Opdracht Pieter Schelte naar Daewoo

Het grootste vaartuig ter wereld, de supercatamaran Pieter Schelte van offshoreaannemer Allseas, wordt in Zuid-Korea gebouwd. Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering gaat het schip bouwen voor ruim 454 miljoen euro. De Pieter Schelte moet in 2013 worden opgeleverd.

Pieter Schelte

Door Paul Schaap
De juiste superlatieven ontbreken om de indrukwekkende afmetingen en capaciteiten van de Pieter Schelte te beschrijven. Nooit eerder is een dergelijk multifunctioneel inzetbaar offshorevaartuig van stapel gelopen. De Pieter Schelte wordt 382 meter lang en 117 meter breed. Met het hefsysteem op het voorschip kunnen topsidemodules van grote offshoreplatformen met gewichten tot 48.000 ton offshore worden geïnstalleerd en verwijderd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Opdracht Pieter Schelte naar Daewoo | Schuttevaer.nl

Opdracht Pieter Schelte naar Daewoo

Het grootste vaartuig ter wereld, de supercatamaran Pieter Schelte van offshoreaannemer Allseas, wordt in Zuid-Korea gebouwd. Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering gaat het schip bouwen voor ruim 454 miljoen euro. De Pieter Schelte moet in 2013 worden opgeleverd.

Pieter Schelte

Door Paul Schaap
De juiste superlatieven ontbreken om de indrukwekkende afmetingen en capaciteiten van de Pieter Schelte te beschrijven. Nooit eerder is een dergelijk multifunctioneel inzetbaar offshorevaartuig van stapel gelopen. De Pieter Schelte wordt 382 meter lang en 117 meter breed. Met het hefsysteem op het voorschip kunnen topsidemodules van grote offshoreplatformen met gewichten tot 48.000 ton offshore worden geïnstalleerd en verwijderd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer