Nieuwe Nikolaasklasse voor KNRM

De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) krijgt de beschikking over een nieuwe klasse reddingboot voor de binnenwateren. Deze zogenoemde Nikolaasklasse is negen meter lang en wordt gebouwd in Noorwegen. De reddingstations Huizen en Dordrecht krijgen als eerste de beschikking over deze nieuwe boot.

Nieuwe Nikolaasklasse voor KNRM

De KNRM heeft lang gewerkt met standaardtypes reddingboten die in alle vaargebieden inzetbaar waren, van binnenwater tot Noordzee. De nieuwe klasse is specifiek gebouwd voor zoet water. Mare Safety AS in Ulsteinvik heeft al meer dan 200 boten van dit type AV 900 gebouwd en de boot heeft volgens de KNRM zijn sporen verdiend. De AV 900 is 8,75 meter lang, 3,30 meter breed, steekt zestig centimeter en is op een aantal punten aangepast aan de eisen van de KNRM. Zo is er een vierde zitplaats gemaakt, navigatieapparatuur ingebouwd en een tweede marifoon en radar geplaatst.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuwe Nikolaasklasse voor KNRM | Schuttevaer.nl

Nieuwe Nikolaasklasse voor KNRM

De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) krijgt de beschikking over een nieuwe klasse reddingboot voor de binnenwateren. Deze zogenoemde Nikolaasklasse is negen meter lang en wordt gebouwd in Noorwegen. De reddingstations Huizen en Dordrecht krijgen als eerste de beschikking over deze nieuwe boot.

Nieuwe Nikolaasklasse voor KNRM

De KNRM heeft lang gewerkt met standaardtypes reddingboten die in alle vaargebieden inzetbaar waren, van binnenwater tot Noordzee. De nieuwe klasse is specifiek gebouwd voor zoet water. Mare Safety AS in Ulsteinvik heeft al meer dan 200 boten van dit type AV 900 gebouwd en de boot heeft volgens de KNRM zijn sporen verdiend. De AV 900 is 8,75 meter lang, 3,30 meter breed, steekt zestig centimeter en is op een aantal punten aangepast aan de eisen van de KNRM. Zo is er een vierde zitplaats gemaakt, navigatieapparatuur ingebouwd en een tweede marifoon en radar geplaatst.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer