CBRB ziet in campagnes kansen voor binnenvaart

‘Nooit eerder heeft de binnenvaart zoveel kans gehad om haar kwaliteit als “groene vervoersmodaliteit” te laten doorklinken in poilitieke standpunten’, zegt Robert Tieman, beoogd directeur van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB). Met de landelijke verkiezingen voor de boeg heeft hij de partijprogramma’s bestudeerd en op een rij gezet. ‘In alle (concept)programma’s van politieke partijen voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni 2010 staan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hoog op de prioriteitenlijst.’

Door Dirk van der Meulen
Emissiereductie van CO2 en van andere, schadelijke stoffen speelt ook bij veel politieke partijen een grote rol. Omdat de vervoerssector een belangrijke bijdrage levert aan de uitstoot van die gassen, is in die sector veel winst te behalen. Dat gebeurt al door steeds scherpere emissie-eisen aan motoren te stellen, zowel in wegvervoer als in de binnenvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

CBRB ziet in campagnes kansen voor binnenvaart | Schuttevaer.nl

CBRB ziet in campagnes kansen voor binnenvaart

‘Nooit eerder heeft de binnenvaart zoveel kans gehad om haar kwaliteit als “groene vervoersmodaliteit” te laten doorklinken in poilitieke standpunten’, zegt Robert Tieman, beoogd directeur van het Centraal Bureau voor de Rijn- en Binnenvaart (CBRB). Met de landelijke verkiezingen voor de boeg heeft hij de partijprogramma’s bestudeerd en op een rij gezet. ‘In alle (concept)programma’s van politieke partijen voor de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni 2010 staan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hoog op de prioriteitenlijst.’

Door Dirk van der Meulen
Emissiereductie van CO2 en van andere, schadelijke stoffen speelt ook bij veel politieke partijen een grote rol. Omdat de vervoerssector een belangrijke bijdrage levert aan de uitstoot van die gassen, is in die sector veel winst te behalen. Dat gebeurt al door steeds scherpere emissie-eisen aan motoren te stellen, zowel in wegvervoer als in de binnenvaart.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer