Mts Lazio met stuurhuis tegen Botlekbrug

De binnenvaarttanker Lazio is maandagochtend rond 5 uur tegen de Botlekbrug in Rotterdam gevaren.Het stuurhuis van het 110-meterschip werd bij de aanvaring volledig vernield.

Stuurhut Lazio afgevaren

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (33)

  • heb een beetje respect voor de vrouwen.ikvaar dag en nacht met mijn vrouw en we lossen mekaar gewoon af mist donker of zon mijn vrouw vaart altijd ,en ik weet zeker dat ze niet de enigste is ,alleen wij mannen willen graag laren weten dat we het kunnen . en de vrouwen doen het gewoon zonder er stoer over te praten

    Geplaatst door: p op
  • @sjaakie,

    Net als schrijven met hoofdletters, komma’s en punten, toch?

    Vr groet

    Geplaatst door: hans op
  • zo dat ziet er niet goed uit moeilijk he varen

    Geplaatst door: sjaakie op
  • Heej Karin.

    Was een geintje he maar dat had je wel door.
    Vaar ze en rrrrrrrrrrustg aan .

    Gr

    Geplaatst door: Joep op
  • Hey internetverslaafde, Zeker het eerste stukje niet goed gelezen?? en het tweede duidelijk niet begrepen (was cynisch bedoeld)Dus voor jou nu even klip en klaar: Ik animeer niet en vaar gewoon. Zo duidelijk??

    @Joep sorry maar nee(wel bedankt voor het aanbod streelt mijn ego)

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • @internet verslaafde: volgens mij ontgaat jou het een en ander.

    Geplaatst door: PieterW op
  • Geacht mvr Hulsebos met uw opmerking overbrugwachters die de brug niet willen openen berust niet op waarheid. Als men de brug aanroept en om eenopening vraagt dan word hij gewoon geopend, maar hiervoor kan wel enig gedult gevraagd worden. Maar dat schort er nog wel eens aan en gaat men lieverd direct onder de brug door dan ff te moeten wachten tot de brug opent .

    Geplaatst door: Lex op
  • @ Iedereen

    De binnenvaartsector laat op deze website niet echt haar professionaliteit zien. Veel negatieve, kwetsende en grove opmerkingen.

    Onbekend maakt onbemind geldt zeer zeker voor de binnenvaart. Maar op deze manier zal men onbemind blijven. Men straalt geen professionaliteit, meeleven en zelfreflectie uit.

    Als ik het plat mag zeggen; op deze site wordt iets of iemand altijd wel afgezeken.
    En nee, dit geldt niet voor iedereen.

    Groeten

    Geplaatst door: Publiek op
  • Hoi Karin.

    Gaan we nu ook een avondje uit?

    hihi.

    Gr Joep

    Geplaatst door: Joep op
  • Gelukkig worden de bruggen meer mis dan raak gevaren. ( en dit bedoel ik niet cynisch!!) Het gaat wel eens net mis of net goed, t’is maar hoe je er tegenaan kijkt. @Joep & @Pieter bedankt.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Zonder enige vorm of spoor van sarcasme en/of cynisme, @tankerman, maar het inhoudelijke deel is dát deel waar ik overduidelijk aangeef dat er niet zo denigrerend gedaan moet worden over de vaar – en stuurmanskunst van “de vrouw”. Menig mannelijk schipper heeft z’n bezit al op de wal gezet, de sluisdeur(-en)geramd, de hoogte v.d. brug bij Zwijndrecht verkeerd ingeschat waardoor de containers in t water terecht kwamen, zich vergist in de doorvaarthoogte van de Erasmusbrug in Rotterdam, de verkeerde opening koos in Zwijndrecht etc etc..En nu maakt een vrouw en inschattingsfout en de hele wereld buitelt over haar heen…Nu duidelijk..?

    Geplaatst door: Walter. Brielle op
  • Dit is een openbare site,iedereen mag hier schrijven.Dus ook mensen die niets met de binnenvaartwereld te maken hebben en alleen maar willen provoceren.
    Nou,deze mensen hebben op deze site altijd prijs.
    Die zitten nu te grijnzen van: o,o,wat heb ik weer beet.
    Die schandalige reacties moeten we gewoon negeren.

    Schandalige of grievende reacties worden trouwens op elke openbare site geschreven,dus er is niets nieuws onder de zon.

    Geplaatst door: Dirk, Societas op
  • @Tankerman: Walter maakt toch echt duidelijk dat er geen enkele reden is om te veronderstellen dat vrouwen niet kunnen sturen. Zelfs zonder kopschroef.

    Geplaatst door: PieterW op
  • @Walter. Brielle : Welk deel van uw inhoudelijke betoog ging dan over deze zaak?
    Ik kon hem niet opmerken….

    Geplaatst door: Tankerman op
  • @Schipper : Dat heb ik ze al een paar keer per mail geadviseerd evenals een aantal andere punten ter voorkoming van dit soort praat maar helaas blijkt dat de redactie het hier allemaal beter weet en gebeurt er niets…. Zelfs geen normaal antwoord!

    Wat betreft deze schade is het gelukkig te noemen dat iedereen er zo van af gekomen is.
    Het had tenslotte allemaal heel anders af kunnen lopen.

    En voor de mensen welke het allemaal beter kunnen of denken dat mannen het beter hadden gedaan dan een vrouw, Wie zijn jullie? Jullie die NOOIT fouten maken, kom me dat leren!

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Wat “oude stempel”‘ betreft: dat was de tijd dat de 2-ling sluizen in Sambeek en Belfeld nog niet bestonden en aanmelden tbv schutten alleen nog maar persoonlijk bij de sluiswachters kon/moest,hetgeen soms betekende dat je in de bocht bij Steijl al voor anker ging en vervolgens al wrikkend naar de sluis moest.En kwam je dan eindelijk terug aan boord werd gevraagd waar je gebleven was..:was zeker 1.5 uur weg geweest! 🙂 De tijd dat je,om de wachttijd van soms 2 a 3 dagen te doden, elkaar hielp met raad en daad,bij elkaar op de koffie ging en te smullen van ’t laatste nieuws en roddels wat via de parlevinker aan boord kwam,door te nemen.Dié tijd…

    Geplaatst door: Walter. Brielle op
  • Lees met stijgende verbazing de reactie’s,de discussie hier.Ben v.d. oude stempel waarschijnlijk maar stam nog uit de tijd dat spitsen en kempenaars “bemand” werden door schipper en z’n vrouw die er haar handen niet voor omdraaide om a.h. roer te staan(zo’n groot rad en niet de knoppies van nu),aan te meren, houten luiken open leggen etc etc.Zelfs de grotere sleepschepen hadden hooguit nog een manusje-van-alles als matroos aan boord.En dat alles zonder een op een electronica winkel lijkende stuurhut. Dus (en dit geldt voor bep. inzenders hier..)een beetje meer respect en minder hautain…En spijker uw nederlands in woord en geschrift eens bij…Komt uw betoog sterker en misschien iéts inhoudelijker over..

    Geplaatst door: Walter. Brielle op
  • @Redactie

    Wordt het niet eens tijd dat u alleen geregistreerde gebruikers toe laat.
    Mocht u een reactie weghalen of het artikel update, maak dit dan kenbaar.
    Vermeld iets van reactie ongeoorloofd weg gejorist door redactie of ingeval van artikel update datum en tijd vermelding.
    Er zijn legio voorbeeld site waar dit wordt toegepast: tweakers.net, Geenstijl.nl, Fok.nl

    Geplaatst door: SoepStengel op
  • Heej internetverslaafde.

    Wat moet je geweldig jaloers zijn. Een vrouw die met een spannend pakje op schoot zit bij de schipper poehee.
    Kom op we leven in 2011 het niveau van de varens vrouw is oke. Vroeger stond de vrouw altijd aan het roer vooral met dikke wind en stond er voorop een of ander mannetje interessant te wijzen met vingers handen. Die vrouwen wisten echt wel wat ze deden. Nu zijn er legio pk’s aanwezig en ach gut nu staat er EEN keer een vrouw aan het roer en nu ligt het aan het dat er iemand staat die toevallig 2 verdikkingen heeft en een ander soort van 20 cm!!
    Pfff, vrouwen respect voor jullie xxx

    Geplaatst door: Joep Hendriks op
  • De meisjes hier zouden zich niet zo op moeten laten fokken. Als ik Martin mag geloven, durf ik te wedden dat er meer mannen dan vrouwen zijn, die hun stuurhuis eraf varen. Het zijn maar een paar glasplaatjes en wat aluminium strip, dus om daar nu zo dramatisch over te doen? Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Het is al lang mooi dat mevrouw het overleefd heeft.
    (@Karin: ik ben jaloers op jouw kapitein)

    Geplaatst door: PieterW op
  • Of het nu mannen of vrouwen zijn,dat doet hier niet ter zake.Ook niet tankers of droge lading.Maar het valt mij wel op,dat er gruwelijk veel stuurhutten er af kegelen! Zo ook,in de mist,het meest moderne instrumentaria aan boord,en dan nog gaat het vaak fout! Er staat een peilschaal voor en na de brug,marifoon kan nochmaals om de hoogte gevraagd worden,tja wat kan je noch meer doen.Oja zelf de hoogte van je schip weten ,ook niet onbelangrijk ! En als het hard waait,in combinatie van hoogwater is deze brug erg laag.Dat zal deze schipperse,wel inmiddels duidelijk zijn ! Jammer dat je het zo moet leren! Wenst de bemanning van deze tanker,veel sterkte !

    Geplaatst door: Martin op
  • Oh ja, ik weet al wat mijn bijdrage is. Ik zit namelijk mooi te wezen in de stuurhut en animeer de kapitein. Maar nu dwalen we af van het onderwerp.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Hey internetverslaafde, mijn bijdrage is van belang maar jouw naam zeker niet of ken je me soms persoonlijk? Dan zou het je zeker sieren als je, je eigen naam gebruikt.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Hallo redactie,

    misschien word het eens tijd dat alleen geregistreerde gebruikers hun reactie kunnen plaatsen.
    Dit ter voorkoming van nuttelose reacties van mensen die niks beters te doen hebben en maar wat in de ruimte schreeuwen (schrijven).

    Geplaatst door: Schipper op
  • Een aantal personen die hier een berichtje plaatsen weten waarschijnlijk niet eens waar de Botlekbrug ligt. Ik verbaas mij steeds weer over het niveau van de personen die hier berichtjes plaatsen. Als een buitenstaander deze berichten leest krijg hij wel een heel apart beeld van de binnenvaart, namelijk dat het maar een stelletje aso’s zijn. In de praktijk valt het reuze mee.Het is net als in een voetbalstadion, alleen de paar herrieschoppers vallen op!

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Gelukkig wordt de Nederlandse schipperse toch nog boven het Mannelijk Oosteuropese mansvolk gesteld, hehe daar zaten wij als varende vrouwen nou echt op te wachten. En Toontje ik denk dat jouw ex-vrouw precies weet wat 20 cm voorstelt alleen dat die van jou geen 20 cm is en dus niets voorstelt. Karin ben het helemaal met je eens! En Anné ook jij hebt helemaal gelijk, er zijn idd brugwachters waarbij het teveel moeite lijkt om de brug te openen . Gelukkig is er niets ernstig met deze schipperse gebeurt,het had ook heel anders kunnen aflopen. ( sorry kan het niet laten , zoals zoveel MANNEN al weten hahaha)
    Vaar ze iedereen en hou hem droog!!!!!

    Geplaatst door: Diana Hulzebos op
  • Heren nog even voor de goede orde. Procentueel gezien maken wij dus minder brokken en voor de redactie, wilt u de beledigingen aan het adres van vrouwen verwijderen??!! Alle andere beledigingen worden nl. ook altijd verwijderd.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Aan de redactie van de schuttevaersite.

    Zou het mogelijk zijn dat de geplaatste reacties alleen vermeld kunnen worden met voledige naam van degene die de reactie plaatst.

    Anders deze mogelijkheid maar schrappen.

    Er ook andere mensen die niet in de binnenvaart werkzaam zijn die deze reacties lezen en krijgen mijns inzien toch een bepaald idee hoe het in de binnenvaart eraan toegaat.

    Dat wij schippers maar een zwakbegaafd volkje zijn zowel in woord als in geschrift.

    Geplaatst door: Marten Kombrink op
  • Weet Toontje zelf wel wat 20 cm is?? Bedoel je geen 20mm. Vrouwen doen het prima in de binnenvaart. En p.s heren gebruik eens jullie volledige naam. Ik word hier zo moe van.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Op de eerste plaats sterkte voor de mevrouw van de Lazio. Het kan ons allemaal overkomen. En inderdaad gezien de reacties schaam ik mij wel eens dat ik deel uitmaak van deze beroepsgroep.
    M.b.t. de brugwachters van de Botlekbrug wil ik graag even kwijt dat er een aantal zeer goede brugwachters zijn. Die op de een uitstekende manier de situatie weten in te schatten. Het valt mij op dat er echter 1 brugwachter is die het nooit kan nalaten om te vragen of het wel nodig is een brugopening. Alsof je het voor de lol doet. Ben je echter gevoelig voor deze vraagstelling dan kun je een onnodig risico nemen. Niet uitgesloten dat dit nu ook is gebeurd.
    Anné

    Geplaatst door: Anné Middendorp op
  • Wat een verschrikkelijk laag niveau hier! Tjongejonge wat een lol omdat het nu een keer veroorzaakt is door een vrouw. Al die tientallen keren dit jaar werden door een man veroorzaakt, so what? Deze dingen gebeuren helaas.
    Mevrouw van de Lazio; veel sterkte!

    Geplaatst door: Rose op
  • Aan alle zwakzinnige op deze site
    Ik hoop dat jullie eens kramp in jullie vingers krijgen met jullie leedvermaak.
    Denk alleen maar eens aan het moment waarop het jezelf eens zal overkomen.
    En toontje je opmerking van de grote gaat vast over het aantal procent dat er onder je hersenpan zit.
    Ik vind de minachting in de richting van vrouwen die aan het roer staan beneden alle peil
    en vindt dat deze vakbekwamer zijn dan de meeste oost europeese schippers .
    Gelukkig heft ze het er tamelijk goed vanaf gebracht.
    Lazio veel sterkte

    Geplaatst door: m op
  • Ik vind dit een groffe belediging voor die vrouw omdat dit nu een vrouw overkomt. Als het een man was overkomen dan hadden ze allemaal staan heulen mat het slachtoffer (MAN) . Mevrouw veel sterkte toegewenst.

    Geplaatst door: Klaas Veldman op

Reageer

Mts Lazio met stuurhuis tegen Botlekbrug | Schuttevaer.nl

Mts Lazio met stuurhuis tegen Botlekbrug

De binnenvaarttanker Lazio is maandagochtend rond 5 uur tegen de Botlekbrug in Rotterdam gevaren.Het stuurhuis van het 110-meterschip werd bij de aanvaring volledig vernield.

Stuurhut Lazio afgevaren

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (33)

  • heb een beetje respect voor de vrouwen.ikvaar dag en nacht met mijn vrouw en we lossen mekaar gewoon af mist donker of zon mijn vrouw vaart altijd ,en ik weet zeker dat ze niet de enigste is ,alleen wij mannen willen graag laren weten dat we het kunnen . en de vrouwen doen het gewoon zonder er stoer over te praten

    Geplaatst door: p op
  • @sjaakie,

    Net als schrijven met hoofdletters, komma’s en punten, toch?

    Vr groet

    Geplaatst door: hans op
  • zo dat ziet er niet goed uit moeilijk he varen

    Geplaatst door: sjaakie op
  • Heej Karin.

    Was een geintje he maar dat had je wel door.
    Vaar ze en rrrrrrrrrrustg aan .

    Gr

    Geplaatst door: Joep op
  • Hey internetverslaafde, Zeker het eerste stukje niet goed gelezen?? en het tweede duidelijk niet begrepen (was cynisch bedoeld)Dus voor jou nu even klip en klaar: Ik animeer niet en vaar gewoon. Zo duidelijk??

    @Joep sorry maar nee(wel bedankt voor het aanbod streelt mijn ego)

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • @internet verslaafde: volgens mij ontgaat jou het een en ander.

    Geplaatst door: PieterW op
  • Geacht mvr Hulsebos met uw opmerking overbrugwachters die de brug niet willen openen berust niet op waarheid. Als men de brug aanroept en om eenopening vraagt dan word hij gewoon geopend, maar hiervoor kan wel enig gedult gevraagd worden. Maar dat schort er nog wel eens aan en gaat men lieverd direct onder de brug door dan ff te moeten wachten tot de brug opent .

    Geplaatst door: Lex op
  • @ Iedereen

    De binnenvaartsector laat op deze website niet echt haar professionaliteit zien. Veel negatieve, kwetsende en grove opmerkingen.

    Onbekend maakt onbemind geldt zeer zeker voor de binnenvaart. Maar op deze manier zal men onbemind blijven. Men straalt geen professionaliteit, meeleven en zelfreflectie uit.

    Als ik het plat mag zeggen; op deze site wordt iets of iemand altijd wel afgezeken.
    En nee, dit geldt niet voor iedereen.

    Groeten

    Geplaatst door: Publiek op
  • Hoi Karin.

    Gaan we nu ook een avondje uit?

    hihi.

    Gr Joep

    Geplaatst door: Joep op
  • Gelukkig worden de bruggen meer mis dan raak gevaren. ( en dit bedoel ik niet cynisch!!) Het gaat wel eens net mis of net goed, t’is maar hoe je er tegenaan kijkt. @Joep & @Pieter bedankt.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Zonder enige vorm of spoor van sarcasme en/of cynisme, @tankerman, maar het inhoudelijke deel is dát deel waar ik overduidelijk aangeef dat er niet zo denigrerend gedaan moet worden over de vaar – en stuurmanskunst van “de vrouw”. Menig mannelijk schipper heeft z’n bezit al op de wal gezet, de sluisdeur(-en)geramd, de hoogte v.d. brug bij Zwijndrecht verkeerd ingeschat waardoor de containers in t water terecht kwamen, zich vergist in de doorvaarthoogte van de Erasmusbrug in Rotterdam, de verkeerde opening koos in Zwijndrecht etc etc..En nu maakt een vrouw en inschattingsfout en de hele wereld buitelt over haar heen…Nu duidelijk..?

    Geplaatst door: Walter. Brielle op
  • Dit is een openbare site,iedereen mag hier schrijven.Dus ook mensen die niets met de binnenvaartwereld te maken hebben en alleen maar willen provoceren.
    Nou,deze mensen hebben op deze site altijd prijs.
    Die zitten nu te grijnzen van: o,o,wat heb ik weer beet.
    Die schandalige reacties moeten we gewoon negeren.

    Schandalige of grievende reacties worden trouwens op elke openbare site geschreven,dus er is niets nieuws onder de zon.

    Geplaatst door: Dirk, Societas op
  • @Tankerman: Walter maakt toch echt duidelijk dat er geen enkele reden is om te veronderstellen dat vrouwen niet kunnen sturen. Zelfs zonder kopschroef.

    Geplaatst door: PieterW op
  • @Walter. Brielle : Welk deel van uw inhoudelijke betoog ging dan over deze zaak?
    Ik kon hem niet opmerken….

    Geplaatst door: Tankerman op
  • @Schipper : Dat heb ik ze al een paar keer per mail geadviseerd evenals een aantal andere punten ter voorkoming van dit soort praat maar helaas blijkt dat de redactie het hier allemaal beter weet en gebeurt er niets…. Zelfs geen normaal antwoord!

    Wat betreft deze schade is het gelukkig te noemen dat iedereen er zo van af gekomen is.
    Het had tenslotte allemaal heel anders af kunnen lopen.

    En voor de mensen welke het allemaal beter kunnen of denken dat mannen het beter hadden gedaan dan een vrouw, Wie zijn jullie? Jullie die NOOIT fouten maken, kom me dat leren!

    Geplaatst door: Tankerman op
  • Wat “oude stempel”‘ betreft: dat was de tijd dat de 2-ling sluizen in Sambeek en Belfeld nog niet bestonden en aanmelden tbv schutten alleen nog maar persoonlijk bij de sluiswachters kon/moest,hetgeen soms betekende dat je in de bocht bij Steijl al voor anker ging en vervolgens al wrikkend naar de sluis moest.En kwam je dan eindelijk terug aan boord werd gevraagd waar je gebleven was..:was zeker 1.5 uur weg geweest! 🙂 De tijd dat je,om de wachttijd van soms 2 a 3 dagen te doden, elkaar hielp met raad en daad,bij elkaar op de koffie ging en te smullen van ’t laatste nieuws en roddels wat via de parlevinker aan boord kwam,door te nemen.Dié tijd…

    Geplaatst door: Walter. Brielle op
  • Lees met stijgende verbazing de reactie’s,de discussie hier.Ben v.d. oude stempel waarschijnlijk maar stam nog uit de tijd dat spitsen en kempenaars “bemand” werden door schipper en z’n vrouw die er haar handen niet voor omdraaide om a.h. roer te staan(zo’n groot rad en niet de knoppies van nu),aan te meren, houten luiken open leggen etc etc.Zelfs de grotere sleepschepen hadden hooguit nog een manusje-van-alles als matroos aan boord.En dat alles zonder een op een electronica winkel lijkende stuurhut. Dus (en dit geldt voor bep. inzenders hier..)een beetje meer respect en minder hautain…En spijker uw nederlands in woord en geschrift eens bij…Komt uw betoog sterker en misschien iéts inhoudelijker over..

