‘Macht organiseren door samenwerken’

‘Verladers en bevrachters zien de schippers niet staan. Daarom moet je door samen te werken macht organiseren’, concludeert prof drs Arie Verberk. Hij zocht als binnenvaartambassadeur sinds mei dit jaar namens de ministers van Verkeer en Waterstaat en van Economische Zaken naar alternatieve oplossingen voor de binnenvaart.

Arie Verberk

Door Dirk van der Meulen
Vorige week werd zijn rapport, gemaakt met ondersteuning van bureau Policy Research Corporation, aangeboden aan de Tweede Kamer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • @SabaruRijder Ja er moet wel eerst die 50€cent vooruit betaald worden En waarvan wordt dat betaald Van die 10 schepen die toevallig wel varen (hoe spijtig ook dat het er niet meer zijn)En de uitbetaling is al over 3 weken…Ben benieuwd hoe dat verloopt Ga dat ook op de voet volgen Als dat lukt zullen er meer zijn die overstag gaan is mij gezegd Ja geld daar draait het helaas om zonder geld is dit initiatief gedoemd te mislukken Niemand kan helemaal zonder inkomsten…Ook is Uw redenatie ook erg logisch te noemen…. Maar ja er is een gezegde beter iets dan helemaal niets, is het toch….

    Geplaatst door: Maria op
  • Wat ik niet begrijp van de schippers, waarom willen ze NIET samenwerken?????

    Bijna iedereen haalt niet de 50 cent netto per dag/ ton met 14 uur varen!! Daar is het iedereen over eens.( in het gangboord).

    Bijna iedereen heeft genoeg aan 50 cent/t/dag om alles te kunnen betalen( in het gangboord)

    Bijna iedereen wil dat de Ras of Eubo slaagt( voor de VHF of in het gangboord)

    Van de 2000- vrije schippers doen er maar 150 echt mee.??????

    Is daar een logische verklaring voor???????

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • 5% van je TOTALE omzet betalen aan iemand die samen met de ondernemer overige 95% niet winstgevend kan maken lijkt mij vrij kansloos.

    Zoals de schipper moet presteren, zo zal een bevrachter of samenwerkingsverband ook moeten presteren!

    Stel je draait 3 ton omzet dan is je bevrachter of dergelijke een kostenpost/investering van 15000,- EURO!! Lijkt me nou niet raar dat je daar als ondernemer een winstgevend rendement van het eigen bedrijf tegenover zet?

    Geplaatst door: Tsjakaa! op
  • U heeft helemaal gelijk meneer Jansen,

    Iedereen heeft kunnen zien wat er gebeurt.
    Veel bevrachters(niet alle) willen het wel vergeven aan een EUBO maar ze willen weten hoe nat ze zijn.
    Nog maar niet gesproken van fabrikanten je denk toch niet als zo,n bedrijf een begroting maakt voor het vervoer dat deze uitkomt tussen 7 a 10 miljoen per jaar dit kan en gebeurt niet.

    Dus mijn advies zou dan ook zijn stop op dit moment met het Rent a Ship plan en kom terug als je minimaal 200 getekende contracten heb in een andere opzet.

    bv door zelf tarieven af te geven met goede randvoorwaarden waar je zelf de schepen voor kan huren het lijkt misschien hetzelfde maar het maakt wel degelijk verschil of alleen de GTR tarieven of in een andere vorm

    Iedereen heeft kunnen zien dat je met een kleine groep schepen al een overspannen markt veroorzaakt.
    Dus andere vorm goede communicatie, duidelijke voorwaarde,s en 200 getekende contracten en hou deze groep bij elkaar.
    Ik denk zeker als er een duidelijk en goed nieuw plan is je en leden en een werkend systeem krijg.

    Geplaatst door: laat maar op
  • Ik vraag bij de werf wel wat het kost van te voren ik vraag bij een paar verschillende werven wat hun product kost zelfs wat de prijs per kilo verwerkt ijzer is voor bv een plaat in de zijde ,jij niet maar dat moet je ook zelf weten ,ik wil alleen maar aangeven dat iedereen wil weten wat iets gaat kosten en dan bv met een bepaalde los en laadtijd erbij en overuren als die dan onstaan is dat de opdrachtgever die er zelf schuld aan heeft en weet hij waarom hij wat moet betalen en krijgt hij er vertrouwen in of gunt de Eubo een heel jaar dat werk maar bij de Eubo rekent het ene schip bv voor een bepaald traject 10 ton gasolie en de ander 8 ton de een doet er 7dagen over de ander 6 want die is heel secuur in zijn tijden en zuinig met zijn gasolie de ander vaart er precies 14 en die ander 13,5 of zelfs maar 13 .En zo krijgt de opdrachtgever iedere keer weer een andere prijs voor een bepaald product het is zelf zo dat het deel dat naar de moesel vaart bij jullie,eubo al van plan is om het per ton aan te bieden omdat het zo niet functioneert ,je moet trouwens mijn vorige reactie als positief advies naar de Eubo zien ,ik wil het niet afkraken ik denk alleen dat het op een andere manier beter zal functioneren want ik zie nu teveel Eubo schepen leeg liggen . Kijk maar eens naar de bestaande coops hoe die door de crises heen zijn gekomen
    mvg

    Geplaatst door: jansen op
  • @Jansen: Hoe is het mogelijk dat je een vergelijking kunt trekken met een bakker en een binnenvaartonderneming? Als ik een naar een werf ga, dan krijg ik ook niet van te voren een all inclusive offerte! Dan komen allerhande zaken ook apart op de nota te staan. En dat vinden wij toch ook normaal? Het is gewoon een omschakeling die wij willen! Niet meer alle risico’s bij de schippers leggen, is dat nu werkelijk te moeilijk om te begrijpen? En daarbij: in de zeevaart wordt er al jaar en dag op deze manier gewerkt, waarom dan niet doortrekken naar de binnenvaart?

    Geplaatst door: voorstander op
  • Mag ik iedereen er op wijzen dat Dhr. Verberk, als opvolger van Martin Schröder, Martinair in no-time aan het zinken heeft gebracht. Wat Martin Schröder in ruim 40 jaar heeft opgebouwd, is onder leiding van Dhr. Verberk in 2 jaar tijd tot zinken gebracht. Het gat in de romp was dermate lastig te repareren dat het ooit zo trotse en machtige imperium naar de bodem zinkt. U heeft het allen kunnen lezen in de media. Martinair gaat stoppen met zijn passagiers-vluchten.
    Heel veel MP’ers zijn er van overtuigd dat dit de schuld is van Dhr. Verberk. Zelfs Martin Schröder.

    Geplaatst door: Peter op
  • Ik denk dat samenwerken wel de oplossing is maar niet op de manier zoals de Eubo het nu doet met die daghuur dat is veel te gecompliceerd als je een brood bij de bakker koopt weet je dat het een bepaald bedrag kost en hoor je niet achteraf wat het kost als je hem op hebt .
    Ik denk dat ze bij de Eubo een paar bevrachters in dienst moeten nemen en werk aan moeten nemen voor die schepen een site opzetten die ze al hebben maar dan anders net zoals de site van andere coops of bevrachters ,reclame maken en als de verladers zien dat er een cooperatie is die schepen heeft die hun werk naar tevredenheid uitvoeren en het werkt komt daarna het werk vanzelf rechtstreeks bij die Eubo terecht en niet via tussenhandel wat geld kost,dit is niet een proces van een paar weken ,dit duurt langer .
    Maar ik denk wel dat dat de manier is.En dat je zo de prijs op peil krijgt doordat er een schakel minder is .Want nu zijn de verladers nog te angstig want ze hebben geen grip op de scheepvaart doordat ze een verkeerd beeld door de tussenhandel voorgeschotelt krijgen en de schipper word ook door die zelfde tussenhandel klein gehouden Want als je met een goed onderbouwt verhaal qua kostprijs en je je werk goed uitvoert word je daar ook naar betaalt door die verlader wat hij waarschijnlijk nu al doet , alleen de schipper krijgt het niet .De Eubo heeft nu best een grote achterban .Ik denk dat ze dit op moment de grootste speler zijn op de markt ,die ze zelf niet verloren moeten laten gaan door verkeerd te handelen ,dat zou erg jammer zijn

    mvg

    Geplaatst door: jansen op
  • Oke samenwerken.Klinkt allemaal prachtig maar was er niet steeds en groot probleem zowel onder schippers( die vonden dat ze wel zonder konden)of door de NMA(bv.beurs of tijdens oprichting Eubo) Wat denkt die advies meneer hiermee te doen?Zo zijn we eerst monddood gemaakt en hoe willen we nu zonder dat het kartelvorming is dat wel doen?
    @laat maar dat we er allemaal shit voorstaan bestrijd ik.Een groot deel wel maar die zouden verplicht moeten worden door de bank de eubo in te gaan wanneer er niet meer aan verplichtingen ka worden voldaan.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Meneer Verberk heeft gelijk en als een flinke hoeveelheid schippers nou eens z’n kop uit het zand haalt dan kan er weer wat verdiend worden in de binnenvaart.
    De bedrijfsvoering in de binnenvaart is absoluut ouderwets en amateuristisch maar ja dat had ik al jaren gezien. Aan alle echte ondernemers succes met ondernemen.

    Geplaatst door: Leon op
  • Deze man heeft het helemaal goed.

    Hij hanteert in ieder geval het principe; Slechte
    heelmeesters maken stinkende wonden!!

    Geplaatst door: jan op
  • Mag ik er nog een punt aan toe voegen? Bedrijven die hun vracht vervoerd willen hebben openbaar aanbieden!Dat meerdere samenwerkingsverbanden er op in kunnen schrijven! Of groepen schippers.ZONDER BEVRACHTERS!!!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Meneer Verberk heeft gewoon gelijk,wij als zogenaamde ondernemer lopen achter de feiten aan te hollen en met rasse schrede achteruit te boeren. Maak de Eubo groter en sta voor je bedrijf en creeer rust in de onderneming en je prive en in de vervoers markt, egotripperij wint het al 2 jaar niet meer en de bevrachters hebben grote schijt aan iedereen op dit moment is er geen uitzondering bij. Ook vanwege 2004 tm 2008 teveel betaalde vrachten rancune, er veranderd niks als we niet samen bereid zijn voor verandering. Laat deze crisus je niet vellen, we moeten een vuist maken en niet zo angstig zijn, we zijn sterker als men denkt maar we moeten het samen doen. Als we zo door gaan blijven we als binnenvaart nergens meer en worden we ook niet meer serieus genomen.Welke hulp wil je hebben als we niet samen voor onze ondernemingen kunnen staan we moeten voor blijven op vrachtverkeer en het steeds goedkopere treinverkeer.Maar we maken er nu met z’n allen een zooitje van en zijn aan het eind van ons latijn en straks mensen van schepen af en die schepen worden weer lekker goedkoop opgekocht en de vrachtprijzen gaan nog verder onderuit omdat die scheepsruimte niet verdwijnt maar de goede ondernemer wel als we dit alles toelaten.Laten we niet meer dom doen en eens beter leren rekenen en sta voor je schulden die toch een keer afgelost moeten worden.Haal die hoofden uit het zand en schouders eronder met z’n allen en ga je aansluiten en doe je voordeel ermee.
    Veel wijsheid voor iedereen.
    Gebroken schippersziel

    Geplaatst door: Gebroken schippersziel op
  • De meeste schippers waar ik mee praat, vind het rapport tegenvallen. En zeggen: “ die man komt helemaal niet met een oplossing.”
    Wat had je dan verwacht? Iedereen een ton geld??
    Stel hij had dat gedaan, 3000 schippers een ton euri om te helpen. En dan? Zijn de vrachten niet op een acceptabel niveau.
    Het systeem van bevrachten is achterhaald, wij hebben als individu geen overzicht.Ik ga niet weer zeuren over de Eubo.
    Maar we zouden een systeem moeten hebben, dat we elkaar niet onderbieden. Bij weinig lading niet 18 uur varen om nog sneller te zijn , dat werkt juist averechts.

    Maar 200 mensen denken de oplossing gezien te hebben. En wat willen die andere paar duizend schippers dan? Vanzelf wordt het niet beter, de bevrachters kunnen ons zo goed manipuleren, dat we nog jaren in deze sores zitten.

    Want nu is het nog steeds de goedkoopste mag de reis doen.
    Er kan nu gekozen worden uit een paar duizend schippers die elkaar onderbieden.
    Zou je samenwerken met groepjes van 500 schepen, heeft de bevrachter maar keus uit 6 groepjes. Dan ziet het er ineens heel anders uit.

    Geplaatst door: Hein Danser op
  • @laat maar
    Waarom, omdat een heleboel mensen waarschijnlijk voor zichzelf een goede reden hebben goed of niet goed laten we maar in het midden.

    Geplaatst door: ? op
  • Wat versta je er dan wel onder?

    Geplaatst door: laat maar op
  • @laat maar Samenwerken betekend niet per definitie samen in een cooperatie..hou daar nou eens over op het word namelijk bijzonder vervelend en irritant

    Geplaatst door: ut zal wel op
  • Lees het stukje maar goed collega,s

    Waarom dan nog maar 120 schepen die zich hebben aangesloten bij Rent a Ship ongelloflijk.
    Zien jullie zelf niet hoe shit we er met ze,n allen voorstaan.
    Nee, gewoon blijven varen en heel je toekomst naar de kl*te helpen.
    ONGELOOFLIJK

    Geplaatst door: laat maar op

Reageer

‘Macht organiseren door samenwerken’ | Schuttevaer.nl

‘Macht organiseren door samenwerken’

‘Verladers en bevrachters zien de schippers niet staan. Daarom moet je door samen te werken macht organiseren’, concludeert prof drs Arie Verberk. Hij zocht als binnenvaartambassadeur sinds mei dit jaar namens de ministers van Verkeer en Waterstaat en van Economische Zaken naar alternatieve oplossingen voor de binnenvaart.

Arie Verberk

Door Dirk van der Meulen
Vorige week werd zijn rapport, gemaakt met ondersteuning van bureau Policy Research Corporation, aangeboden aan de Tweede Kamer.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (18)

  • @SabaruRijder Ja er moet wel eerst die 50€cent vooruit betaald worden En waarvan wordt dat betaald Van die 10 schepen die toevallig wel varen (hoe spijtig ook dat het er niet meer zijn)En de uitbetaling is al over 3 weken…Ben benieuwd hoe dat verloopt Ga dat ook op de voet volgen Als dat lukt zullen er meer zijn die overstag gaan is mij gezegd Ja geld daar draait het helaas om zonder geld is dit initiatief gedoemd te mislukken Niemand kan helemaal zonder inkomsten…Ook is Uw redenatie ook erg logisch te noemen…. Maar ja er is een gezegde beter iets dan helemaal niets, is het toch….

    Geplaatst door: Maria op
  • Wat ik niet begrijp van de schippers, waarom willen ze NIET samenwerken?????

    Bijna iedereen haalt niet de 50 cent netto per dag/ ton met 14 uur varen!! Daar is het iedereen over eens.( in het gangboord).

    Bijna iedereen heeft genoeg aan 50 cent/t/dag om alles te kunnen betalen( in het gangboord)

    Bijna iedereen wil dat de Ras of Eubo slaagt( voor de VHF of in het gangboord)

    Van de 2000- vrije schippers doen er maar 150 echt mee.??????

    Is daar een logische verklaring voor???????

    Geplaatst door: subaru rijder op
  • 5% van je TOTALE omzet betalen aan iemand die samen met de ondernemer overige 95% niet winstgevend kan maken lijkt mij vrij kansloos.

    Zoals de schipper moet presteren, zo zal een bevrachter of samenwerkingsverband ook moeten presteren!

    Stel je draait 3 ton omzet dan is je bevrachter of dergelijke een kostenpost/investering van 15000,- EURO!! Lijkt me nou niet raar dat je daar als ondernemer een winstgevend rendement van het eigen bedrijf tegenover zet?

    Geplaatst door: Tsjakaa! op
  • U heeft helemaal gelijk meneer Jansen,

    Iedereen heeft kunnen zien wat er gebeurt.
    Veel bevrachters(niet alle) willen het wel vergeven aan een EUBO maar ze willen weten hoe nat ze zijn.
    Nog maar niet gesproken van fabrikanten je denk toch niet als zo,n bedrijf een begroting maakt voor het vervoer dat deze uitkomt tussen 7 a 10 miljoen per jaar dit kan en gebeurt niet.

    Dus mijn advies zou dan ook zijn stop op dit moment met het Rent a Ship plan en kom terug als je minimaal 200 getekende contracten heb in een andere opzet.

    bv door zelf tarieven af te geven met goede randvoorwaarden waar je zelf de schepen voor kan huren het lijkt misschien hetzelfde maar het maakt wel degelijk verschil of alleen de GTR tarieven of in een andere vorm

    Iedereen heeft kunnen zien dat je met een kleine groep schepen al een overspannen markt veroorzaakt.
    Dus andere vorm goede communicatie, duidelijke voorwaarde,s en 200 getekende contracten en hou deze groep bij elkaar.
    Ik denk zeker als er een duidelijk en goed nieuw plan is je en leden en een werkend systeem krijg.

    Geplaatst door: laat maar op
  • Ik vraag bij de werf wel wat het kost van te voren ik vraag bij een paar verschillende werven wat hun product kost zelfs wat de prijs per kilo verwerkt ijzer is voor bv een plaat in de zijde ,jij niet maar dat moet je ook zelf weten ,ik wil alleen maar aangeven dat iedereen wil weten wat iets gaat kosten en dan bv met een bepaalde los en laadtijd erbij en overuren als die dan onstaan is dat de opdrachtgever die er zelf schuld aan heeft en weet hij waarom hij wat moet betalen en krijgt hij er vertrouwen in of gunt de Eubo een heel jaar dat werk maar bij de Eubo rekent het ene schip bv voor een bepaald traject 10 ton gasolie en de ander 8 ton de een doet er 7dagen over de ander 6 want die is heel secuur in zijn tijden en zuinig met zijn gasolie de ander vaart er precies 14 en die ander 13,5 of zelfs maar 13 .En zo krijgt de opdrachtgever iedere keer weer een andere prijs voor een bepaald product het is zelf zo dat het deel dat naar de moesel vaart bij jullie,eubo al van plan is om het per ton aan te bieden omdat het zo niet functioneert ,je moet trouwens mijn vorige reactie als positief advies naar de Eubo zien ,ik wil het niet afkraken ik denk alleen dat het op een andere manier beter zal functioneren want ik zie nu teveel Eubo schepen leeg liggen . Kijk maar eens naar de bestaande coops hoe die door de crises heen zijn gekomen
    mvg

    Geplaatst door: jansen op
  • @Jansen: Hoe is het mogelijk dat je een vergelijking kunt trekken met een bakker en een binnenvaartonderneming? Als ik een naar een werf ga, dan krijg ik ook niet van te voren een all inclusive offerte! Dan komen allerhande zaken ook apart op de nota te staan. En dat vinden wij toch ook normaal? Het is gewoon een omschakeling die wij willen! Niet meer alle risico’s bij de schippers leggen, is dat nu werkelijk te moeilijk om te begrijpen? En daarbij: in de zeevaart wordt er al jaar en dag op deze manier gewerkt, waarom dan niet doortrekken naar de binnenvaart?

    Geplaatst door: voorstander op
  • Mag ik iedereen er op wijzen dat Dhr. Verberk, als opvolger van Martin Schröder, Martinair in no-time aan het zinken heeft gebracht. Wat Martin Schröder in ruim 40 jaar heeft opgebouwd, is onder leiding van Dhr. Verberk in 2 jaar tijd tot zinken gebracht. Het gat in de romp was dermate lastig te repareren dat het ooit zo trotse en machtige imperium naar de bodem zinkt. U heeft het allen kunnen lezen in de media. Martinair gaat stoppen met zijn passagiers-vluchten.
    Heel veel MP’ers zijn er van overtuigd dat dit de schuld is van Dhr. Verberk. Zelfs Martin Schröder.

    Geplaatst door: Peter op
  • Ik denk dat samenwerken wel de oplossing is maar niet op de manier zoals de Eubo het nu doet met die daghuur dat is veel te gecompliceerd als je een brood bij de bakker koopt weet je dat het een bepaald bedrag kost en hoor je niet achteraf wat het kost als je hem op hebt .
    Ik denk dat ze bij de Eubo een paar bevrachters in dienst moeten nemen en werk aan moeten nemen voor die schepen een site opzetten die ze al hebben maar dan anders net zoals de site van andere coops of bevrachters ,reclame maken en als de verladers zien dat er een cooperatie is die schepen heeft die hun werk naar tevredenheid uitvoeren en het werkt komt daarna het werk vanzelf rechtstreeks bij die Eubo terecht en niet via tussenhandel wat geld kost,dit is niet een proces van een paar weken ,dit duurt langer .
    Maar ik denk wel dat dat de manier is.En dat je zo de prijs op peil krijgt doordat er een schakel minder is .Want nu zijn de verladers nog te angstig want ze hebben geen grip op de scheepvaart doordat ze een verkeerd beeld door de tussenhandel voorgeschotelt krijgen en de schipper word ook door die zelfde tussenhandel klein gehouden Want als je met een goed onderbouwt verhaal qua kostprijs en je je werk goed uitvoert word je daar ook naar betaalt door die verlader wat hij waarschijnlijk nu al doet , alleen de schipper krijgt het niet .De Eubo heeft nu best een grote achterban .Ik denk dat ze dit op moment de grootste speler zijn op de markt ,die ze zelf niet verloren moeten laten gaan door verkeerd te handelen ,dat zou erg jammer zijn

    mvg

    Geplaatst door: jansen op
  • Oke samenwerken.Klinkt allemaal prachtig maar was er niet steeds en groot probleem zowel onder schippers( die vonden dat ze wel zonder konden)of door de NMA(bv.beurs of tijdens oprichting Eubo) Wat denkt die advies meneer hiermee te doen?Zo zijn we eerst monddood gemaakt en hoe willen we nu zonder dat het kartelvorming is dat wel doen?
    @laat maar dat we er allemaal shit voorstaan bestrijd ik.Een groot deel wel maar die zouden verplicht moeten worden door de bank de eubo in te gaan wanneer er niet meer aan verplichtingen ka worden voldaan.

    Geplaatst door: mvg BG op
  • Meneer Verberk heeft gelijk en als een flinke hoeveelheid schippers nou eens z’n kop uit het zand haalt dan kan er weer wat verdiend worden in de binnenvaart.
    De bedrijfsvoering in de binnenvaart is absoluut ouderwets en amateuristisch maar ja dat had ik al jaren gezien. Aan alle echte ondernemers succes met ondernemen.

    Geplaatst door: Leon op
  • Deze man heeft het helemaal goed.

    Hij hanteert in ieder geval het principe; Slechte
    heelmeesters maken stinkende wonden!!

    Geplaatst door: jan op
  • Mag ik er nog een punt aan toe voegen? Bedrijven die hun vracht vervoerd willen hebben openbaar aanbieden!Dat meerdere samenwerkingsverbanden er op in kunnen schrijven! Of groepen schippers.ZONDER BEVRACHTERS!!!

    Geplaatst door: gerrit op
  • Meneer Verberk heeft gewoon gelijk,wij als zogenaamde ondernemer lopen achter de feiten aan te hollen en met rasse schrede achteruit te boeren. Maak de Eubo groter en sta voor je bedrijf en creeer rust in de onderneming en je prive en in de vervoers markt, egotripperij wint het al 2 jaar niet meer en de bevrachters hebben grote schijt aan iedereen op dit moment is er geen uitzondering bij. Ook vanwege 2004 tm 2008 teveel betaalde vrachten rancune, er veranderd niks als we niet samen bereid zijn voor verandering. Laat deze crisus je niet vellen, we moeten een vuist maken en niet zo angstig zijn, we zijn sterker als men denkt maar we moeten het samen doen. Als we zo door gaan blijven we als binnenvaart nergens meer en worden we ook niet meer serieus genomen.Welke hulp wil je hebben als we niet samen voor onze ondernemingen kunnen staan we moeten voor blijven op vrachtverkeer en het steeds goedkopere treinverkeer.Maar we maken er nu met z’n allen een zooitje van en zijn aan het eind van ons latijn en straks mensen van schepen af en die schepen worden weer lekker goedkoop opgekocht en de vrachtprijzen gaan nog verder onderuit omdat die scheepsruimte niet verdwijnt maar de goede ondernemer wel als we dit alles toelaten.Laten we niet meer dom doen en eens beter leren rekenen en sta voor je schulden die toch een keer afgelost moeten worden.Haal die hoofden uit het zand en schouders eronder met z’n allen en ga je aansluiten en doe je voordeel ermee.
    Veel wijsheid voor iedereen.
    Gebroken schippersziel

    Geplaatst door: Gebroken schippersziel op
  • De meeste schippers waar ik mee praat, vind het rapport tegenvallen. En zeggen: “ die man komt helemaal niet met een oplossing.”
    Wat had je dan verwacht? Iedereen een ton geld??
    Stel hij had dat gedaan, 3000 schippers een ton euri om te helpen. En dan? Zijn de vrachten niet op een acceptabel niveau.
    Het systeem van bevrachten is achterhaald, wij hebben als individu geen overzicht.Ik ga niet weer zeuren over de Eubo.
    Maar we zouden een systeem moeten hebben, dat we elkaar niet onderbieden. Bij weinig lading niet 18 uur varen om nog sneller te zijn , dat werkt juist averechts.

    Maar 200 mensen denken de oplossing gezien te hebben. En wat willen die andere paar duizend schippers dan? Vanzelf wordt het niet beter, de bevrachters kunnen ons zo goed manipuleren, dat we nog jaren in deze sores zitten.

    Want nu is het nog steeds de goedkoopste mag de reis doen.
    Er kan nu gekozen worden uit een paar duizend schippers die elkaar onderbieden.
    Zou je samenwerken met groepjes van 500 schepen, heeft de bevrachter maar keus uit 6 groepjes. Dan ziet het er ineens heel anders uit.

    Geplaatst door: Hein Danser op
  • @laat maar
    Waarom, omdat een heleboel mensen waarschijnlijk voor zichzelf een goede reden hebben goed of niet goed laten we maar in het midden.

    Geplaatst door: ? op
  • Wat versta je er dan wel onder?

    Geplaatst door: laat maar op
  • @laat maar Samenwerken betekend niet per definitie samen in een cooperatie..hou daar nou eens over op het word namelijk bijzonder vervelend en irritant

    Geplaatst door: ut zal wel op
  • Lees het stukje maar goed collega,s

    Waarom dan nog maar 120 schepen die zich hebben aangesloten bij Rent a Ship ongelloflijk.
    Zien jullie zelf niet hoe shit we er met ze,n allen voorstaan.
    Nee, gewoon blijven varen en heel je toekomst naar de kl*te helpen.
    ONGELOOFLIJK

    Geplaatst door: laat maar op

Reageer