Cursus bonden financieel inzicht

Binnenvaartbelangenorganisaties Kantoor Binnenvaart en CBRB gaan samen een cursus bedrijfseconomisch en financieel inzicht voor de leden organiseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • J van Leiden,

    Jantje van Leiden ?
    Het is “dit terzijde” ipv “dat terzijde”
    Als u kritiek heeft op iemand anders zijn taal of schrijfstijl dan moet u zorgen voor correct taal en schrijfgebruik.
    Verder ben ik het roerend met Falco en Maria eens want als onze bonden niets zinnigs voor deze crisis kunnen bedenken,dat ze aub hun onzinnige ideeën voor zichzelf houden.
    Fijne dag verder allemaal.

    Geplaatst door: Jantina op
  • Wat nieuwe cursus? De nieuwelingen onder ons hebben toch een ondernemersdiploma moeten halen?
    Wat hebben die geleerd? Ik heb het al meer gezegd, de bank is op de stoel van de ondernemer gaan zitten.Ik heb mijn bank in 2007 al gewaarschuwd dat het verkeerd zou aflopen.Toen zei men glashard dat dat aan mijn leeftijd lag.Ik heb toen geantwoord, gaan we op die toer, waarop hij inbond.Hij zei me dat de nieuwbouw steeds meer waart werd en de onze steeds minder.
    Ik heb hem gezegd dat die nieuwbouw ballon binnen niet al te lange tijd zou klappen.En dat hij dan nog wel eens aan mijn leeftijd zou terug denken.
    Als ik naar de leeftijd kijk van diegene die het bij de banken voor het zeggen hebben kom ik uit bij de mensen die bij de pabo voor de klas staan. U hebt allemaal kunnen horen dat het rekennivo van de leerlingen, onderwijzer te laag is en die leeftijd zit op de bank en heeft de touwtjes in handen.De bevrachter rekent gewoon voor hoelang je er over doet, wat je voor gasolie verbruikt – provisie heb je zoveel per dag over. Zelf meegemaakt van de week.De grootste fout is dat vele $ en € tekens in hun ogen hebben. Ook de banken en de aandeelhouders.En bij ons zijn er veel die leven om te werken, ga eens werken om te leven.En wat de bonden aangaat, Waarom lopen die achter de iedeeën van de binnenvaartambassadeur aan? Ieder wil zich erweer mee bemoeien, maar niemand wil zich erin verdiepen waarom het zover is gekomen,wie zijn verplichtingen niet nakomt, gaat tegen de kant. Nu vaart alles verplicht, door de bank, door. Dat is cocurentie vervalsing cq een economies dilict. En dat intereseerd de NMA geen zak.Het eerste is met het vingertje naar de schipper wijzen.Maria ik ben het met je eens allen de inhalerigheid van de fiscus houd het tegen anders voer ik zo naar Schravendeel of Haarlem.

    Geplaatst door: johan d op
  • @X is toch erg treurig…..?! Maar wat kan je dan toch nog bedenken Volgens mij kan dat alleen met “omkopen” en dan is het ineens NOOIT genoeg?!
    Zulke ondernemers zijn het dan?!

    Geplaatst door: Maria op
  • Maria, ik heb enkele maanden geleden op dit forum zelf een opiniepeiling gedaan en kreeg welgeteld 2 reacties.
    Het is echter teleurstellend dat de bonden zelf geen enkele moeite doen terwijl ze weten wat er aan de hand is.
    Zolang de binnenvaart zich niet richt tot één enkele vereniging waar men luisterd naar mensen die aktief ondernemer zijn komt er voorlopig niks van terecht.

    Geplaatst door: X op
  • @X Wat moet en kan er nog bedacht worden
    De schippers vinden het allemaal wel goed
    Want al zou er maar een kwart van de schippers het niets vinden zou er voldoende draagkracht zijn om er verandering in te krijgen
    Kijk naar wat er allemaal geopperd wordt en is We zijn alleen maar druk met “onze imago” Maar over welk imago hebben we het eigenlijk
    Kan we werkelijk daar totaal NIETS meer bij voorstellen hoe amateuristisch men bezig is
    Dat er overeenkomsten worden afgesloten die echt om te gieren zijn
    En het is OHH zo makkelijk om telkens te roepen waarom doe je dan zelf niets DOODSIMPEL omdat je geen draagkracht krijgt Mensen zijn gewoon bang en daar is geen idee of iets tegen bestand
    Als ik mijn schip verkocht zou krijgen zou ik er ook acuut uit stappen Want ik zag altijd al amateuristisch handelen maar dat bracht mij geen schade toe maar nu wordt ik dus wel mee getrokken en wordt ik WEL beschadigd en ik kan er niets tegen doen
    Ik weet heus wel dat ondernemen risico’s met zich mee brengt En we hebben ook wel het 1 en ander overleefd Maar dat staat in totaal geen verhouding als wat er nu gaande is
    Ik kan niet leven met uitspraken die nergens op slaan zoals je moet er niet zoveel over nadenken of je heb toch nog te eten Ja HALLO!!! waar slaat dat op En inderdaad de manier van werken is in de binnenvaart altijd al heel bijzonder geweest Daar werd EN wordt alles aan de kant gegooid voor het bedrijf Is logisch maar waar er nu voor in gezet wordt echt voor niets Want nu nog wordt er nog steeds afgebouwd
    En hoelang kan je dit volhouden Bedoel ook geestelijk en lichamelijk Je kan wel je kop in het zand steken en denken dat je het allemaal wel bol werkt Ja de mensen die er andere “bij in hebben GELATEN”…
    Maar ja als je dat NU zegt nu het lijkt dat het “wat” beter gaat dan ben je een zeur Maar wat is er niet verloren gegaan En hoeveel tijd heb je daar wel niet voor nodig eer dat het weer enig zins…. blabla Ik kan simpel niet begrijpen dat mensen het zo gewoon vinden om 6 dagen 24 uur bezig te zijn en dat simpel te kunnen zeggen dat er wel iemand is die voor ze zorgt Kan er bij mij er niet in Ik ben daar niet mee opgegroeid maar ik weet wel dat er ook ergens staat dat er wel ook enige inspanning van diegene verlangd wordt en dat je eerlijk moet zijn En een ander moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden
    Zal wel wat over me heen krijgen met deze uitspraak Maar ik zie gewoon dingen gebeuren zoals met 2 man varen en dag en nacht varen als het maar niet op de zondag is En als je vraagt waarom dan niet in een SWV dan zeggen ze dan kan ik de zondag niet inhalen en verdien ik altijd minder dan die andere…blabla…
    En het is gewoon niet te verteren dat mensen een contract afsluiten omdat ze denken anders niets te hebben…JA bij wie begint het dan…en dan nog steeds zeggen dat een ander het doet JA we varen al zolang containers en je moet toch wat….Ja voor niets varen dat lijkt me wat….
    Heb ook bij de bank mijn vragen gesteld en daar wordt je ook niet serieus genomen..En krijg als antwoordt U hoeft zich geen zorgen te maken er staan er beroerder voor Zal me een biet zijn Maar ik raak wel alles kwijt….
    U begrijpt dat ik het wel zo’n beetje gehad heb En dat ik ook verplicht wordt om met de stroomrichting mee te drijven ……
    Ik vindt het zwak van me Maar ondertussen is alle hoop op een normaal leven IN de binnenvaart wel verdampt
    Zolang er niets verplicht wordt door de overheid en of je geen kwart van de mensen op 1 lijn krijgt, krijg je niets voor elkaar Hoe bitter dat ook is

    Geplaatst door: Maria op
  • @ Maria,
    Iedereen is weer gelukkig met dit lage water maar wat als er een buitje overkomt?

    Zonder een prompte en fikse aktie kunnen we de overheden en banken niet tot inkeer brengen.

    Vooral Nederland en Duitsland hebben door overfinancieringen overcapaciteit in de hand gewerkt waar de hele europeese mee te kampen heeft.
    Wat NMA er ook van zegt, dit moet Europees aangeklaagd worden.

    Geplaatst door: X op
  • Wat er ook bedacht wordt ZOLANG er de economische wetten niet gehanteerd worden bereik je NIETS!!!!!
    Ik heb inderdaad erg weinig vertrouwen in de bonden en ook in de collega’s
    Waar het aanligt gewoon omdat ze niet te vertrouwen zijn Want was dat zo dan zaten we niet waar we nu zitten met de rotzooi En dat komt niet door 1 persoon daar doen we ondertussen ALLEMAAL aan mee Door juist dingen niet hardop te zeggen en mensen er op durven aan te spreken Of het bevrachters zijn of juist de “collega’s”
    Gewoon bang te zijn dat er een ander er mee vandoor gaat of dat er juist je niet meer opgebeld wordt…. En aangezien het leven om geld draait Al lijkt het er ondertussen daar weinig meer op zo goedkoop of eigenlijk voor niets er word gevaren Maar je bent wel afhankelijk wat er aangeboden wordt…..
    Zolang er vanuit de financiële verstrekkers geen actie zal worden ondernomen BLIJFT het door sudderen Er is niemand die ook al is het met de beste bedoelingen daar verandering in kan en zal brengen

    Geplaatst door: Maria op
  • Dit is op zichzelf niet verkeerd maar persoonlijk vind ik dat de bonden zich primair moeten inzetten
    tegen elke vorm van overfinancieringen waardoor er tegen een sneltempo overcapaciteit op de markt gebracht word. Hiervoor is het reeds kwart over twaalf.
    Schepen die door staatsgaranties en verschillende malafide constructies gefinancierd werden en niet meer aflossen moeten van de markt verdwijnen want dit is volgens mij concurentievervalsing!
    Door de gecreeerde overcapaciteit is iedereen beter geworden behalve de binnenvaartondernemer zelf.

    Geplaatst door: X op
  • Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat de organisaties het best mogelijke willen voor hun leden? Is het misschien zo dat de organisaties vanuit hun leden of besturen de vraag hebben gekregen om iets op te tuigen dat het marktinzicht vergroot? Ik kom niet uit de binnenvaart, maar volg de bedrijfstak met veel interesse. Ik sta verbaasd van het wantrouwen van de binnenvaart naar de buitenwereld toe, maar nog verbaasder over het wantrouwen naar de eigen vertegenwoordigers. Als het algemene gevoelen van de binnenvaart op deze site vertegenwoordigd is, wordt het hoog tijd om de bezem door de organisaties te halen en de bestuurders en medewerkers per omgaande naar huis te sturen. Zelfs nieuwe initiatieven zoals de EUBO krijgen geen enkele kans door het wantrouwen dat er heerst. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Het is zo ongelooflijk zonde van alle goed bedoelde energie.

    Geplaatst door: J. van Leiden op
  • Terrecht moet ik de heer van Leiden gelijk geven over mijn schrijf gedrag.Mijn mening zal inderdaad opvallen omdat ik nooit annoniem schrijf zodat wanneer collega,s niet of wel met mij eens zijn mij persoonlijk ook kunnen benaderen.Dat heet oprecht zijn.Maar nu de volgende vraag.Hoe moet deze cursus er uit gaan zien?We hebben de afgelopen jaren met zijn allen bewezen dat de vrije markt niet functioneerd.
    Jawel in goede tijden.Wij hebben altijd gewerkt met vaste kontracten,vaart,zeg maar vaste winst of honger.Mijnheer van Leiden,u heeft gelijk dat de terugval van de goede tijd van de vrije markt ons een financiele klap heeft gegeven omdat deze partij ineens in over grote meerderheid goedkoper konden en wilden opereren als onze vaste prijzen.Maar ik heb nog nooit,zoals u suggereerd,mijn collega,s hier over aan gevallen.Wel mijn/onze opdrachtgevers en onze rug recht gehouden om niet te zwichten voor een prijzenslag/val van onze vaste kontracten.Mijn mening is dat we met onze huidige miljoenen bedrijven niet meer als eenling in een vrije markt kunnen bedrijven.Dit voorzagen wij al voor de z.g.n.gouden tijden want toen werkten wij al voor onze investeringen[o.a.naar de ondvanger zoals:conditie ruim,schip en vervoers zekerheid] naar vastigheid en continuiteit.We zullen linksom of rechtsom een middel moeten vinden tot samen werking [Ook een thema van de binnenvaartambassadeur]Als iemand een remedie heeft voor een mentaliteits verandering van de NL binnenvaart hier in,sta op en laat u horen.
    Maar nee,een cosmetisch op getuigde cursus als afleiding van de werkelijke problemen.
    [Of hebben ze zoals Anton al schreef,de inhoud ervan met u en mij overlegd?of weet u meer er van?]Oprecht kan ik de heer van Leiden mededelen dat wij op een punt van de binnenvaartambassadeur met betrekking op samenwerking genoeg tijd,geld en risico hebben genomen om een s.w.v. op te richten samen met andere collega,s met de zelfde inzet.En ach,dankzij onze uitzichtloze bestaan konden wij er geld in de vorm van het bedrijf stilleggen,er voor mede collega,s zijn in de periode waar we het moeilijk hadden,toch blijkbaar veroorloven.Mijnheer J.van Leiden,het is duister lezen in andermans boeken.Zover misschien mijn antwoord op uw ongenoegen aan mijn adres.
    Maar nu een vraag aan u.
    Hoe moet volgens u de geplande cursus er uit gaan zien?

    In afwachting van uw antwoord.
    Met vriendelijke groet,

    Falco Schoenmakers m.s.REVISIO

    Geplaatst door: F.Schoenmakers op
  • @J. van Leiden

    We krijgen niet allemaal de kans om tot onze 30e levensjaar op school te zitten om correct Nederlands te kunnen schrijven, die mensen mogen toch ook hun meningen ventileren.
    Ik vind uw mening erg ondoordacht en denigrerend!
    Ofwel u kunt misschien wel Nederlands schrijven maar op sociaal gebied scoort u zwaar onvoldoende. Volg een cursus zou ik zeggen!

    Geplaatst door: daniel op
  • Bij de banken werken nog grotere onbenullen dan in de binnenvaart.
    Zij hebben miljoenen verstrekt aan schippers met weinig of geen financieel inzicht.
    Tenminste waarom ga je anders zo een cursus opzetten.
    Er wordt gezegd de voorkeur van varende ondernemerd gaat uit naar 1 a 2 dagen.
    Hebben ze u daar naar gevraagd?
    Bij ons in iedergeval niet.
    Of doen ze weer zomaar wat?

    Geplaatst door: Anton op
  • Het lijkt me een zinvol iets om een dergelijke cursus te ontwikkelen/volgen. Vooral op basis van boekhoudkundig inzicht is er denk ik nog een hoop te winnen in de sector. Nu gaan schoppen en roepen dat we dom zijn is een totaal verkeerde opvatting van de insteek van de bonden!

    Op het gebied van opleiding of cursus is er veel te weinig beschikbaar voor de ondernemer in de binnenvaart die zich bij wil scholen of eens wil opfrissen. Daarnaast kan het heel verhelderend werken als je daar met elkaar zo’n cursus aan het volgen ben en door de discussie misschien eens wat extra opsteekt van de verschillende opvattingen.

    Iets bij willen leren is geen schande lijkt me.

    Geplaatst door: Eric van Dam op
  • De heer Falco Schoenmakers kan geen bericht voorbij laten komen zonder zijn mening te verkondigen, overigens consequent geschreven in Nederlands gelardeerd met taalfouten. Maar dat terzijde. Iemand die alles beter weet, kan wellicht in een cursus les gaan geven aan zijn collega’s die het volgens hem lang niet zo goed doen als hij zelf. Daarmee verdient hij waarschijnlijk meer dan met het blijkbaar uitzichtloze bestaan dat hij momenteel dankzij zijn collega’s leidt.

    Geplaatst door: J. van Leiden op
  • Dit doen ze zeker om die binnenvaart-ambassadeur om de tuin te leiden
    Ze kunnen beter een cursus “hoe bedwing ik mijn angst en blijf ik mijn rug recht houden” en dat een SWV echt meer zin heeft, geven
    We zullen het maar positief zien … dit uitje
    Zal wel volle zalen trekken

    Geplaatst door: Maria op
  • Leuk dat fantasseren hoe zo,n les pakket eruit ziet.
    misschien wordt het wel aan geboden op verschillende niveau,s
    NiveauA:
    Les1-de bevrachter heeft altijd gelijk.
    Les2-Zo niet pas les1 toe.
    NiveauB:
    Les1-U wil een voor uw bedrijf een minimaal kostprijs dekkende reis.
    Les2-Cursus pakket hoe u uw vrije tijd in moet vullen want de huisbank dekt waarschijnlijk alles.
    NiveauC:[vermoedelijk landelijk niveau,red!]
    Les1-U wil met een grote groep collega,s een samenwerkingsverband oprichten en hoe dit in te vullen.
    Les2:Hoe om te gaan met de tegenwerking van o.a. De E.V.O. en de wispelturige regels van de N.M.A.en de daarbij horende tegenwerking uit de bevrachtingswereld verenigd in de C.B.R.B. in samenwerking met de K.B.
    Ach op niveauC is tenminste een biinenvaart bond vertegenwoordigd.
    Hoe dom zetten ze u en ons nog weg!

    Een behouden vaart allen en voorral een goede gezondheid.
    Voorral dat laatste moeten we in ere houden gezien het bericht hier boven.

    Mvg
    Falco Schoenmakers,m/s REVISIO

    Geplaatst door: F.Schoenmakers op
  • Zullen ze bij het CBRB wel een lintje krijgen voor het naadloos aansluiten.
    Wat zijn ze goed hè.

    Geplaatst door: Anton op

Reageer

Cursus bonden financieel inzicht | Schuttevaer.nl

Cursus bonden financieel inzicht

Binnenvaartbelangenorganisaties Kantoor Binnenvaart en CBRB gaan samen een cursus bedrijfseconomisch en financieel inzicht voor de leden organiseren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (17)

  • J van Leiden,

    Jantje van Leiden ?
    Het is “dit terzijde” ipv “dat terzijde”
    Als u kritiek heeft op iemand anders zijn taal of schrijfstijl dan moet u zorgen voor correct taal en schrijfgebruik.
    Verder ben ik het roerend met Falco en Maria eens want als onze bonden niets zinnigs voor deze crisis kunnen bedenken,dat ze aub hun onzinnige ideeën voor zichzelf houden.
    Fijne dag verder allemaal.

    Geplaatst door: Jantina op
  • Wat nieuwe cursus? De nieuwelingen onder ons hebben toch een ondernemersdiploma moeten halen?
    Wat hebben die geleerd? Ik heb het al meer gezegd, de bank is op de stoel van de ondernemer gaan zitten.Ik heb mijn bank in 2007 al gewaarschuwd dat het verkeerd zou aflopen.Toen zei men glashard dat dat aan mijn leeftijd lag.Ik heb toen geantwoord, gaan we op die toer, waarop hij inbond.Hij zei me dat de nieuwbouw steeds meer waart werd en de onze steeds minder.
    Ik heb hem gezegd dat die nieuwbouw ballon binnen niet al te lange tijd zou klappen.En dat hij dan nog wel eens aan mijn leeftijd zou terug denken.
    Als ik naar de leeftijd kijk van diegene die het bij de banken voor het zeggen hebben kom ik uit bij de mensen die bij de pabo voor de klas staan. U hebt allemaal kunnen horen dat het rekennivo van de leerlingen, onderwijzer te laag is en die leeftijd zit op de bank en heeft de touwtjes in handen.De bevrachter rekent gewoon voor hoelang je er over doet, wat je voor gasolie verbruikt – provisie heb je zoveel per dag over. Zelf meegemaakt van de week.De grootste fout is dat vele $ en € tekens in hun ogen hebben. Ook de banken en de aandeelhouders.En bij ons zijn er veel die leven om te werken, ga eens werken om te leven.En wat de bonden aangaat, Waarom lopen die achter de iedeeën van de binnenvaartambassadeur aan? Ieder wil zich erweer mee bemoeien, maar niemand wil zich erin verdiepen waarom het zover is gekomen,wie zijn verplichtingen niet nakomt, gaat tegen de kant. Nu vaart alles verplicht, door de bank, door. Dat is cocurentie vervalsing cq een economies dilict. En dat intereseerd de NMA geen zak.Het eerste is met het vingertje naar de schipper wijzen.Maria ik ben het met je eens allen de inhalerigheid van de fiscus houd het tegen anders voer ik zo naar Schravendeel of Haarlem.

    Geplaatst door: johan d op
  • @X is toch erg treurig…..?! Maar wat kan je dan toch nog bedenken Volgens mij kan dat alleen met “omkopen” en dan is het ineens NOOIT genoeg?!
    Zulke ondernemers zijn het dan?!

    Geplaatst door: Maria op
  • Maria, ik heb enkele maanden geleden op dit forum zelf een opiniepeiling gedaan en kreeg welgeteld 2 reacties.
    Het is echter teleurstellend dat de bonden zelf geen enkele moeite doen terwijl ze weten wat er aan de hand is.
    Zolang de binnenvaart zich niet richt tot één enkele vereniging waar men luisterd naar mensen die aktief ondernemer zijn komt er voorlopig niks van terecht.

    Geplaatst door: X op
  • @X Wat moet en kan er nog bedacht worden
    De schippers vinden het allemaal wel goed
    Want al zou er maar een kwart van de schippers het niets vinden zou er voldoende draagkracht zijn om er verandering in te krijgen
    Kijk naar wat er allemaal geopperd wordt en is We zijn alleen maar druk met “onze imago” Maar over welk imago hebben we het eigenlijk
    Kan we werkelijk daar totaal NIETS meer bij voorstellen hoe amateuristisch men bezig is
    Dat er overeenkomsten worden afgesloten die echt om te gieren zijn
    En het is OHH zo makkelijk om telkens te roepen waarom doe je dan zelf niets DOODSIMPEL omdat je geen draagkracht krijgt Mensen zijn gewoon bang en daar is geen idee of iets tegen bestand
    Als ik mijn schip verkocht zou krijgen zou ik er ook acuut uit stappen Want ik zag altijd al amateuristisch handelen maar dat bracht mij geen schade toe maar nu wordt ik dus wel mee getrokken en wordt ik WEL beschadigd en ik kan er niets tegen doen
    Ik weet heus wel dat ondernemen risico’s met zich mee brengt En we hebben ook wel het 1 en ander overleefd Maar dat staat in totaal geen verhouding als wat er nu gaande is
    Ik kan niet leven met uitspraken die nergens op slaan zoals je moet er niet zoveel over nadenken of je heb toch nog te eten Ja HALLO!!! waar slaat dat op En inderdaad de manier van werken is in de binnenvaart altijd al heel bijzonder geweest Daar werd EN wordt alles aan de kant gegooid voor het bedrijf Is logisch maar waar er nu voor in gezet wordt echt voor niets Want nu nog wordt er nog steeds afgebouwd
    En hoelang kan je dit volhouden Bedoel ook geestelijk en lichamelijk Je kan wel je kop in het zand steken en denken dat je het allemaal wel bol werkt Ja de mensen die er andere “bij in hebben GELATEN”…
    Maar ja als je dat NU zegt nu het lijkt dat het “wat” beter gaat dan ben je een zeur Maar wat is er niet verloren gegaan En hoeveel tijd heb je daar wel niet voor nodig eer dat het weer enig zins…. blabla Ik kan simpel niet begrijpen dat mensen het zo gewoon vinden om 6 dagen 24 uur bezig te zijn en dat simpel te kunnen zeggen dat er wel iemand is die voor ze zorgt Kan er bij mij er niet in Ik ben daar niet mee opgegroeid maar ik weet wel dat er ook ergens staat dat er wel ook enige inspanning van diegene verlangd wordt en dat je eerlijk moet zijn En een ander moet behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden
    Zal wel wat over me heen krijgen met deze uitspraak Maar ik zie gewoon dingen gebeuren zoals met 2 man varen en dag en nacht varen als het maar niet op de zondag is En als je vraagt waarom dan niet in een SWV dan zeggen ze dan kan ik de zondag niet inhalen en verdien ik altijd minder dan die andere…blabla…
    En het is gewoon niet te verteren dat mensen een contract afsluiten omdat ze denken anders niets te hebben…JA bij wie begint het dan…en dan nog steeds zeggen dat een ander het doet JA we varen al zolang containers en je moet toch wat….Ja voor niets varen dat lijkt me wat….
    Heb ook bij de bank mijn vragen gesteld en daar wordt je ook niet serieus genomen..En krijg als antwoordt U hoeft zich geen zorgen te maken er staan er beroerder voor Zal me een biet zijn Maar ik raak wel alles kwijt….
    U begrijpt dat ik het wel zo’n beetje gehad heb En dat ik ook verplicht wordt om met de stroomrichting mee te drijven ……
    Ik vindt het zwak van me Maar ondertussen is alle hoop op een normaal leven IN de binnenvaart wel verdampt
    Zolang er niets verplicht wordt door de overheid en of je geen kwart van de mensen op 1 lijn krijgt, krijg je niets voor elkaar Hoe bitter dat ook is

    Geplaatst door: Maria op
  • @ Maria,
    Iedereen is weer gelukkig met dit lage water maar wat als er een buitje overkomt?

    Zonder een prompte en fikse aktie kunnen we de overheden en banken niet tot inkeer brengen.

    Vooral Nederland en Duitsland hebben door overfinancieringen overcapaciteit in de hand gewerkt waar de hele europeese mee te kampen heeft.
    Wat NMA er ook van zegt, dit moet Europees aangeklaagd worden.

    Geplaatst door: X op
  • Wat er ook bedacht wordt ZOLANG er de economische wetten niet gehanteerd worden bereik je NIETS!!!!!
    Ik heb inderdaad erg weinig vertrouwen in de bonden en ook in de collega’s
    Waar het aanligt gewoon omdat ze niet te vertrouwen zijn Want was dat zo dan zaten we niet waar we nu zitten met de rotzooi En dat komt niet door 1 persoon daar doen we ondertussen ALLEMAAL aan mee Door juist dingen niet hardop te zeggen en mensen er op durven aan te spreken Of het bevrachters zijn of juist de “collega’s”
    Gewoon bang te zijn dat er een ander er mee vandoor gaat of dat er juist je niet meer opgebeld wordt…. En aangezien het leven om geld draait Al lijkt het er ondertussen daar weinig meer op zo goedkoop of eigenlijk voor niets er word gevaren Maar je bent wel afhankelijk wat er aangeboden wordt…..
    Zolang er vanuit de financiële verstrekkers geen actie zal worden ondernomen BLIJFT het door sudderen Er is niemand die ook al is het met de beste bedoelingen daar verandering in kan en zal brengen

    Geplaatst door: Maria op
  • Dit is op zichzelf niet verkeerd maar persoonlijk vind ik dat de bonden zich primair moeten inzetten
    tegen elke vorm van overfinancieringen waardoor er tegen een sneltempo overcapaciteit op de markt gebracht word. Hiervoor is het reeds kwart over twaalf.
    Schepen die door staatsgaranties en verschillende malafide constructies gefinancierd werden en niet meer aflossen moeten van de markt verdwijnen want dit is volgens mij concurentievervalsing!
    Door de gecreeerde overcapaciteit is iedereen beter geworden behalve de binnenvaartondernemer zelf.

    Geplaatst door: X op
  • Zou het misschien ook zo kunnen zijn dat de organisaties het best mogelijke willen voor hun leden? Is het misschien zo dat de organisaties vanuit hun leden of besturen de vraag hebben gekregen om iets op te tuigen dat het marktinzicht vergroot? Ik kom niet uit de binnenvaart, maar volg de bedrijfstak met veel interesse. Ik sta verbaasd van het wantrouwen van de binnenvaart naar de buitenwereld toe, maar nog verbaasder over het wantrouwen naar de eigen vertegenwoordigers. Als het algemene gevoelen van de binnenvaart op deze site vertegenwoordigd is, wordt het hoog tijd om de bezem door de organisaties te halen en de bestuurders en medewerkers per omgaande naar huis te sturen. Zelfs nieuwe initiatieven zoals de EUBO krijgen geen enkele kans door het wantrouwen dat er heerst. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Het is zo ongelooflijk zonde van alle goed bedoelde energie.

    Geplaatst door: J. van Leiden op
  • Terrecht moet ik de heer van Leiden gelijk geven over mijn schrijf gedrag.Mijn mening zal inderdaad opvallen omdat ik nooit annoniem schrijf zodat wanneer collega,s niet of wel met mij eens zijn mij persoonlijk ook kunnen benaderen.Dat heet oprecht zijn.Maar nu de volgende vraag.Hoe moet deze cursus er uit gaan zien?We hebben de afgelopen jaren met zijn allen bewezen dat de vrije markt niet functioneerd.
    Jawel in goede tijden.Wij hebben altijd gewerkt met vaste kontracten,vaart,zeg maar vaste winst of honger.Mijnheer van Leiden,u heeft gelijk dat de terugval van de goede tijd van de vrije markt ons een financiele klap heeft gegeven omdat deze partij ineens in over grote meerderheid goedkoper konden en wilden opereren als onze vaste prijzen.Maar ik heb nog nooit,zoals u suggereerd,mijn collega,s hier over aan gevallen.Wel mijn/onze opdrachtgevers en onze rug recht gehouden om niet te zwichten voor een prijzenslag/val van onze vaste kontracten.Mijn mening is dat we met onze huidige miljoenen bedrijven niet meer als eenling in een vrije markt kunnen bedrijven.Dit voorzagen wij al voor de z.g.n.gouden tijden want toen werkten wij al voor onze investeringen[o.a.naar de ondvanger zoals:conditie ruim,schip en vervoers zekerheid] naar vastigheid en continuiteit.We zullen linksom of rechtsom een middel moeten vinden tot samen werking [Ook een thema van de binnenvaartambassadeur]Als iemand een remedie heeft voor een mentaliteits verandering van de NL binnenvaart hier in,sta op en laat u horen.
    Maar nee,een cosmetisch op getuigde cursus als afleiding van de werkelijke problemen.
    [Of hebben ze zoals Anton al schreef,de inhoud ervan met u en mij overlegd?of weet u meer er van?]Oprecht kan ik de heer van Leiden mededelen dat wij op een punt van de binnenvaartambassadeur met betrekking op samenwerking genoeg tijd,geld en risico hebben genomen om een s.w.v. op te richten samen met andere collega,s met de zelfde inzet.En ach,dankzij onze uitzichtloze bestaan konden wij er geld in de vorm van het bedrijf stilleggen,er voor mede collega,s zijn in de periode waar we het moeilijk hadden,toch blijkbaar veroorloven.Mijnheer J.van Leiden,het is duister lezen in andermans boeken.Zover misschien mijn antwoord op uw ongenoegen aan mijn adres.
    Maar nu een vraag aan u.
    Hoe moet volgens u de geplande cursus er uit gaan zien?

    In afwachting van uw antwoord.
    Met vriendelijke groet,

    Falco Schoenmakers m.s.REVISIO

    Geplaatst door: F.Schoenmakers op
  • @J. van Leiden

    We krijgen niet allemaal de kans om tot onze 30e levensjaar op school te zitten om correct Nederlands te kunnen schrijven, die mensen mogen toch ook hun meningen ventileren.
    Ik vind uw mening erg ondoordacht en denigrerend!
    Ofwel u kunt misschien wel Nederlands schrijven maar op sociaal gebied scoort u zwaar onvoldoende. Volg een cursus zou ik zeggen!

    Geplaatst door: daniel op
  • Bij de banken werken nog grotere onbenullen dan in de binnenvaart.
    Zij hebben miljoenen verstrekt aan schippers met weinig of geen financieel inzicht.
    Tenminste waarom ga je anders zo een cursus opzetten.
    Er wordt gezegd de voorkeur van varende ondernemerd gaat uit naar 1 a 2 dagen.
    Hebben ze u daar naar gevraagd?
    Bij ons in iedergeval niet.
    Of doen ze weer zomaar wat?

    Geplaatst door: Anton op
  • Het lijkt me een zinvol iets om een dergelijke cursus te ontwikkelen/volgen. Vooral op basis van boekhoudkundig inzicht is er denk ik nog een hoop te winnen in de sector. Nu gaan schoppen en roepen dat we dom zijn is een totaal verkeerde opvatting van de insteek van de bonden!

    Op het gebied van opleiding of cursus is er veel te weinig beschikbaar voor de ondernemer in de binnenvaart die zich bij wil scholen of eens wil opfrissen. Daarnaast kan het heel verhelderend werken als je daar met elkaar zo’n cursus aan het volgen ben en door de discussie misschien eens wat extra opsteekt van de verschillende opvattingen.

    Iets bij willen leren is geen schande lijkt me.

    Geplaatst door: Eric van Dam op
  • De heer Falco Schoenmakers kan geen bericht voorbij laten komen zonder zijn mening te verkondigen, overigens consequent geschreven in Nederlands gelardeerd met taalfouten. Maar dat terzijde. Iemand die alles beter weet, kan wellicht in een cursus les gaan geven aan zijn collega’s die het volgens hem lang niet zo goed doen als hij zelf. Daarmee verdient hij waarschijnlijk meer dan met het blijkbaar uitzichtloze bestaan dat hij momenteel dankzij zijn collega’s leidt.

    Geplaatst door: J. van Leiden op
  • Dit doen ze zeker om die binnenvaart-ambassadeur om de tuin te leiden
    Ze kunnen beter een cursus “hoe bedwing ik mijn angst en blijf ik mijn rug recht houden” en dat een SWV echt meer zin heeft, geven
    We zullen het maar positief zien … dit uitje
    Zal wel volle zalen trekken

    Geplaatst door: Maria op
  • Leuk dat fantasseren hoe zo,n les pakket eruit ziet.
    misschien wordt het wel aan geboden op verschillende niveau,s
    NiveauA:
    Les1-de bevrachter heeft altijd gelijk.
    Les2-Zo niet pas les1 toe.
    NiveauB:
    Les1-U wil een voor uw bedrijf een minimaal kostprijs dekkende reis.
    Les2-Cursus pakket hoe u uw vrije tijd in moet vullen want de huisbank dekt waarschijnlijk alles.
    NiveauC:[vermoedelijk landelijk niveau,red!]
    Les1-U wil met een grote groep collega,s een samenwerkingsverband oprichten en hoe dit in te vullen.
    Les2:Hoe om te gaan met de tegenwerking van o.a. De E.V.O. en de wispelturige regels van de N.M.A.en de daarbij horende tegenwerking uit de bevrachtingswereld verenigd in de C.B.R.B. in samenwerking met de K.B.
    Ach op niveauC is tenminste een biinenvaart bond vertegenwoordigd.
    Hoe dom zetten ze u en ons nog weg!

    Een behouden vaart allen en voorral een goede gezondheid.
    Voorral dat laatste moeten we in ere houden gezien het bericht hier boven.

    Mvg
    Falco Schoenmakers,m/s REVISIO

    Geplaatst door: F.Schoenmakers op
  • Zullen ze bij het CBRB wel een lintje krijgen voor het naadloos aansluiten.
    Wat zijn ze goed hè.

    Geplaatst door: Anton op

Reageer