Hyundai bouwt grootste zwareladingvaartuig ter wereld voor Dockwise

Hyundai Heavy Industries in Zuid-Korea gaat in opdracht van Dockwise het allergrootste zwaartransportvaartuig ooit bouwen. Met de bouw van dit ‘Type O’ vaartuig is 240 miljoen dollar gemoeid. De superheavylifter moet eind 2012 in de vaart komen.

heavylifter

Vorig jaar november heeft Dockwise al bekendgemaakt een zelfaangedreven halfafzinkbaar monohull zwaartransportvaartuig te willen bouwen waarmee extreem grote objecten met gewichten van 100.000 ton of meer, zouden kunnen worden vervoerd. Een schip zonder boeg en met een 275 meter lang en 70 meter breed dek. Met dit vaartuig wil de rederij uit Breda volgens CEO André Goedée haar toppositie in de zwareladingmarkt versterken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Hyundai bouwt grootste zwareladingvaartuig ter wereld voor Dockwise | Schuttevaer.nl

Hyundai bouwt grootste zwareladingvaartuig ter wereld voor Dockwise

Hyundai Heavy Industries in Zuid-Korea gaat in opdracht van Dockwise het allergrootste zwaartransportvaartuig ooit bouwen. Met de bouw van dit ‘Type O’ vaartuig is 240 miljoen dollar gemoeid. De superheavylifter moet eind 2012 in de vaart komen.

heavylifter

Vorig jaar november heeft Dockwise al bekendgemaakt een zelfaangedreven halfafzinkbaar monohull zwaartransportvaartuig te willen bouwen waarmee extreem grote objecten met gewichten van 100.000 ton of meer, zouden kunnen worden vervoerd. Een schip zonder boeg en met een 275 meter lang en 70 meter breed dek. Met dit vaartuig wil de rederij uit Breda volgens CEO André Goedée haar toppositie in de zwareladingmarkt versterken.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer