Schipperse legt koppelverband stil

De schipperse van een koppelverband van circa 3000 ton heeft vorige week haar schip stilgelegd. Directe aanleiding was de crisis-oproep van de binnenvaartorganisaties, die pleitte voor het tijdelijk uit de vaart nemen van schepen.

De schipperse voer onder contract voor een bevrachter, die de laatste tijd veel van zijn werk is kwijtgeraakt. Omdat in de vrije markt nu zo slecht wordt betaald, besloten de bevrachter en de schipperse samen het koppelverband stil te leggen. Tweederde van de bemanning kreeg ontslag, de bevrachter was bereid voor een deel mee te betalen aan het opleggen van het schip.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (31)

  • Martien bedankt voor je steun,maar het is echt kansloos,vooral als je die bemoeiende beterwetende mensen op vaart forum lopen te bepalen over andere mensen,maar owee als ze zelf een stapje terug moeten doen.

    Nee gwoon nieuwbouw in de hoek.

    Ik stop ermee,meld me overal van af,ook van schuttevaer,ik ga vanaf nu alleen mijn eigen zaakjes op een rij hebben.sorry collega’s

    Geplaatst door: Robert op
  • de nieuwbouwgolf waar jullie zo heerlijk kortzichtig over vallen heden ten dage heeft er de afgelopen jaren toe geleid dat prijsontwikkelingen in de martk een opwaartse trend vertoonden, zowel de waarde van de schepen als de vrachtprijzen. Of beter gezegd, de nieuwbouwperikelen van de afgelopen 10 jaar waren één van de factoren van de welvaart. We hebben leren rekenen en durven ondernemen! Stilstand is achteruitgang, ook dit zal in deze lastige periode voor iedereen (echt iedereen!) ook blijken. We hebben elkaar nodig mensen, oud en nieuw, groot en klein, eens of oneens.

    graag of niet..

    nog een hersenkraker voor jullie allen:

    hadden we destijds geen sloopregeling om overcapaciteit te voorkomen?

    Geplaatst door: fapfap op
  • Lekker elkaar af lopen katten, heerlijk nietwaar?
    Maar, en dat gaat, met name de”nieuwbouwers” aan, er is een aantal jaren geleden gewaarschuwd voor over capaciteit, en toch moest er bijgebouwd blijven worden. Kunnen we dan nooit eens tevreden zijn????
    Let op mijn woorden, de hele goede tijd die, helaas, achter ons ligt, komt niet meer terug! En zal ook niet meer terug komen. Wat er ook gedaan zal worden, zoals stoppen met afbouwen of stillig regelingen, maakt niet uit wat, als het weer aan gaat trekken dan komen de nieuwe casco’s weer uit de hoek en worden toegevoegd, dus een tekort aan schepen gaan we niet, structureel meer meemaken, helaas.
    En de prijzen van “vroeger”, vorig jaar dus, zijn verleden tijd, of beter gezegd, geschiedenis.
    Waarom kunnen we nu nooit eens tevreden zijn?

    Geplaatst door: D.W. op
  • Robert ik geef je groot gelijk overal is het slecht dus waarom zou het in de binnenvaart niet zo zijn.
    En ik vind het jammer dat de mensen zo snel iemand de schuld geven zonder eens goed te kijken wat er verder om hen heen gebeurd.
    Want dan zien ze dat het overal slecht is in het transport en dat er ook grote wegtransport bedrijven het niet redden of een stap terug moeten doen.
    Ik ben van mening dat die mensen eens wakker gemaakt moeten worden en wat verder kijken dan dat ze nu doen.
    Misschien dat ze dan minder gaan wijzen naar andere.

    Geplaatst door: Martien op
  • Nou dat is mooi dom ja stilliggen,een ander gaat toch wel met jou reis ervandoor.
    En hou op over bodemtarieven!!Word helemaal slechte markt van,de sterkste zal winnen in deze crisis,en dat hoort nou eenmaal bij ondernemen ( RISICO ).
    En waarom zou nieuwbouw de schuld zijn hiervan?
    Pak je bevrachter eens aan man,KIJK eens naar de vrachtmeldingen ( tip )
    Oh maar nee we gaan die koppelverbanden de schuld geven,want die pakken al onze reisjes veevoer af naar kleine bestemmingen,inderdaad ik ga met 110 of zoals in mijn geval 185m ff naar coevorden varen,geen probleem.
    En daarbij komt ook nog dat er een keiharde wereld crisis aan de gang is,en daarom het vrachtvervoer ook gewoon ff met 35 a 45% afneemt.
    Maar nee de ( sorry dat ik het zeg,maar hoor t nu echt veel te vaak ) oudere generatie lekker de jongere jongens de schuld geven met weinig eigen vermogen,nee wij moeten inderdaad uw schip overnemen,voor een goeie prijs van uw kant,en wij met de brokken zitten zeker?Ik scheer niet iedereen over 1 kam,maar zet je marifoon maar s op 77,en dan is het HEEL vaak,”zie je dat verband die je net tegen kwam?dat is ook zo’n jonge gast die met 100%financiering vaart!
    Nou ik vaar keihard voor mijn geld ben het wel s zat nu!!

    Geplaatst door: Robert op
  • stil liggen heeft geen zin als jij nee zegt dan staat er wel iemand achter je die het wel voor minder doet dus ik vind dat we ons moeten in blijven zetten voor de sector want als het weer beter word dat we ons met trots kunnen laten zien wat we waart zijn als binnenvaart sector
    en nog even dit die de meeste die nu het harst klagen zijn de schipper die de laatse jaren er maar op los geleeft hebben twee auto´sen dan niet twee golfjes maar minimaal twee audi´s a 6 laat die schipper eerst die dure aut´s en grote huizen maar eern verkopen ik heb daar ook geen medelijden mee wel met die schipper die altijd hard gewerkt hebben nu alles wat ze in jaren hebben op gebouwd die alles zien oplossen als sneeuw voor de zon die mensen wil een hard onder de riem steken laat die blaas kaken maar eens op de blaren zitten

    Geplaatst door: succes op
  • Henk,
    Ik ben geen betweter.Alleen moet je tijdig je bakens verzetten als het getij verloopt.En ik speelde het niet op de man zoals jij

    Geplaatst door: a.j.vissers op
  • Sla jij ff de plank mis c.j.
    Als je nou niets zinnigs te melden hebt of t niet zeker weet, kun je dan niet ff wat voor jezelf gaan doen?

    slappe zak..

    Geplaatst door: fapfap op
  • Dat is makkelijk,Ze laten de bemanning een nieuwe tanker op verven,en varen rustig door metv de andere verbanden,”de bevrachting”is hij zelf eigenaar van.Handig.

    Geplaatst door: c.j op
  • zo uniek is dat niet dat het koppelverband stil ligt. In Antwerpen liggen al diverse grote schepen al weken stil.

    Geplaatst door: ?? op
  • Het is makkelijk als er minder werk is om de nieuwbouw sector of koppelverbanden de schuld te geven van de overcapiciteit.
    Een jaar geleden was er minder of geen overcapiciteit en hoorde je (bijna)niemand klagen.
    Maar kan iemand mij dan vertellen waarom het werk naar de bestemmingen voor kleinere schepen ook veel minder geworden is.
    Of is dat ook de schuld van de grote nieuwe schepen.

    Geplaatst door: Martien op
  • Goed idee dat stilliggen, ja de beurs tijd, inderdaad ook 1 week of zelfs 2 weken liggen maar dan wel voor een goed tarief.
    Nee de mensen die goud zagen en schepen puur als handel zagen hebben dit veroorzaakt, overcapaciteit!!!
    laat die betweters de winst maar eens terug geven in een vorm van vracht tarief, dat vdie stumpers dan maar falliet gaan. kunnen ze werk in andere branche zoeken en die om zeep helpen

    Geplaatst door: Klaas op
  • beste heer vissers ,
    Je doet als een betweter maar jij blijft waarschijnlijk als een kip zonder kop doorvaren en dat is nou juist het domste om te doen maar daar zal je nog achter komen!

    Geplaatst door: henk op
  • En zelfs nu zijn de “binnenvaartondernemers”nog te kortzichtig om ook maar na te denken over het collectief… chapeau!!

    Respect voor de beslissing en het betrekken van de media!

    Geplaatst door: fapfap op
  • als je toch weet dat je het niet gaat redden dan is het wel erg eenvoudig om met zo actie je probleem te verdraaien

    Geplaatst door: a.j.vissers op
  • nou ik zou ook mijn schip tegen de kant leggen om m n nieuw koppelverband op te schilderen beter zelf schilderen dan uit te besteden en als ie meebetaald is altijd wel leuk

    Geplaatst door: Rene op
  • beste pt, dat zou dan de eerste bevrachter zijn die betaald voor een oplegregeling bij al die andere lig je kontrakt al in de prullenmand en word je bedankt (?)voor bewezen diensten .

    Geplaatst door: devrachtenkraker op
  • Wat ik niet snap is, dat de schepen nog dag en nacht varen. Als je met een minimale bemanning vaart, beperk je de kosten. Als je leeg bent moet je toch wachten. Als iedereen 14 uur gaat varen zijn er meer schepen nodig, en zou het misschien iets beter kunnen gaan.

    w

    Kijk dat is nu es een idee, wij willen er wel aan mee doen….

    Geplaatst door: J & R op
  • Ik kan nog steeds niet begrijpen dat de veel eigenaars van nieuwbouw niet willen inzien dat zij mede verantwoordelijk zijn voor de ellende waarin we nu verkeren.En het idee dat dit jaloezie is slaat ook nergens op,mensen die op een verantwoorde wijze hebben gehandeld en tevreden zijn met wat ze bezitten en een goede boterham hadden zijn nu ook de klos,ook zij moeten voor een klotetarief varen.En het verhaal dat we dit niet aan hebben zien komen slaat ook nergens op.Regeren is vooruit zien.Maar ja …dit is waar we het voorlopig mee zullen moeten doen,want zolang de recessie duurt moet je maar rekening houden met hele slechte tarieven.

    Geplaatst door: Adri op
  • Laat me raden:
    Het is nog goedkoper om een eigen (contract)schip stil te leggen en dat contract af te kopen en dan andere schepen voor nog minder te laten varen.

    Alleen nog even een mooi verhaaltje van draaien…

    Geplaatst door: m op
  • iedereen zit alleen maar te klagen over die nieue schepen die nog op de markt komen belachelijk gewoon volgens mij is het jaloezie. en wouter het is in het verleden nog nooit gelukt om alle koppen naar een kant te krijgen dus waarom denk je dat het nu wel lukt. blijf vooral dromen….

    Geplaatst door: ?? op
  • weten jullie nog de staking van het jaar 1970 OF LATER DAT 9weken geduurd heeft . EN MEN ZOU WAT MINDER GROTE SCHEPEN LATEN BOUWEN DAN HEEFT IEDEREEN TERUG WAT HIJ WIL EN MINDER KOPPELVERBANDEN

    Geplaatst door: siversurfer op
  • Wouter, wie bedoel jij met ALLEN de schipper/college’s. Ik ben 63 jaar en dat heb ik in heel mijn schippersbestaan nog nooit meegemaakt. Volgens mij ben jij nog erg jong en droom je nog van sprookjes.

    Geplaatst door: henk op
  • De schipperse geeft het goede voorbeeld!! Er zullen er nog meer volgen.

    Geplaatst door: Auw op
  • Aan Pedro; als je rente en aflossing betaald en je moet geld mee nemen zal de bank toch wel begrijpen dat dat niet gaat? De bank heeft er ook geen belang bij als je failliet gaat. Wat ik niet snap is, dat de schepen nog dag en nacht varen. Als je met een minimale bemanning vaart, beperk je de kosten. Als je leeg bent moet je toch wachten. Als iedereen 14 uur gaat varen zijn er meer schepen nodig, en zou het misschien iets beter kunnen gaan.

    Geplaatst door: w op
  • aan de vrachtenkraker,
    Je kunt natuurlijk wel cynisch reageren maar de bevrachter heeft geen stuiver aandeel hoor maar wel verplichtingen als je contract hebt

    Geplaatst door: pt op
  • beste wouter,
    gewoon je verzekering vragen scheelt je 40% voor de tijd dat je stil ligt met een minimum van 6 weken maar dat gaat het wel duren!succes gr pt

    Geplaatst door: pt op
  • Ik wil ook wel stil gaan liggen maar de bank bepaalt dat er gevaren moet worden, ook als er geld achteraan moet

    Geplaatst door: Pedro op
  • veel lef ?????als de bevrachter meebetaald, dan blijkt duidelijk dat dat koppelverband 90 % de bevrachter toebehoord en 10 % diegene die zijn naambord derop hangt .
    ik zou niet weten welke bevrachter sint niklaas ga spelen!!!

    Geplaatst door: devrachtenkraker op
  • Hebben diegene die staakte voor het behoud van de toerbeur en de N.Z.
    dan toch nog gelijk gekregen, tenslotte had je toen een fatsoenlijk vaststaand tarief, kan mij niet heugen dat ik een cent heb ontvangen voor het stilligen 6 weken en resultaat ho maar door mensen die vonden dat je buiten de beurs goed kon verdienen, nu dat klopt als er werk genoeg is kan je overal verdienen.
    Die beurs krijg je nooit meer terug.
    Je kan ook niet verlangen dat deze mensen nu de kastanjes uit het vuur halen.

    Geplaatst door: hagens op
  • BRAVO!!
    Dat getuigt tenminste van lef,groot gelijk.Als we dat nu eens met z’n allen doen hebben we binnen 2 weken weer een fatsoenlijke markt.
    Als iemand me kan vertellen hoe je met je schip gebruik kan maken van een stilligverzekering doe ik ook mee.

    Geplaatst door: Wouter op

Reageer

Schipperse legt koppelverband stil | Schuttevaer.nl

Schipperse legt koppelverband stil

De schipperse van een koppelverband van circa 3000 ton heeft vorige week haar schip stilgelegd. Directe aanleiding was de crisis-oproep van de binnenvaartorganisaties, die pleitte voor het tijdelijk uit de vaart nemen van schepen.

De schipperse voer onder contract voor een bevrachter, die de laatste tijd veel van zijn werk is kwijtgeraakt. Omdat in de vrije markt nu zo slecht wordt betaald, besloten de bevrachter en de schipperse samen het koppelverband stil te leggen. Tweederde van de bemanning kreeg ontslag, de bevrachter was bereid voor een deel mee te betalen aan het opleggen van het schip.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (31)

  • Martien bedankt voor je steun,maar het is echt kansloos,vooral als je die bemoeiende beterwetende mensen op vaart forum lopen te bepalen over andere mensen,maar owee als ze zelf een stapje terug moeten doen.

    Nee gwoon nieuwbouw in de hoek.

    Ik stop ermee,meld me overal van af,ook van schuttevaer,ik ga vanaf nu alleen mijn eigen zaakjes op een rij hebben.sorry collega’s

    Geplaatst door: Robert op
  • de nieuwbouwgolf waar jullie zo heerlijk kortzichtig over vallen heden ten dage heeft er de afgelopen jaren toe geleid dat prijsontwikkelingen in de martk een opwaartse trend vertoonden, zowel de waarde van de schepen als de vrachtprijzen. Of beter gezegd, de nieuwbouwperikelen van de afgelopen 10 jaar waren één van de factoren van de welvaart. We hebben leren rekenen en durven ondernemen! Stilstand is achteruitgang, ook dit zal in deze lastige periode voor iedereen (echt iedereen!) ook blijken. We hebben elkaar nodig mensen, oud en nieuw, groot en klein, eens of oneens.

    graag of niet..

    nog een hersenkraker voor jullie allen:

    hadden we destijds geen sloopregeling om overcapaciteit te voorkomen?

    Geplaatst door: fapfap op
  • Lekker elkaar af lopen katten, heerlijk nietwaar?
    Maar, en dat gaat, met name de”nieuwbouwers” aan, er is een aantal jaren geleden gewaarschuwd voor over capaciteit, en toch moest er bijgebouwd blijven worden. Kunnen we dan nooit eens tevreden zijn????
    Let op mijn woorden, de hele goede tijd die, helaas, achter ons ligt, komt niet meer terug! En zal ook niet meer terug komen. Wat er ook gedaan zal worden, zoals stoppen met afbouwen of stillig regelingen, maakt niet uit wat, als het weer aan gaat trekken dan komen de nieuwe casco’s weer uit de hoek en worden toegevoegd, dus een tekort aan schepen gaan we niet, structureel meer meemaken, helaas.
    En de prijzen van “vroeger”, vorig jaar dus, zijn verleden tijd, of beter gezegd, geschiedenis.
    Waarom kunnen we nu nooit eens tevreden zijn?

    Geplaatst door: D.W. op
  • Robert ik geef je groot gelijk overal is het slecht dus waarom zou het in de binnenvaart niet zo zijn.
    En ik vind het jammer dat de mensen zo snel iemand de schuld geven zonder eens goed te kijken wat er verder om hen heen gebeurd.
    Want dan zien ze dat het overal slecht is in het transport en dat er ook grote wegtransport bedrijven het niet redden of een stap terug moeten doen.
    Ik ben van mening dat die mensen eens wakker gemaakt moeten worden en wat verder kijken dan dat ze nu doen.
    Misschien dat ze dan minder gaan wijzen naar andere.

    Geplaatst door: Martien op
  • Nou dat is mooi dom ja stilliggen,een ander gaat toch wel met jou reis ervandoor.
    En hou op over bodemtarieven!!Word helemaal slechte markt van,de sterkste zal winnen in deze crisis,en dat hoort nou eenmaal bij ondernemen ( RISICO ).
    En waarom zou nieuwbouw de schuld zijn hiervan?
    Pak je bevrachter eens aan man,KIJK eens naar de vrachtmeldingen ( tip )
    Oh maar nee we gaan die koppelverbanden de schuld geven,want die pakken al onze reisjes veevoer af naar kleine bestemmingen,inderdaad ik ga met 110 of zoals in mijn geval 185m ff naar coevorden varen,geen probleem.
    En daarbij komt ook nog dat er een keiharde wereld crisis aan de gang is,en daarom het vrachtvervoer ook gewoon ff met 35 a 45% afneemt.
    Maar nee de ( sorry dat ik het zeg,maar hoor t nu echt veel te vaak ) oudere generatie lekker de jongere jongens de schuld geven met weinig eigen vermogen,nee wij moeten inderdaad uw schip overnemen,voor een goeie prijs van uw kant,en wij met de brokken zitten zeker?Ik scheer niet iedereen over 1 kam,maar zet je marifoon maar s op 77,en dan is het HEEL vaak,”zie je dat verband die je net tegen kwam?dat is ook zo’n jonge gast die met 100%financiering vaart!
    Nou ik vaar keihard voor mijn geld ben het wel s zat nu!!

    Geplaatst door: Robert op
  • stil liggen heeft geen zin als jij nee zegt dan staat er wel iemand achter je die het wel voor minder doet dus ik vind dat we ons moeten in blijven zetten voor de sector want als het weer beter word dat we ons met trots kunnen laten zien wat we waart zijn als binnenvaart sector
    en nog even dit die de meeste die nu het harst klagen zijn de schipper die de laatse jaren er maar op los geleeft hebben twee auto´sen dan niet twee golfjes maar minimaal twee audi´s a 6 laat die schipper eerst die dure aut´s en grote huizen maar eern verkopen ik heb daar ook geen medelijden mee wel met die schipper die altijd hard gewerkt hebben nu alles wat ze in jaren hebben op gebouwd die alles zien oplossen als sneeuw voor de zon die mensen wil een hard onder de riem steken laat die blaas kaken maar eens op de blaren zitten

    Geplaatst door: succes op
  • Henk,
    Ik ben geen betweter.Alleen moet je tijdig je bakens verzetten als het getij verloopt.En ik speelde het niet op de man zoals jij

    Geplaatst door: a.j.vissers op
  • Sla jij ff de plank mis c.j.
    Als je nou niets zinnigs te melden hebt of t niet zeker weet, kun je dan niet ff wat voor jezelf gaan doen?

    slappe zak..

    Geplaatst door: fapfap op
  • Dat is makkelijk,Ze laten de bemanning een nieuwe tanker op verven,en varen rustig door metv de andere verbanden,”de bevrachting”is hij zelf eigenaar van.Handig.

    Geplaatst door: c.j op
  • zo uniek is dat niet dat het koppelverband stil ligt. In Antwerpen liggen al diverse grote schepen al weken stil.

    Geplaatst door: ?? op
  • Het is makkelijk als er minder werk is om de nieuwbouw sector of koppelverbanden de schuld te geven van de overcapiciteit.
    Een jaar geleden was er minder of geen overcapiciteit en hoorde je (bijna)niemand klagen.
    Maar kan iemand mij dan vertellen waarom het werk naar de bestemmingen voor kleinere schepen ook veel minder geworden is.
    Of is dat ook de schuld van de grote nieuwe schepen.

    Geplaatst door: Martien op
  • Goed idee dat stilliggen, ja de beurs tijd, inderdaad ook 1 week of zelfs 2 weken liggen maar dan wel voor een goed tarief.
    Nee de mensen die goud zagen en schepen puur als handel zagen hebben dit veroorzaakt, overcapaciteit!!!
    laat die betweters de winst maar eens terug geven in een vorm van vracht tarief, dat vdie stumpers dan maar falliet gaan. kunnen ze werk in andere branche zoeken en die om zeep helpen

    Geplaatst door: Klaas op
  • beste heer vissers ,
    Je doet als een betweter maar jij blijft waarschijnlijk als een kip zonder kop doorvaren en dat is nou juist het domste om te doen maar daar zal je nog achter komen!

    Geplaatst door: henk op
  • En zelfs nu zijn de “binnenvaartondernemers”nog te kortzichtig om ook maar na te denken over het collectief… chapeau!!

    Respect voor de beslissing en het betrekken van de media!

    Geplaatst door: fapfap op
  • als je toch weet dat je het niet gaat redden dan is het wel erg eenvoudig om met zo actie je probleem te verdraaien

    Geplaatst door: a.j.vissers op
  • nou ik zou ook mijn schip tegen de kant leggen om m n nieuw koppelverband op te schilderen beter zelf schilderen dan uit te besteden en als ie meebetaald is altijd wel leuk

    Geplaatst door: Rene op
  • beste pt, dat zou dan de eerste bevrachter zijn die betaald voor een oplegregeling bij al die andere lig je kontrakt al in de prullenmand en word je bedankt (?)voor bewezen diensten .

    Geplaatst door: devrachtenkraker op
  • Wat ik niet snap is, dat de schepen nog dag en nacht varen. Als je met een minimale bemanning vaart, beperk je de kosten. Als je leeg bent moet je toch wachten. Als iedereen 14 uur gaat varen zijn er meer schepen nodig, en zou het misschien iets beter kunnen gaan.

    w

    Kijk dat is nu es een idee, wij willen er wel aan mee doen….

    Geplaatst door: J & R op
  • Ik kan nog steeds niet begrijpen dat de veel eigenaars van nieuwbouw niet willen inzien dat zij mede verantwoordelijk zijn voor de ellende waarin we nu verkeren.En het idee dat dit jaloezie is slaat ook nergens op,mensen die op een verantwoorde wijze hebben gehandeld en tevreden zijn met wat ze bezitten en een goede boterham hadden zijn nu ook de klos,ook zij moeten voor een klotetarief varen.En het verhaal dat we dit niet aan hebben zien komen slaat ook nergens op.Regeren is vooruit zien.Maar ja …dit is waar we het voorlopig mee zullen moeten doen,want zolang de recessie duurt moet je maar rekening houden met hele slechte tarieven.

    Geplaatst door: Adri op
  • Laat me raden:
    Het is nog goedkoper om een eigen (contract)schip stil te leggen en dat contract af te kopen en dan andere schepen voor nog minder te laten varen.

    Alleen nog even een mooi verhaaltje van draaien…

    Geplaatst door: m op
  • iedereen zit alleen maar te klagen over die nieue schepen die nog op de markt komen belachelijk gewoon volgens mij is het jaloezie. en wouter het is in het verleden nog nooit gelukt om alle koppen naar een kant te krijgen dus waarom denk je dat het nu wel lukt. blijf vooral dromen….

    Geplaatst door: ?? op
  • weten jullie nog de staking van het jaar 1970 OF LATER DAT 9weken geduurd heeft . EN MEN ZOU WAT MINDER GROTE SCHEPEN LATEN BOUWEN DAN HEEFT IEDEREEN TERUG WAT HIJ WIL EN MINDER KOPPELVERBANDEN

    Geplaatst door: siversurfer op
  • Wouter, wie bedoel jij met ALLEN de schipper/college’s. Ik ben 63 jaar en dat heb ik in heel mijn schippersbestaan nog nooit meegemaakt. Volgens mij ben jij nog erg jong en droom je nog van sprookjes.

    Geplaatst door: henk op
  • De schipperse geeft het goede voorbeeld!! Er zullen er nog meer volgen.

    Geplaatst door: Auw op
  • Aan Pedro; als je rente en aflossing betaald en je moet geld mee nemen zal de bank toch wel begrijpen dat dat niet gaat? De bank heeft er ook geen belang bij als je failliet gaat. Wat ik niet snap is, dat de schepen nog dag en nacht varen. Als je met een minimale bemanning vaart, beperk je de kosten. Als je leeg bent moet je toch wachten. Als iedereen 14 uur gaat varen zijn er meer schepen nodig, en zou het misschien iets beter kunnen gaan.

    Geplaatst door: w op
  • aan de vrachtenkraker,
    Je kunt natuurlijk wel cynisch reageren maar de bevrachter heeft geen stuiver aandeel hoor maar wel verplichtingen als je contract hebt

    Geplaatst door: pt op
  • beste wouter,
    gewoon je verzekering vragen scheelt je 40% voor de tijd dat je stil ligt met een minimum van 6 weken maar dat gaat het wel duren!succes gr pt

    Geplaatst door: pt op
  • Ik wil ook wel stil gaan liggen maar de bank bepaalt dat er gevaren moet worden, ook als er geld achteraan moet

    Geplaatst door: Pedro op
  • veel lef ?????als de bevrachter meebetaald, dan blijkt duidelijk dat dat koppelverband 90 % de bevrachter toebehoord en 10 % diegene die zijn naambord derop hangt .
    ik zou niet weten welke bevrachter sint niklaas ga spelen!!!

    Geplaatst door: devrachtenkraker op
  • Hebben diegene die staakte voor het behoud van de toerbeur en de N.Z.
    dan toch nog gelijk gekregen, tenslotte had je toen een fatsoenlijk vaststaand tarief, kan mij niet heugen dat ik een cent heb ontvangen voor het stilligen 6 weken en resultaat ho maar door mensen die vonden dat je buiten de beurs goed kon verdienen, nu dat klopt als er werk genoeg is kan je overal verdienen.
    Die beurs krijg je nooit meer terug.
    Je kan ook niet verlangen dat deze mensen nu de kastanjes uit het vuur halen.

    Geplaatst door: hagens op
  • BRAVO!!
    Dat getuigt tenminste van lef,groot gelijk.Als we dat nu eens met z’n allen doen hebben we binnen 2 weken weer een fatsoenlijke markt.
    Als iemand me kan vertellen hoe je met je schip gebruik kan maken van een stilligverzekering doe ik ook mee.

    Geplaatst door: Wouter op

Reageer