de Grieken. Dhr Hoogendoorn maakt er een grapje van maar de situatie is wel ernstig genoeg, daar hij zijn aflossing [tijdelijk] moest stop zetten.

    Geplaatst door: johan op
  • Haha leuk gedaan door de hr Hoogendoorn,humor alleen jammer dat de schippers weer overduidelijk moeten laten merken hoe hoog het gemiddelde IQ is in de scheepvaart.

    Geplaatst door: Marco op
  • Ontgaat de humor jullie nu helemaal en kan er alleen maar gezeurd worden?

    Je kan ook op alle slakken zout leggen. Waarom moet je gelijk ernstige problemen hebben als je je aflossing even stilzet? In overleg met de bank kan je toch besluiten dat het voor de bedrijfsvoering even beter is, zonder dat de bank gelijk je schip te koop zet.

    Ik ken de dhr Hogendoorn als een hardwerkende ondernemer en het getuigt absoluut van moed om op deze wijze je persoonlijke situatie open en bloot op tafel te leggen.

    De negatieve reacties zeggen meer over de schrijvers zelf, jalouzie en afgunst ten top!

    Geplaatst door: Photoshopper op
  • wie zijn nu de oelewappers oelewapper?
    als je schrijft dat je goed gevaren hebt en geen aflossing betaald hebt , ik weet het niet hoor , maar dan gaat het toch niet goed ?
    snap dat er mensen zijn die een bepaalde tijd niet kunnen aflossen . Maar besef dan ook dat het dus niet zo goed is gegeaan , en zeg/schrijf niet dat het goed gaat.

    Geplaatst door: oelewapper? op
  • En maar weer zeiken hier… Heb die man verdorie zo z’n best gedaan op die foto, zitten jullie te zeiken over zijn betalingen. Lekker boeiend! Hoop dat de bank mij ook wat kwijtscheld, hoef ik minder af te lossen, kunnen jullie lekker over mij lopen zeiken…

    Geplaatst door: Stelletje oelewappers op
  • Griekse bevrachter,

    En binnenkort staat er op dit schip Manila en vele andere zullen volgen.

    Geplaatst door: Wen Jiabao op
  • Bij deze doe ik een oproep aan iedereen een positieve reactie te plaatsen op dit artikel!

    Het getuigt van moed om op deze wijze open kaart te spelen over je persoonlijke situatie, nota bene op een site waar je weet welke reacties je kunt verwachten.

    Ieder segment in de binnenvaart heeft zijn eigen specifieke problemen in de huidige markt. Als iedereen bereid zou zijn om op deze “ludieke” wijze zijn visie en bedrijfsfilosofie uit te dragen zouden we miscchien nog eens “met zijn allen” deze branche kunnen ontwikkelen tot een geloofwaardige vervoerspartner welke floreert.

    Mensen sta open voor de dialoog en verenig u, jullie zijn meer verbonden met elkaar dan men denkt.

    Geplaatst door: Optimist op
  • het druipt weer van jalouzie en afgunst. Als iemand zijn zaken redelijk voor elkaar heeft wordt hij met man en macht de grond in geboord. Ik ken de heer Hoogendoorn als zijnde een zeer capabele ondernemer die staat voor zijn werk.
    Menig ander zou daar eens een voorbeeld aan kunnen nemen i.p.v. zulke domme reacties te plaatsen.

    Geplaatst door: griekse bevrachter op
  • Kijk BELG door mensen zoals jij gaat het zo lekker in de binnenvaart!

    Geplaatst door: kapitein op
  • Hoewel Hoogendoorn wel last heeft van de crisis en zijn aflossing ook een poosje heeft stilgestaan, vindt hij dat hijzelf niet ernstig in problemen is. ‘Ik heb echt geen strop om mijn nek. Ik heb de afgelopen jaren alles keurig kunnen betalen.

    Blijkbaar niet anders had je aflossing niet stilgestaan. afschrijving gaat door.

    Geplaatst door: henk op
  • aan 6.75 naar Ensdorf kan ik wel varen met huidige gasolieprijzen ,kan ook aan jullie ligge hé die hier commentaar opgeven he .mag ik nog zelf 8 dagen mee bezig zijn maar we doen dat meestal sneller . sorry mag ook maar 14 uur maar doe er wel meer maar zeker ni dag en nacht .

    Geplaatst door: belg op
  • ik vind deze krant soms bijna net zo dom als mijn colega`s die rond dobberen! damm lees je verhaal eens na voor je wat afdrukt!staar super dom zn verhaal met 2 kanten. ook al heeft waarschijnlijk de schipper dit ook zo wel verteld.eene moment ik kan het niet betalen mn rente en aflossing maar andere moment.. vast in de tussentijd een reis aangenomen voor 6,75 naar ennsdorf…. ik kan alles weer betalen hoor!!

    Geplaatst door: ikke op
  • ik vind hem geweldig , mooie stunt
    nu noch maar afwachten of de banken ook goeie humor belonen

    Geplaatst door: fixutmaris op
  • Ik vaar me he schompes en heb alles kunnen betalen… behalve je aflossing wat toch wel het belangerijkste is! en als je je het schompes vaart zal dat toch wel niet het probleem zijn, of toch te weinig vracht? Laten we even terzeide over het aantal vaaruren per dag en bemanning die je aan boord heb.

    Dat zeggen nou al die grote nieuwe met mij gaat het financieel goed, maar ondertussen al jaren geen aflossing en soms geen rente ook betaald.

    Geplaatst door: kapitein op
  • Hoogendoorn zegt dat zijn aflossing een tijdje stil heeft gestaan en dat hij toch alles keurig heeft kunnen betalen,,,,,,,,????????

    Geplaatst door: leenboerenbank op
  • Dit is denk ik een echte ondernemer. Bezit een prachtig schip, een mooi huis en een leuke auto. En is pas tien jaar bezig. En geen strop om z`n nek. Voor wie vaar jij?

    Geplaatst door: Guus Geluk op

Reageer