    Geplaatst door: Walter. Brielle op
  • @Redactie

    Wordt het niet eens tijd dat u alleen geregistreerde gebruikers toe laat.
    Mocht u een reactie weghalen of het artikel update, maak dit dan kenbaar.
    Vermeld iets van reactie ongeoorloofd weg gejorist door redactie of ingeval van artikel update datum en tijd vermelding.
    Er zijn legio voorbeeld site waar dit wordt toegepast: tweakers.net, Geenstijl.nl, Fok.nl

    Geplaatst door: SoepStengel op
  • Heej internetverslaafde.

    Wat moet je geweldig jaloers zijn. Een vrouw die met een spannend pakje op schoot zit bij de schipper poehee.
    Kom op we leven in 2011 het niveau van de varens vrouw is oke. Vroeger stond de vrouw altijd aan het roer vooral met dikke wind en stond er voorop een of ander mannetje interessant te wijzen met vingers handen. Die vrouwen wisten echt wel wat ze deden. Nu zijn er legio pk’s aanwezig en ach gut nu staat er EEN keer een vrouw aan het roer en nu ligt het aan het dat er iemand staat die toevallig 2 verdikkingen heeft en een ander soort van 20 cm!!
    Pfff, vrouwen respect voor jullie xxx

    Geplaatst door: Joep Hendriks op
  • De meisjes hier zouden zich niet zo op moeten laten fokken. Als ik Martin mag geloven, durf ik te wedden dat er meer mannen dan vrouwen zijn, die hun stuurhuis eraf varen. Het zijn maar een paar glasplaatjes en wat aluminium strip, dus om daar nu zo dramatisch over te doen? Waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Het is al lang mooi dat mevrouw het overleefd heeft.
    (@Karin: ik ben jaloers op jouw kapitein)

    Geplaatst door: PieterW op
  • Of het nu mannen of vrouwen zijn,dat doet hier niet ter zake.Ook niet tankers of droge lading.Maar het valt mij wel op,dat er gruwelijk veel stuurhutten er af kegelen! Zo ook,in de mist,het meest moderne instrumentaria aan boord,en dan nog gaat het vaak fout! Er staat een peilschaal voor en na de brug,marifoon kan nochmaals om de hoogte gevraagd worden,tja wat kan je noch meer doen.Oja zelf de hoogte van je schip weten ,ook niet onbelangrijk ! En als het hard waait,in combinatie van hoogwater is deze brug erg laag.Dat zal deze schipperse,wel inmiddels duidelijk zijn ! Jammer dat je het zo moet leren! Wenst de bemanning van deze tanker,veel sterkte !

    Geplaatst door: Martin op
  • Oh ja, ik weet al wat mijn bijdrage is. Ik zit namelijk mooi te wezen in de stuurhut en animeer de kapitein. Maar nu dwalen we af van het onderwerp.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Hey internetverslaafde, mijn bijdrage is van belang maar jouw naam zeker niet of ken je me soms persoonlijk? Dan zou het je zeker sieren als je, je eigen naam gebruikt.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Hallo redactie,

    misschien word het eens tijd dat alleen geregistreerde gebruikers hun reactie kunnen plaatsen.
    Dit ter voorkoming van nuttelose reacties van mensen die niks beters te doen hebben en maar wat in de ruimte schreeuwen (schrijven).

    Geplaatst door: Schipper op
  • Een aantal personen die hier een berichtje plaatsen weten waarschijnlijk niet eens waar de Botlekbrug ligt. Ik verbaas mij steeds weer over het niveau van de personen die hier berichtjes plaatsen. Als een buitenstaander deze berichten leest krijg hij wel een heel apart beeld van de binnenvaart, namelijk dat het maar een stelletje aso’s zijn. In de praktijk valt het reuze mee.Het is net als in een voetbalstadion, alleen de paar herrieschoppers vallen op!

    Geplaatst door: pbvancampen op
  • Gelukkig wordt de Nederlandse schipperse toch nog boven het Mannelijk Oosteuropese mansvolk gesteld, hehe daar zaten wij als varende vrouwen nou echt op te wachten. En Toontje ik denk dat jouw ex-vrouw precies weet wat 20 cm voorstelt alleen dat die van jou geen 20 cm is en dus niets voorstelt. Karin ben het helemaal met je eens! En Anné ook jij hebt helemaal gelijk, er zijn idd brugwachters waarbij het teveel moeite lijkt om de brug te openen . Gelukkig is er niets ernstig met deze schipperse gebeurt,het had ook heel anders kunnen aflopen. ( sorry kan het niet laten , zoals zoveel MANNEN al weten hahaha)
    Vaar ze iedereen en hou hem droog!!!!!

    Geplaatst door: Diana Hulzebos op
  • Heren nog even voor de goede orde. Procentueel gezien maken wij dus minder brokken en voor de redactie, wilt u de beledigingen aan het adres van vrouwen verwijderen??!! Alle andere beledigingen worden nl. ook altijd verwijderd.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Aan de redactie van de schuttevaersite.

    Zou het mogelijk zijn dat de geplaatste reacties alleen vermeld kunnen worden met voledige naam van degene die de reactie plaatst.

    Anders deze mogelijkheid maar schrappen.

    Er ook andere mensen die niet in de binnenvaart werkzaam zijn die deze reacties lezen en krijgen mijns inzien toch een bepaald idee hoe het in de binnenvaart eraan toegaat.

    Dat wij schippers maar een zwakbegaafd volkje zijn zowel in woord als in geschrift.

    Geplaatst door: Marten Kombrink op
  • Weet Toontje zelf wel wat 20 cm is?? Bedoel je geen 20mm. Vrouwen doen het prima in de binnenvaart. En p.s heren gebruik eens jullie volledige naam. Ik word hier zo moe van.

    Geplaatst door: Karin Lusink op
  • Op de eerste plaats sterkte voor de mevrouw van de Lazio. Het kan ons allemaal overkomen. En inderdaad gezien de reacties schaam ik mij wel eens dat ik deel uitmaak van deze beroepsgroep.
    M.b.t. de brugwachters van de Botlekbrug wil ik graag even kwijt dat er een aantal zeer goede brugwachters zijn. Die op de een uitstekende manier de situatie weten in te schatten. Het valt mij op dat er echter 1 brugwachter is die het nooit kan nalaten om te vragen of het wel nodig is een brugopening. Alsof je het voor de lol doet. Ben je echter gevoelig voor deze vraagstelling dan kun je een onnodig risico nemen. Niet uitgesloten dat dit nu ook is gebeurd.
    Anné

    Geplaatst door: Anné Middendorp op
  • Wat een verschrikkelijk laag niveau hier! Tjongejonge wat een lol omdat het nu een keer veroorzaakt is door een vrouw. Al die tientallen keren dit jaar werden door een man veroorzaakt, so what? Deze dingen gebeuren helaas.
    Mevrouw van de Lazio; veel sterkte!

    Geplaatst door: Rose op
  • Aan alle zwakzinnige op deze site
    Ik hoop dat jullie eens kramp in jullie vingers krijgen met jullie leedvermaak.
    Denk alleen maar eens aan het moment waarop het jezelf eens zal overkomen.
    En toontje je opmerking van de grote gaat vast over het aantal procent dat er onder je hersenpan zit.
    Ik vind de minachting in de richting van vrouwen die aan het roer staan beneden alle peil
    en vindt dat deze vakbekwamer zijn dan de meeste oost europeese schippers .
    Gelukkig heft ze het er tamelijk goed vanaf gebracht.
    Lazio veel sterkte

    Geplaatst door: m op
  • Ik vind dit een groffe belediging voor die vrouw omdat dit nu een vrouw overkomt. Als het een man was overkomen dan hadden ze allemaal staan heulen mat het slachtoffer (MAN) . Mevrouw veel sterkte toegewenst.

    Geplaatst door: Klaas Veldman op

Reageer