EVT krijgt niet meer aanlegtijd aan veerkades Harlingen en Terschelling

Toegeven aan de eisen van Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) door de Staat der Nederlanden om meer aanlegtijd in de veerhavens van Harlingen en Terschelling te krijgen, kan leiden tot maatschappelijke onrust. Dat zei de rechtbank van Den Haag maandagmiddag in het vonnis in kort geding in de zaak tussen EVT en het ministerie van Milieu en Infrastructuur.

evt

EVT eiste van de Staat dat de zogenoemde venstertijden gehalveerd worden en er een streep wordt gezet door de havenbenadering. Pas dan is het voor EVT mogelijk om naast de afvaarten van Rederij Doeksen een frequente dienstregeling uit te voeren van vijf tot zes afvaarten per dag met een veerboot en een nog aan te schaffen snelboot tussen Harlingen en Terschelling.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

EVT krijgt niet meer aanlegtijd aan veerkades Harlingen en Terschelling | Schuttevaer.nl

EVT krijgt niet meer aanlegtijd aan veerkades Harlingen en Terschelling

Toegeven aan de eisen van Eigen Veerdienst Terschelling (EVT) door de Staat der Nederlanden om meer aanlegtijd in de veerhavens van Harlingen en Terschelling te krijgen, kan leiden tot maatschappelijke onrust. Dat zei de rechtbank van Den Haag maandagmiddag in het vonnis in kort geding in de zaak tussen EVT en het ministerie van Milieu en Infrastructuur.

evt

EVT eiste van de Staat dat de zogenoemde venstertijden gehalveerd worden en er een streep wordt gezet door de havenbenadering. Pas dan is het voor EVT mogelijk om naast de afvaarten van Rederij Doeksen een frequente dienstregeling uit te voeren van vijf tot zes afvaarten per dag met een veerboot en een nog aan te schaffen snelboot tussen Harlingen en Terschelling.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer