Laatste nieuws:
Zoek bedrijf

DEVENTER, 12 maart 2010 08:45

Binnenvaart wacht kleine 10.000 inspecties

De binnenvaart krijgt in 2010 te maken met 9895 inspecties. Dat blijkt uit de planning van de verschillende toezichthouders in het toezichtplan Vervoer over Water. De recreatievaart krijgt te maken met 1050 inspecties, de afvalinzamelaars en bunkerstations 132 keer.

Door Erik van Huizen

De toezichthouders in de binnenvaart zijn de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW), Rijkswaterstaat, waterpolitie, Zeehavenpolitie, de havenbedrijven van Rotterdam en Amsterdam en de VROM-inspectie.  En ondanks de bijna 10.000 aangekondigde inspecties streven de toezichthouders in het Programma vernieuwing toezicht naar beperking van de hinder voor de binnenvaart. Verwachting is dat dit mogelijk is doordat de toezichthouders meer gaan samenwerken. Zo moet een betere coördinatie van de inspecties het logistieke proces zo min mogelijk verstoren. Daarvoor stelden de toezichthouders een gezamenlijk jaarplan op. 
  • ‘Niet minder, maar slimmer inspecteren’
  • Toezichthouders gaan handhaven op taalbeheersing 
De administratieve lasten voor de binnenvaartondernemers worden verder verminderd door het stroomlijnen van de informatie-uitwisseling tussen bedrijven en overheid. Ook gaan de toezichthouders niet minder, maar slimmer inspecteren. Op basis van risicoanalyse worden de goede nalevers ontzien.
Om beter te kunnen samenwerken is een aantal domeinen ingericht. In een domein bundelen de betrokken toezichthouders hun krachten. Eén van de domeinen is vervoer over water. Dit domein is opgedeeld in binnenvaart en zeehavens. Voor de binnenvaart is een frontoffice opgericht, aangestuurd door het Centraal Overleg Verkeersveiligheid te Water (COVW).

Taalbeheersing
De toezichthouders in de binnenvaart hebben voor 2010 een aantal gezamenlijke punten vastgelegd waarop ze gaan handhaven. Eén daarvan is de communicatie in de binnenvaart. Daar valt ook taalbeheersing onder. Hier ontstond onlangs nog veel discussie over nadat Rijkswaterstaat een aantal Franse schippers aanhield die het Nederlands, Engels of Duits niet machtig was. In Frankrijk kreeg een Nederlandse tankerschipper later een waarschuwing voor het niet aan boord hebben van iemand die de Franse taal voldoende beheerste. Volgens de toezichthouders veroorzaken met name het gebruik van vreemde talen en het ontbreken van eenduidig taalgebruik tussen schip, wal en bemanning veiligheidsrisico’s. Daarom gaan de toezichthouders deze problematiek inventariseren en analyseren.
De inspecteurs gaan in de binnenvaart ook controleren op stabiliteit en stuwage door verkeerde belading. Volgens de inspecteurs vormt de stabiliteit van containerschepen een risico door het ontbreken van de juiste ladinginformatie. Ook laat de kennis over belading bij de bemanning vaak te wensen over. Bij de inspecties gaat de aandacht van de toezichthouders daarom vooral uit naar het gebruik van handleidingen en programma’s om de stabiliteit te berekenen en de bewustwording van de scheepsbemanning.

SAV
Een ander punt waar de toezichthouders zich mee gaan bezighouden is het ladingafval dat ontstaat bij  laden en lossen. Door de invoering van het Scheepsafvalstoffenverdrag (SAV) zijn er nieuwe regels voor het omgaan met ladingafval. Tijdens twee gezamenlijke themaweken gaan de toezichthouders de overslaginrichtingen en de scheepvaart bewust maken van die nieuwe regelgeving. Ook gaan ze de losverklaringen controleren. Andere laad- en losrisico’s zoals vluchtwegen, persoonlijke beschermingsmiddelen en overvullen, inspecteren de diensten tijdens de reguliere controles.
De toezichthouders gaan verder letten op risicovol vaargedrag van de binnenvaart. Volgens de inspecteurs ontstaan incidenten en klachten vooral door risicovol vaargedrag zoals te snel varen. De varende inspectie geeft daarom uitgebreid voorlichting en pakt misstanden direct aan. Onder meer snelheid en alcoholgebruik komen daarbij aan de orde.
De toezichthouders hebben ook nog een aantal individuele aandachtsgebieden. Zo gaan de havens Amsterdam en Rotterdam zich vooral richten op zonering, ligplaats nemen en het gebruik van generatoren in stedelijke gebieden. De Zeehavenpolitie controleert de recreatievaart in de gebieden Haringvliet en Brielsemeer. Samen met de waterpolitie houdt de Zeehavenpolitie toezicht op het vaargedrag van schippers, eventuele illegale werknemers aan boord en het illegaal vervoeren van afval. De Inspectie Verkeer en Waterstaat en Rijkswaterstaat gaat zich bezighouden met snelle passagiersschepen en het Scheepsafvalstoffenverdrag.

Zeehavens
De zeehavens Amsterdam en Rotterdam zijn een samenwerkingsverband aangegaan onder leiding van het directeurenoverleg zeehavens. Ook voor zeehavens werden in het toezichtplan streefbeelden vastgesteld. Daarin worden vier aspecten van toezicht onderscheiden met ieder een Coördinerend Toezichthouder (CT). De CT neemt het voortouw. De aspecten zijn het toezicht op lading, op zeeschepen, op havenbeveiliging en grenstoezicht. (EvH)

Reacties (41)

Als ik alle reacties/commentaren eens lees, voor zover dat gaat met al die spelfouten, snap ik niet dat er nog vrachtschepen varen.

Maar goed, ben dan ook geen schipper, misschien helpt dat.

Succes!

snap ut nie

09-04-2010 op 11:00

DE staat wil geld en zo gaat dat met die tillers .... zal ik verder maar niet gaan .

stekker

23-03-2010 op 15:29

Hoi all

Nee helaas of moet ik zeggen blij toe? werk ik niet bij RWS. Ben een simpele boerelul die schipper is. Ik heb ook al wat controles gehad en ook wel bekeuringen gehad. Tja had mn zaakjes niet voor elkaar en dan moet je ook niet zeuren als ik een prent krijg. jullie weten ook dat er zat klootzakken rondvaren die net over het randje gaan. Moet je niet zeuren als je een bekeuring krijgt.
Zou zeggen naai elkaar maar flink op. Dat heeft veel zin?

Joep

20-03-2010 op 16:14

10.000 X 50 liter Brandstof gemideld
tel uit wat het weer kost in deze tijd

Riekus

18-03-2010 op 12:35

Laat ze lekker de je weet wel krijgen, lang leve RWS Kom maar langs!!!

J.Breman

15-03-2010 op 22:24

Ik snap het niet hoor, wij zijn nu 7 jaar voor ons eigen bezig, wij hebben ze nog nooit aan boord gehad voor controle bemanning, vaartijden enz. Het enigste wat wij eind vorig jaar kregen was een controle voor bilgeboek en of de poetslappen en filters op de goed plek waren opgeborgen. Dan mag je toch niet klagen denk ik dan!!!

Petra

15-03-2010 op 16:33

@Daniel, als je joep bedoelt moet je daar niet op letten. Dat is een RWS-ambtenaar die zijn eigen beleid beschermd. Laat die maar praten hij weet niet beter.

studentje

15-03-2010 op 14:54

Ik vraag me eigen af waarom er mensen zijn die het er mee eens zijn we krijgen toch al maandelijkse controles Duitsland en Frankrijk en 1x per jaar in Nederland.
Moeten we dan wekelijks gecontroleerd worden? Kijk veranderen doen het toch niet meer maar vind de contoles meer dan zat zo!

daniel

15-03-2010 op 13:16

zo nog meer controlles en waarvoor zou je je afvragen voor de veiligheid?worden jullie eens wakker joh. ik zelf vaar ook en maak genoeg mee 3 controlles op een dag is niets voor ons heel normaal toch?of staan we teveel toe?pas geleden lagen we te laden in een petroleum haven we waren aan het afladen en ja hoor daar kwam oom agent met het bootje opzij die niet adnr is gekeurd want nee daar hebben we vrijstelling voor want dat is natuurlijk een dienstdoende politie vaartuig die mogen dat.en die zijn veilig zo toch? dan stapt er een agent aan boord met zijn wapen die dus ook niet vonk vrij is en die kan ook geen kwaad toch met een schip vol benzine .dan vraagt deze beste man ook nog even aan de matroos die op dat moment aan het afladen was in de laatste 2 tanks en dus naar 97% moest brengen ofdat hij de kaptein even kon gaan roepen voor een algehele controle .en dit is veilig, weglopen bij het afladen met benzine .en omdat de schipper lag te slapen en er dus niet glijk was staan we gewoon al even vast te controleren in de machine kamer nou ja dat probeerden ze dan maar ze zijn zelfs te dom om een knevel open te krijgen.zo kan ik met nog wel een hele boel van dit soort verhalen komen .en chris je heb echt gelijk in alles sluit me volledig bij je aan ook dat die gasten bij de pakeermeter worden weggehaald een snel cursus krijgen en het ons dan even uitleggen joh we hebben ze zelfs aan boord gehad die beweerden dat je met 1 kaptein 1 stuurman en 1 matroos 24 uur mag varen .dus ik denk dan snappen ze het wel .of delen ze gewoon maar lut raak bekeuringen uit zonder dat ze zelf weten waar het over gaat .ik wilde vroeger heel graag varen maar ik vind het steeds minder leuk er is egt geen ruk meer aan. schippertje pesten noem ik het.we zouden ze er met de zelfde gang dat ze aan boord komen ook weer af moeten trappen en dan eens kijken hoevaak ze nog komen.

marcel

14-03-2010 op 22:48

ik wil het niet voor de rivierpolitie opnemen maar die zijn wel schappelijker als die lui van de zeehaven politie want daar heb ik inderdaad geen goed woord voor over

harm

14-03-2010 op 17:45

Beste Jan de Zeeuw en Wim,

Wij hebben nog nooit een bekeuring gehad voor bemanning of vaartijd maar wel voor allerhande futiliteiten.
Ze worden tot nu toe vriendelijk onthaald maar als ze omdat het systeem niet sluitend werk tot wel 4 keer in de week komen of drie keer op een dag dan wordt het ons wat te veel raar Hè.
Dan is het ook nog zo dat de controle`s worden uitgevoerd door agentje`s die bij een parkeermeter zijn weg gehaald, een snelcursus RPR en BPR hebben gehad en bij de Zeehaven politie zijn gezet en ons vertellen moet hoe het zit.
Ik zal nog een voorbeeld geven: we komen van de werft gaan laden met 800 m3 per uur ( 28 graden buiten) sist er een tank deksel doordat alle tanken open zijn geweest op dat moment stapt ome agent aan boord de stuurman is dan al bezig wat vaster te zetten zodat het schip dicht is toch krijgen wij een bekeuring van maar liefst € 2100,-- want ja het is een milieu delict terwijl er op nog geen 1000 meter afstand word geladen bij een andere laadplaats waar de gassen retour word aan gekoppeld die drie meter boven het steiger stopt en er de benzine dampen zo de lucht in geblazen worden maar deze heeft vergunning dus is het niet strafbaar we hebben de agent ook nog uit gelegd dat als je de deksels te strak vast zet voor het laden dat de rubbers dan kapot gaan maar het enige wat er dan gebeurd is dat de schouders worden op getrokken en gezegd we mogen niet waarschuwen maar moeten schrijven.
En dan nog de manieren ze vragen niet zoals voor een paar jaar terug of ze aan boord mogen komen,nee ze staan opeens bij je in de stuurhut of trekken de deur van de woning open of als de bemanning in rust zijn worden ze GEWOON uit hun nachtrust gehaald of gaan ze alvast maar is in de machine kamer kijken of komen tijden laden en of lossen ook GEWOON in de lading zone opzij met bote zonder SI of ADNR om vervolgens met pistolen op een benzine schip te controleren alles lijkt maar te mogen, kortom ons respect is ten aanzien naar het nul niveau gedaald omdat je respect hoort te verdienen en als je dan gisteren hoort weer hoort dat een buschauffeur niet gewoon veilig zijn werk kan doen denk ik laat er op elke bus een van deze opgeleide parkeer wachtertje`s op zo`n bus zetten doet misschien wat nuttigs en zet die luxe jachten op marktplaats is nog goed voor de staats kas in crisis tijd
op deze manier kan niemand mij uitgelegd krijgen waarom deze controle`s iets toevoegen dan alleen dat het de hardwerkende ondernemer steeds minder leuk word gemaakt en ook wij hier langzamerhand afvragen of wij als ondernemer hier nog wel welkom zijn ook wij zijn aan het om vlaggen net als Tjaling en ik weet de boet```````s zullen niet minder worden maar het doet me een genoegen niet meer aan de aan schaf van al hun speelgoed en deze onzin te hoeven mee te betalen.
Het is precies zo als Tjaling al aan gaf ook ik was tot vijf jaar geleden nog nooit in aanraking van justitie geweest maar nu heb ik milieu, economisch en als het zo doorgaat ook nog geweld aan de broek maar dit was niet de gedachten toen ik begon en helaas is het ondernemen hierdoor steeds minder aangenaam.

Chris

14-03-2010 op 09:50

Wat een zielige reacties weer, zoals gezegd niet volwassen. Te veel controleren is in mijn ogen ook niet goed. Maar als je je zaakjes in orde heb is er toch niet veel aan de hand? En een controleur met geweld van boord slaan is al helemaal onacceptabel. Deze houding roept een tegen reactie en dan gaan ze zoeken. En als er geweld gebruikt wordt tegen een controleur, moeten ze de dader zeer hard straffen. Ik sluit me volledig aan bij de reactie van Jan de Zeeuw. En nee ik ben geen controleur, en ja ik moet er ook hard voor werken.

Wim

14-03-2010 op 08:54

Perfect die controle, vooral vaartijden, bemanningseissen, en uitrusting. Waarom, dat verstoord de markt. Er wordt geklaagd in de reactie dat we 40 uur achter het roer zitten. Hoe komt dat? iedereen probeert te overleven en daarom graven we ons eigen graf. Er zijn mensen die onder de prijs gaan zitten en het met een mannetje of 2 minder doen. Concurentievervalsing van de eerste orde. De winsten van de kantoren zijn in deze slechte tijd nog nooit zo hoog geweest. De aanbieder profiteert niet maar de tussenhandel. En wij werken mee!. De binnenvaartsector is over het algemeen niet volwassen. Fatsoenlijke discussie is niet mogelijk. Op de marifoon grote smoelen! dreigementen en maar afgevenn op de omgeving.m Het systeem werkt alleen als iedereen zich aan de regels houd, dit gecontroleerd wordt en we elkaar er op aanspreken. Zit je fout, dan zeg je het tegen je collega, luistert hij niet! dan vertel je het aan de controlerende ambtenaren. Is dat klikken? Nee overleven en zo werkt de democratie. Niks zeggen betekend verder afglijden!. Bereken gewoon je kosten en werk niet voor niks. Dat kan alleen als je een vuist maakt en dat vanuit de regels. Dan wordt ondernemen weer leuk. De binnenvaart maakt elkaar gek en vervolgens roepen we hard dat het aan de overheid ligt. De echte schuldigen zittenj bij de bevrachters, banken en andere tussenpersonen. Wij zijn een loterij geworden en werken er zelf aan mee!. Ik zie uit naar veel controle, en als de ambtenaren het niet weten! dan leer ik ze waar ze naar moeten kijken! samen optrekken. Net als in de peuterzaal. Samen spelen is samen delen. Dus ook informatie!! De groeten allen,

Jan de Zeeuw
M.S. Lekkerland (binnenkort in de vaart)

de controle

14-03-2010 op 07:56

Fries is in nederland de 2e officiële rijks taal,en onlangs,net als het nederlands opgenomen in de grondwet;van al dat gecontroleer word ik echt niet goed!

Herke

13-03-2010 op 18:37

Beste mensen
Mijn zoon wil voor schipper leren en zou dan de zevende generatie schipper zijn. Ik vroeg hem waarom hij dat wilde. Hij antwoorde, omdat het een mooi en vrij beroep is. Ik zij jongen weet je waarom er bij je vader geen Nederlandse vlag meer hangt. Dat in omdat ik mij niet meer thuis voel in dat land. ons vrije calvijnistsche land is zachtjes aan in een politie staat aan het veranderen. we hebben sofie nummers, transpomnders op schip en auto, camera bewaking, telefoons worden tepas en onpas afgeluistert, mail word gescreend, en dan lest best oom agent die vroeger wel eens aan boord kwam en dan je meetbrief controleerde (meer was er ook niet) en wanneer er iets niet goed was je een waarschuwing gaven om het in oorde te brengen. Je had respect voor zo\'n man. Wanneer we nu controle krijgen word een niets ontziende cheklijst af gewerkt, van voor tot achterpiek door je schip gekropen, al vriendelijk pratend met de hoop dat je iets verkeerds zal zeggen zo dat zij hun voordeel er me kunnen doen. Ze zullen wel gelijk hebben want schippers zijn criminelen. Wanneer ik naar mijn eigen strafregister kijk kunnen ze nog wel eens gelijk hebben; ecconomische delicten, mileu dilicten enz. Zo laatst nog komen ze aan boord en nemen zo mijn criminele matroos mee, want hij had nog wat boetes open staan. Dat die jongen op dat moment niet gemist kon worden en zo van z\'n werk word weg geplukt is heel normaal tegen woordig. Dat hoor je ook bij andere bedrijven aan de wal of.... En dan nog maar niet te spreken over alle hekken en poorten waar we dan achter mogen liggen en dan het liefst zo ver mogelijk van de bewoonde wereld, mocht je toch kans zien om buiten zo,n hek te geraken. Ja je weet nooit he met die criminelen. Stalin zou jalours zijn.

Tjalling Langius

Tjalling Langius

13-03-2010 op 18:34

Beste Joep,
jij kan vinden dat ik overdrijf maar, wij worden gecontroleerd door knuppeltje`s die beweren dat de deur zit dicht gelast omdat ze niet eens weten dat je met een dicht geknevelde deur eerst de knevels moet los doen voor dat de deur open kan dat deze hierdoor gasdicht is, en het liefst zou die hier voor schrijven.
ik heb acht schepen varen en echt goed in orde en toch afgelopen jaar voor ca € 35.000,-- aan boete`s .
Er zijn nu 5 zaken voor geweest en ben in alle 5 de zaken in het voordeel gesteld en nu zijn we aan het claimen bij de overheid, maar het houd in dat we met ca 10 man weer niks staan te doen omdat er een gal bakje vindt dat het niet goed is wat we doen wat wij veel mee maken is dat ome agent het niet eens is met hoe bijvoorbeeld de nooduitgang geplaats is terwijl dit is goed gekeurd door NSI, Veritas,
Euro class en Ebis dat is de praktijk.
ik kan er zo nog tien opnoemen maar dan word het wat eentonig.
Ik ben dit bedrijf begonnen met veel plezier en ben gegroeid we hebben hele enthousiaste medewerkers maar het wel zo dat elke keer als zo`n lamstraal is geweest zeggen we marja laat gaan het vervelende is dat we dit steeds vaker en korter op elkaar zeggen en we staeets vaker net als die lamstralen niks staan te doen.
ik wou het effe kwijt Chris

Chris

13-03-2010 op 16:00

4 keer per jaar ? verleden jaar 12 keer en altijd moeten ze toe geven alles in orde waarom kunnen ze dan gewoon niet vermelden dat op pc te zetten en ons dan gerust te laten

sonseeahray

13-03-2010 op 14:45

Als we gewoon doen wat we moeten doen hoeven we hier zelfs niet op te reageren. Zie gewoon dat je in orde bent. Veel wordt ook door de vingers gezien door klpd, en daar rept men niet over. en dat ze 4 keer per jaar komen dat is niets nieuws, dat was enkele jaren geleden ook al zo

J Vanhoyweghen

13-03-2010 op 12:33

Ik mis eigenlijk nog een inspectiedienst die inspecteerd of alle inspecties goed zijn uitgevoerd.

raymond

13-03-2010 op 12:08

Goed plan!
Vooral op personeel en vaartijden!
Valt al 50% door de mand.

Max

13-03-2010 op 11:41

als je dit zo allemaal leest is het volgens mij tijd om eventjes met zn allen naar den haag te gaan! en over dat taalgebruik, als er in NL duitsers varen praten ze ook geen nederlands! dus alle overheidsinstellingen snappen het zelf ook niet meer!

onbekend

13-03-2010 op 10:35

VOLGENS MIJ WERKT JOEP ZELF BIJ RIJKSWATERSTAAT WANT ECHT WORDT JE KOTSBEU IN DUITSLAND KRIJG JE VEEL CONTROLES WAARVAN HUN EIGEN 50% NIE MEER WAARD IS DAN DE SLOOP IN NEDERLAND OOK CONTROLE + NU RIJKSWATERSTAAT ER NOG EENS BIJ ALS JE PECH HEBT KAN DE DOUANE OOK ALLES NOG EEN CONTROLEREN OOK POLITIEBEVOEGDHEID IN BELGIE OOK POLIETIE +(2x vlamingen en walen) MOBILITEIT EN VERVOER IS WEER EEN ANDERE INSTANTIE DIE AL JE PAPIEREN KAN OPVRAGEN + DAT JE AL GECONTROLEERD WORDT OP CERTIFIKAAT VAN ONDERZOEK WAT NORMAAL IS OM DE ZOVEEL JAAR DOOR DE SCHEEPVAARTINSPECTIE ZELF . EN IN FRANKRIJK GAAT AL ZOVER DAT ER ZELF ONDER DE SCHEPEN DOOR POLITIE WORDT GEDOKEN ZIE IK OOK DE LOGICA NIE VAN IN WANT ER STA TOCH GEEN WATER OFICEEL 2.5M (SCHELDE)wij leven in een regime maar veel besefen het nog nie sluit mij wel aan bij de vele reacties die hier al staan.TIP ALLES PLASTIFICEREN WANT ANDERS WORDEN OP DEN DUUR JE PAPIEREN WEL VUIL VAN AL DIE VERSCHILENDE HANDEN

K

13-03-2010 op 08:40

1 april

j

13-03-2010 op 07:36

Chris, ik heb eerlijkwaar zitten gillen van de lach, je zou eens moeten nadenken om collums te gaan schrijven !! Een geweldig stukje tekst waar ik me helemaal bij aan kan sluiten, \\\'t is dat de tijd zeer slecht is maar anders verkocht ik de hele klere zooi. Er is totaal geen ene klote meer aan, aan het hele varen niet, mijn collega kreeg in een week tijd 4 maal de WSP aan boord, en toch klopte het elke keer weer. Ik zelf kijk er niet meer zo naar, als ik 40 uur achter het roer moet gaan zitten dan doe ik dat, is niet goed dat weet ik, maar dit ga je toch krijgen met die galbakken. Eerst een meldplicht, dan weer AIS, wat gaat er straks nog meer komen? Een zwaailamp als je over je uren heen bent?

DBR

13-03-2010 op 07:27

je zit zelfs bij friezen aan boord

menno

12-03-2010 op 20:50

ben het niet eens met die harm fries is gewoon een hele mooie taal dus HARM

menno

12-03-2010 op 20:49

ais,rijkswaterstaat,klpd en nog meer verplichtingen en overijverige ambtenaren die proberen een nuttige functie te creeren.
wanneer wordt de hardwerkende en eerlijke belastingbetaler toch een keer gewaardeerd.
het is gewoon pure geldklopperij en mensen aan een baan helpen die andere mensen alleen maar geld kosten.
en waar blijft onze privaci,het lijkt de sovjet unie wel.
alleen de transponder al die bedoeld was om de veiligheid te verbeteren gaat een andere functie krijgen omdat er dan in de toekomst geen vaartijdenboek meer ingevuld hoeft te worden.
duidelijk genoeg?
hetzelde als de kilometerheffing,het
is puur in de gaten houden(bespioneren)en bemoeien van de gewone en hardwerkende mens!

andere leon

12-03-2010 op 20:25

Hallo all

Tja als je niks te verbergen hebt en alles op orde hebt dan hoef je toch nergens bang voor te zijn.
En Cris ik daag je uit om de eerste beste ambtenaar met een stuk hout van jou dek te slaan. Mensen wees eens constructief en naai de zak niet op. Of je nu door de KLPD of door andere gecontroleerd word dat maakt toch niks uit. Als je wat te verbergen hebt gehad of je zaak niet op orde hebt tja dan kan het zijn dat ze 4 keer aan boord stappen.
Veeg eens je eigen pad schoon voordat je ongezouten je gal spuit.
Gr

Joep

12-03-2010 op 19:31

we gaan naar de stasi tyd,de si is te beroerd om te werkendan maar schippertje pesten,ik heb mijn buik vol van veiligheid ,de binnenvaart is veilig,dit is puur volks verlakkerij 0m hun eigen imago opte poetsen, en dan kwijlend naar den haag kijken of ze wel goed doen,beste ambtenaren probeer het een beetje leefbaar te houden en niet op elk slakje zout te leggen.

jk

12-03-2010 op 19:17

Ja, door gebrek aan praktisch inzicht wordt er voor veel onzinnige futiliteiten een torenhoge boete opgelegd. Mijn ervaring is deze niet te betalen, gebruikt te maken van een goede advocaat met verstand van zakenn van de scheepvaart en de opgelegde boete wordt door de rechter ingetrokken en je krijgt de gemaakte kosten van je verdediging volledig betaald. Doen! het werkt echt.

Leon

12-03-2010 op 18:53

Gisteren controle gehad van zowel de waterpolitie en rijkswaterstaat op de Westerschelde. gelukkig alles goed maar het wordt wel een beetje teveel van het goede dit was alweer de 4de keer dit jaar pfffffffffff

Cor

12-03-2010 op 17:48

Er lijkt maar een manier om ze van boord te houden en dat is met geweld want als je ze koffie met een koekje geeft komen ze sleets weer maar als je zo hier an daar is met een stuk hout of een koevoet op je donder krijgt dan zijn ze niet meer zo gemotiveerd om te komen.
dat doen ze aan de wal ook niet. daar staan ze met 20 man voor een deur te wachten tot er binnen iemand is dood geslagen en als je dan niks meer hoor dan ga je naar binnen. daarom zitten deze landlopers bij de zeehaven politie water politie ik wordt er doodziek van geef ze maar koffie met een lekker laxeer middel of zoiets laats vroeg zo`n knuppel waarom ik zo opgelaten was toen moest ik hem uit leggen dat hij nog nooit geen geld had gebracht, maar wel veel stront gebracht een boze binnenvaart ondernemer die het bijna onmogelijk word gemaakt.
je had deze lui op tal van plaatsen kunnen inzetten zoals Culemborg, Hoek van Holland, oud en nieuw, of in wijken waar de mensen na zeven uur niet meer de straat op durven.

Chris

12-03-2010 op 17:30

ze kunnen al die ventjes die met het yacht van de staat rond varen beter aan de wal in een achterstandswijk neer zetten, daar zijn ze veel harder nodig al op het water!

wim heuvelman

12-03-2010 op 16:32

Taal beheersing??? Zolang ivw zelf niet de juiste mensen aan de telefoon zet, en werklijk waar tot 3x toe het certificaat naar een fout adres stuurt, en wel de rekening naar het goede, tsja wat moeten we dan met zo'n overheid?, en dan dat ligplaatsen beleid, het wordt tijd dat we van ons af gaan bijten, en wel heel snel, anders hoeft het niet meer, en zijn we te laat!

J.Breman

12-03-2010 op 16:16

Nog even en dan lijkt het meer op het voormalige oostblok,en het mooi is dat al deze controlerende overheids instellingen worden betaald door de gewone man,er zijn over een paar jaar meer controleurs dan schippers actief als het zo door gaat!

Adri

12-03-2010 op 14:49

Het gaat niet om de regels die nageleefd moeten worden . MAAR OM DE POEN . De staats kas is leeg en schreeuwt om geld dus gaan ze van allerlei onzin verzinnen om geld af te troggelen van de hard werkende burgers ! ! ! !

Roel Koopmans ms Santiago

Roel Koopmans

12-03-2010 op 14:44

kunnen wij dan niet beter de bootjes op zij houden . dan kunnen de heren ons volgen wat we heel de dag doen . dan moet zijn volgende collega niet komen .want het loop wel de spuitgaten uit .zeker in duitsland daar begint het van emmerich tot je reis te einde is

sonseahray

12-03-2010 op 12:12

volgens mij is fries geen taal (eerder een spraakgebrek)

harm

12-03-2010 op 10:56

Straks is het verplicht in friesland fries te praten want daar staan de namen ook al in het fries op de bruggen dus dat wordt ook al een communicatieprobleem. Ik biedt mij bij deze dan ook vast aan als loods,lekker dicht bij huis.En appie en ben het helemaal met je eens dat die ambtenaren eens moeten ophouden met dit onozel gedoe het is overal al moeilijk genoeg om het hoofd financieel boven water te houden.

een fries

12-03-2010 op 10:08

wordt het niet tijd om eens na te denken om de hele boel dicht te gooien en op te houden met varen dit gezeik van amtenaren er nog overeen we worden gesloopt door de crissis en nog meer regels heeft het allemaal nog zin om deze binnevaart overeind te houde uitstel van executie

appie

12-03-2010 op 09:44

ga eens echte criminelen vangen maar daar hebbe ze schrik van he dan schippers komen te pesten .owee dat er een druppel gasolie gemorst wordt gelijk grote boete maar in utrecht zie je nog weinig blank dat rondloopt uit grote schrik

K

12-03-2010 op 09:04

Hier kunt u een reactie plaatsen bij het bericht .
Uw e-mailadres zal niet op de website worden getoond.
Uw naam *
Uw E-mail *
Uw bericht *
  Ik ga akkoord met de huisregels en de algemene voorwaarden.
  robot check
Vul de code van bovenstaand plaatje in.

Nieuws per rubriek

Actueel » RSS
EVO: ‘Gefronste wenkbrauwen... (3-2-12)
VT worstelt zich een plek in Panama (3-2-12)
Leraren zoeken werkstage (2-2-12)
Dronken schippersechtpaar... (1-2-12)
Belgische reders zweten crisis uit (1-2-12)
Chartervaart » RSS
Enquete voor marketingcampagne... (27-1-12)
Sicko Heldoorn voorgedragen als... (22-12-11)
Onderzoek legt betekenis... (17-12-11)
Nieuwe internetverzekeraar (10-12-11)
Op zoek naar tonnen voor Balder (9-12-11)
Havens en vaarwegen » RSS
Opnieuw reuzegroot containerschip... (3-2-12)
IJsgang: Rijkswaterstaat neemt... (3-2-12)
Binnenvaart moet technisch... (3-2-12)
Schutprocedure voor heropening... (2-2-12)
Onderhoud aan Wilhelminakanaal (1-2-12)
Offshore » RSS
Noors WWS bestelt 4 suppliers bij... (21-12-11)
Miljardeninvesteringen in... (25-11-11)
Offshore Energy 2011 'groot succes' (14-10-11)
Boskalis: steeds minder bagger (21-4-11)
Nieuwe offshorebeurs in Den Helder... (17-2-11)
Scheepsbouw en reparatie » RSS
‘Spuitisolatie is fantastisch' (2-2-12)
Versluis sr. verbouwt loodsboot en... (2-2-12)
Jan Luijt komt om het leven bij... (1-2-12)
Europort in mei naar Roemenië en... (31-1-12)
America's Cup voorbeeld voor Team X (21-1-12)
Techniek » RSS
14.000 teu containerschip op LNG (2-2-12)
VT wint Binnenvaart Brandstof... (2-2-12)
Argonon mag op LNG de Rijn op (1-2-12)
Daewoo bestelt watermakers bij... (28-1-12)
40.000 pk en nog steeds een... (27-1-12)
Telematica » RSS
Hartmann wint Telematica Award met... (4-1-12)
LIVE BLOG: Telematicadag Nijmegen... (30-12-11)
Het gemak van een tablet aan boord (29-12-11)
BTB: Problemen met mobiele dekking... (9-12-11)
Vaarwegbeheerders delen... (26-11-11)
Varend bestaan » RSS
Binnenvaart welkom in Zeeuws... (29-1-12)
Twee schepen JR Shipping belanden... (27-1-12)
Kamer zwijgt over Transitiecomité (25-1-12)
Boeken: Seeman, een van de... (22-1-12)
Meer studenten, maar ook veel... (19-1-12)
Vervoermarkt » RSS
Sluizen Terneuzen breken record (4-2-12)
Verhoging Franse gasolieaccijns (2-2-12)
Kempenaars voor Senegal (1-2-12)
Drie coöperaties samen de markt op (1-2-12)
Aan de reis: Knudde in zeehavens (1-2-12)
Visserij » RSS
Nieuwe naam voor visserijbeurs Urk (2-2-12)
Bijvangstsorteersysteem in de... (26-1-12)
Hoe de kotter VD-28 verdween en net... (21-1-12)
Garnalenvissers investeren in... (13-1-12)
‘Europees visserijbeleid moet... (6-1-12)
Zeevaart » RSS
Reünisten strijden voor behoud... (4-2-12)
Succes van piraten neemt af (3-2-12)
Zware Kees: Verbeteren (1-2-12)
Zeevrachtenmarkt: Wachten tot de... (1-2-12)
KVNR: Alle seinen staan op rood (27-1-12)






Product van de maand RSS

Aanmelden nieuwsbrief

 

Wilt u ook 2x per week op de hoogte worden gehouden van nieuws uit de maritieme sector?

 

Meldt u zich dan nu aan voor de gratis nieuwsbrief van Schuttevaer.nl!

 

Klik hier voor het aanmeldformulier.

 

2x per week alle actualiteiten uit de branche in uw e-mailbox!

Proefabonnement

 

Een proefabonnement ter kennismaking!

 

Wilt u gedurende 8 weken kennismaken met Weekblad Schuttevaer?

 

Neem dan een proefabonnement voor

slechts € 17,50 (excl. BTW)